Over 2 weken komt de kraamzorg voor intake gesprek, ze zei dat ze dan ook naar de babykamer en onze kamer komt kijken.. maar moet je alles dan ook al in huis hebben? Kamertje is grotendeels wel klaar.. maar moet nog bv matrasje,wat lakens,badje,omslagdoek e.d. hebben. kamertje zelf moet bv nog gordijn opgehangen worden,schoongemaakt worden enz
Nee hoor, je kamertje hoeft echt nog niet klaar te zijn. Zij loopt met jou de dingen door en wie weet noemt ze nog iets op waar je zelf nog niet aan had gedacht!
Geen zorgen, dat hoeft niet allemaal klaar te zijn. Het is niet eens meer standaard dat ze de babykamer komen bekijken. Bij mij is dat nooit gedaan. Zat ook 1 keer midden in een verhuizing, toen stond er helemaal niks.
Bij ons hebben ze beide keren niet in het kamertje gekeken. Maar ze kan je natuurlijk altijd tips geven.
Bij mij is de kraamzorg ook al geweest en ze heeft helemaal niet in het kamertje gekeken. Ik dacht ook dat dat echt iets van vroeger was..
Ik kreeg toen gewoon een lijst met wat ik moest hebben, ze controleerden niks hoor. Gezinssituatie werd besproken en wat we verwachtten van de kraamhulp, of we voorkeur hadden voor bijv een jong of ouder persoon en we konden vragen stellen.
Bij ons hebben ze het kamertje ook echt niet gezien. Was meer inderdaad de verwachtingen op elkaar afstemmen.
Ze zei er bij dat ze onze & de babykamer zouden bekijken. intake zou een uur duren. ze zei er wel bij "je hebt er al 2 dus je weet vast wat je allemaal nodig hebt" Maar ben blijldat ze niet alles gaan checken
Ik heb het absoluut niet als betuttelend ervaren, meer als heel handig. Ze hebben checklijstjes met dingen die handig zijn om te hebben. En ze vragen wat jij belangrijk vindt aan een kraamhulp. Bij ons was het een pré dat ze met honden kon omgaan en ik vond het belangrijk om advies te krijgen mbt de borstvoeding. Kreeg een top-kraamhulp.
Hier kreeg ik alleen een opmerking over de trapleuning. Onze gang heeft de laagste prioriteit en is dus half af. Trapleuning lag ergens in de garage voor een schilder beurt. Kraamhulp mag blijkbaar zonder trapleuning niet naar boven, geen idee hoe ze dat doen met een dienblad met een ontbijtkoek erop. Verder heeft ze het nergens over gehad en is ze behalve in de gang en in de woonkamer nergens geweest.