Hoi Dames, Ik ben nu bezig om informatie te verzamelen over anticonceptie die samen gaat met borstvoeding geven. Nu heb ik een afspraak gehad met onze huisarts en die raadde me; - De cerazette aan of een koperspiraal De cerazette wil ik niet gebruiken ivm slechte ervaring bij vorige keer (voelde me zo slecht erdoor). Nu blijft er dan niet veel keus over en ben ik gaan googlen over de koperspiraal, maar ik wordt er niet echt wijzer van. De huisarts zei namelijk dat ik dan gewoon ongesteld zou blijven worden (misschien ietsjes heviger dan normaal) en op internet lees je weer het tegenovergestelde. Ook las ik dat je bij een koperspiraal meer kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap . Nu toch besloten om een topic te openen en advies te vragen. Dus dames met ervaring deel het hier want je doet me er een enorm plezier mee! Groet, Zonstraal
Met het koperspiraal wordt je gewoon ongesteld, je kan alleen wel een zwaardere menstruatie krijgen. Ik zelf had heel veel afscheiding door het koperspiraaltje. Bovendien had ik pijn en bleek het spiraaltje scheef te zitten. Hij is er uitgehaald en ik ben tijdelijk aan de pil. Al met al is het koperspiraal mij dus niet goed bevallen.
Ik heb op advies van de gyn een mirena spiraaltje laten plaatsen, ook ivm de borstvoeding. Niks gevoeld van het plaatsen, ben nog geen enkele keer ongi geweest (en al wel een poosje gestopt met de bv, dus daar komt 't niet meer van). Ik vind 't ideaal hoor, hoef niet meer aan de pil te denken enzo, geen gehannes met condooms of andere tijdelijke anticonceptie.
Begrijp ik het goed dat als je borstvoeding geeft je niet ongesteld raakt, en als je stopt met BV je wel weer ongesteld gaat worden? Daarom lijkt het mij dus ook ideaal geen condooms of andere voorbehodsmiddelen.
Bij de Mirena is het bij veel vrouwen zo dat ze helemaal neit meer menstrueren. Sommige wel sommige niet. Heeft niets met borstvoeding te maken.
Bij redelijk veel vrouwen die bv geven duurt het wat langer voor ze weer menstrueren na de bevalling, maar niet bij iedereen. Ik heb na de bevalling 3,5 week gevloeid, en had nog geen ongi gehad na de bevalling toen ik m'n mirena liet plaatsen. Ik ben inmiddels al een maand of 2 helemaal gestopt met bv (vanaf 3 maanden gaf ik nog 1x per dag), maar nog niet ongi geworden. Lijkt me niet dat het nog komt door de bv, denk eerder dat m'n mirena de reden is dat ik nog niet ongi ben geweest. Komt vrij veel voor dat vrouwen niet meer menstrueren met een mirena. Vind 't ideaal!
Heb bij de nacontrole meteen een koperspiraal laten zetten. Plaatsen viel mij mee een dagje van gevloeid. Daarna netjes om de 30 dagen ongesteld. Na de pilstop en zwanger worden was ik erg onregelmatig. Ben wel iets heftiger ongesteld en heb op dag 1 last van buikpijn. Maar verder niks geen problemen mee.
Ik heb sinds dec een koperspiraal en geef ook nog bv. Ik wilde zelf liever niet aan de hormonen (eigen gevoel en ook voor de bv) dus gekozen voor koperspiraal. Na de eerste bevalling een tijdje condooms gebruikt, maar das nix voor ons We hebben toen al snel de natuur zijn gang laten gaan; ik werd na een halfjaar weer ongi en nog een halfjaar later was ik weer zwanger. Nu willen we voorlopig geen 3e en dus gekozen voor de koperspiraal. De ha zei idd dat het kan dat je er heftiger ongi door wordt/ meer vloeit. omdat ik nog bv geef ben ik nog niet ongi geworden, dus of het echt erger is met koperspiraal weet ik niet. ik vond het plaatsen effe gevoelig en had erna ongeveer 1-2 uur lichte krampen. Daarna geen last meer van gehad. hoop dat je wat aan mijn info hebt. suc6 met je keuze
Ik heb 2,5 jaar een koperspiraal gehad, had hier speciaal voor gekozen omdat ik geen hormonen meer wilde. De koperspiraal heeft geen hormonen, en wat dat betreft ben je met deze spiraal op jezelf aangewezen. Ik kreeg hierdoor heftige menstruatie, en veel menstruatiepijn. Ook veel meer afscheiding.Van meerdere mensen ook gehoord dat de afscheiding vervelende geur kan krijgen. Ik neem geen koperspiraal meer, het is mij slecht bevallen. Vooral de menstruatiepijn. Mijn zusje heeft een mirena spiraal. Deze spiraal bevat voor vijf jaar hormonen. Deze worden geleidelijk afgegeven en alleen plaatselijk. Hierdoor wordt ook niet ongesteld meer. Het bevalt haar prima, maar zij heeft binnen een jaar tijd wel al een nieuwe moeten laten zetten, want de eerste zat niet goed meer. Groetjes