Lieve iedereen, Ik heb soortgelijke verhalen gezien maar nog niet een waaruit mijn verhaal echtnaar voren komt, en omdat ik mij écht gek maak plaats ik de mijne ook nog even.. Ik heb de cerezetta 1 volledige strip genomen, en gelijk na die gestopt. Vóór mijn laatste pil was ik drie dagen 'ongi'. Het was vooral bruinverlies op het begin en leek niet door te zetten de eerste dagen..daarna weet ik eerlijk gezegd niet meer of t nou echt goed doorzette.. Het duurde erg lang, zeker 3 weken voordat het echt stopte, heb ook lang nog maar beetjes gehad, erg vervelend dus. Nu heb ik 2 keer onveilig gevreeën (voor het zingen de kerk uit), maar bij mijn Zoontje was ik binnen 2 keer al zwanger, erg vruchtbaar dus. Nu duurde t nogal lang voordat ik ongesteld werd dus maakte ik mij zorgen en testte, negatief. Maar omdat ik dus nog geen 'natuurlijke' cyclus had kan ik niet zeggen hoeveel ik overtijd was.. Nu sinds zondag ben ik ongesteld, eerst onder de douche ietsie pietsie rood slijm voorbij zien komen.. En vanaf toen eerst bruinig, daarna heel heftig. Ik kan mij niet echt meer herinneren hoe het eerst was vóórdat ik weer aan de pil was, maar weet zeker dat t echt niet zo heftig was! Ik had echt weeën achtige krampen en ervoor voelde ik me nogal zwanger.. 'net als toen' Gisteren op het toilet voelde ik ineens iets vallen.. Je zag echt spetters joh.. Schrok me dood, er was veel helder rood bloed en ook veel bruin. Ik zag twee stolsels, donkerrood groot slijmerig en de andere was rond. Met wit-rozige plekjes... Die heb ik niet goed bekeken door de schrik en ik was laat voor iets... Met mn stomme kop doorgetrokken waar ik nu heel erg spijt van heb, want ik word gek door de onzekerheid.. Ik heb mijn ervaring vergeleken met een meid die het heeft meegemaakt en zij vertelde mij dat het zeer waarschijnlijk wel is wat ik dacht.. Een vroege miskraam dus.. Ik wil het graag gewoon accepteren maar omdat ik naar mijn idee deze conclusie niet kan trekken op basis van mijn gevoel (die wel 9/10x gelijk heeft) en een niet-positieve test. Wie kan mij op basis van eigen ervaring vertellen of het een vroege miskraam was? Op die niet positieve test hou ik me maar niet teveel vast, er zijn zat vrouwen die de eerste weken geen positieve test hebben.. Ik hoop dat ik aan de hand van wat antwoorden en vergelijkingen er rust in kan vinden..
je kunt misschien proberen nu nog te testen? als je een licht streepje ziet dan weet je ook genoeg. verder kan ik je helaas niet helpen...
Meis t zou heel goed kunnen dat je een vroege miskraam hebt gehad!! Ik heb t de vorige ronde gehad!! Ik dacht dat ik gewoon ongi werd maar door de vele dikke stolsels en t heldere bloed dat ik Hmmm...dit heb ik nooit!! Ook pijn aan een kant ipv hele onderbuik. Ik had toch voor de zekerheid getest!! Veel hebben me geadviseerd n verloskundige te bellen en heb ik gedaan...was zo bang dat ze me niet zou geloven en zou zeggen is gewoon je menstruatie maar ze nam t heel serieus en moest n week later weer n test doen en wat ik al dacht negatief!!! Ik denk ook niet dat je perse een positieve test moet hebben voor vroege miskraam heel veel vrouwen weten niet eens dat ze n vroege miskraam hebben gehad!! Sommigen testen ook pas na hun NOD positief en na jouw verhaal te lezen zou ik ook denk dat t n vroege miskraam is geweest!!! Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je t n plekje kan geven en hopelijk gauw raak meis!!!
