intake kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaChantal, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Over 2 weken komt de kraamzorg voor intake gesprek, ze zei dat ze dan ook naar de babykamer en onze kamer komt kijken..

maar moet je alles dan ook al in huis hebben?

Kamertje is grotendeels wel klaar.. maar moet nog bv matrasje,wat lakens,badje,omslagdoek e.d. hebben.
    kamertje zelf moet bv nog gordijn opgehangen worden,schoongemaakt worden enz

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Nee hoor, je kamertje hoeft echt nog niet klaar te zijn. Zij loopt met jou de dingen door en wie weet noemt ze nog iets op waar je zelf nog niet aan had gedacht!

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Nee joh. Ze hebben wel een lijst met dingen die er moeten komen. Ik heb nu nog niet alles in huis :D

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Geen zorgen, dat hoeft niet allemaal klaar te zijn. Het is niet eens meer standaard dat ze de babykamer komen bekijken. Bij mij is dat nooit gedaan. Zat ook 1 keer midden in een verhuizing, toen stond er helemaal niks.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij ons hebben ze beide keren niet in het kamertje gekeken. Maar ze kan je natuurlijk altijd tips geven.

6. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Bij mij is de kraamzorg ook al geweest en ze heeft helemaal niet in het kamertje gekeken. Ik dacht ook dat dat echt iets van vroeger was..

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik kreeg toen gewoon een lijst met wat ik moest hebben, ze controleerden niks hoor.
    Gezinssituatie werd besproken en wat we verwachtten van de kraamhulp, of we voorkeur hadden voor bijv een jong of ouder persoon en we konden vragen stellen.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bij ons hebben ze het kamertje ook echt niet gezien. Was meer inderdaad de verwachtingen op elkaar afstemmen.

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee je hoeft niet alles in huis te hebben, bij mij hebben ze t kamertje wel bekeken!

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ze zei er bij dat ze onze & de babykamer zouden bekijken.
    intake zou een uur duren.

ze zei er wel bij "je hebt er al 2 dus je weet vast wat je allemaal nodig hebt" :)
    Maar ben blijldat ze niet alles gaan checken

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb het absoluut niet als betuttelend ervaren, meer als heel handig. Ze hebben checklijstjes met dingen die handig zijn om te hebben. En ze vragen wat jij belangrijk vindt aan een kraamhulp. Bij ons was het een pré dat ze met honden kon omgaan en ik vond het belangrijk om advies te krijgen mbt de borstvoeding. Kreeg een top-kraamhulp.

12. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier kreeg ik alleen een opmerking over de trapleuning. Onze gang heeft de laagste prioriteit en is dus half af. Trapleuning lag ergens in de garage voor een schilder beurt. Kraamhulp mag blijkbaar zonder trapleuning niet naar boven, geen idee hoe ze dat doen met een dienblad met een ontbijtkoek erop. Verder heeft ze het nergens over gehad en is ze behalve in de gang en in de woonkamer nergens geweest.

Deel Deze Pagina