Rabia ik had idd jouw topic ook doorgelezen. Maar ik had inderdaad nog eens getest nadat me dat gebeurd was, maar nogsteeds negatief.. Dankjewel voor je lieve reactie, heb ik wel wat aan. We waren nog niet bezig voor nog een beebje maar dat maakt het niet minder vervelend... Ik heb het er nogal moeilijk mee met het een plekje te geven.. Ook omdat t niet 100% zeker is.. Maar ik ga er dan maar 98% van uit. Aangezien jij en een andere meid die hetzelfde meegemaakt hebben mij vertellen dat t heel gowd kan + mijn eigen gevoel, ga ik het toch proberen te accepteren.. Nog tips over het verwerken? Alleen mijn partner en ik weten het en die meid dan, maar die ken ik niet in het echt. Dus in mijn directe omgeving weet niemand het, en ik woon momenteel tijdelijk bij mijn moeder.. Dat maakt het nog moeilijker. Mijn partner is de gehele week weg ivm werk, die zie ik pas in het weekend, dus ik voel me erg alleen ervoor staan.
Oh en nog 1 vraagje; hoelang bleef jij bloeden? Ik bloed nu nogsteeds.. Variërend van veel tot maar een beetje.. Gisteren ineens weel heel veel en toen had ik weer een stolsel..
Ik heb een vroege miskraam gehad en had ook echt positieve testen voor de mk. Ik heb niet iets verloren zoals jij beschrijft en was bij controle wel schoon. Bij een vroege miskraam is het nog milimeter werk. Maar wel eens grote rare stolsels verloren, maar toen niet zwanger geweest, dat was gewoon menstruatieafval, dat overkomt vrouwen wel vaker in hun leven. Ik zou er niet teveel op een miskraam focussen hoor. Ik denk dat het goed kan komen omdat je cyclus nog van de wap is.
Ps na jaren de pil te hebben geslikt, schrok ik oveigens ook erg van mijn 'natuurlijke' menstruaties, deze waren enorm pijnlijk en heftig, terwijl ik daarvoor nooit klachten had. Kan dus prima, mijn eerste 3 menstruaties na het stoppen waren het meest heftig.
Het is erg vervelend dat het bij iedereen zo verschillend is he.. T kan allebei heel goed en daarom heb ik er zo'n moeite mee, ik wil niet treuren om iets wat niet waar is, maar ik wil ook niet net doen of het niets is terwijl het dus wel wat was. Bestaat er eeb mogelijkheid dat een gyn dit nog kan bevestigen? Of is het daar al te laat voor als t zo was?
Oké ja ik weet dat wel nog, ik heb een kindje van 10 maandjes, daarvoor geen pil gebruikt natuurlijk en pas na mn bevalling weer... Eerst een andere en toen 1 strip cerezetta
Ja je gevoel kan ook wat zeggen. Ik had jaren geleden dus ook een miskraam gehad en vond iets op t papier tijdens t afvegen...ik dacht Huh wat is dat?! Was beetje ovaal met iets erop voelde eraan en was gewoon net als huid!! Heb t doorgespoeld maar dacht toen al op zo'n jonge leeftijd dat t wel eens n miskraam kon zijn! Nu na jaren later bekeek ik zo'n filmpje over bevruchting etc. En heeft me dus bevestigd dat dit dus ook zo was...ik heb t altijd in m'n achterhoofd gehad en onbewust wist ik t gewoon!!! Heel vreemd en voel me ook wel beetje schuldig over dat ik t zomaar door de wc gespoeld heb :S mja ik wist t niet zeker!! Weet ook niet of ik toen ongi was ofzo is al te lang geleden!! Maar met deze had ik wel meer en helder bloed en veel stolsels wat ik normaal nooit heb...maar t bloeden was zelf niet extreem lang ofzo gewoon normaal zoals bij m'n ongi!! Maar dit verschilt ook weer per persoon!! Mss zou je n gyn idd kunnen. Bellen en je verhaal uit kunnen leggen en kan zij jou wat meer over vertellen ik weet niet of ze dit nog vor je kunnen onderzoeken?! Qua verwerken ging t bij mij wel goed, heb die dag zelf wel moeten huilen en zo af en toe nog steeds hoor maar goed, denk dat huilen ook wel gezond is zo af en toe...kijk ik dans en kan daarin heel veel gevoelens in kwijt en verder ben ik gewoon lekker druk!!! Ik probeer gewoon positief te denken dat er ooit wel n wondertje voor ons bestemd is!!! Wil niet altijd hoor dan heb ik ff n dip en zit ik weer te janken maar goed...hopelijk komt ooit die dag en ook voor jullie meis!!! Dikke knuff voor je meis