bloedverlies?! wie kan me helpen/advies geven.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nina22, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Heb je al wat gehoord?

Ik kreeg met 5 wk 4 dgn mijn eerste echo bij deze zwangerschap en was duidelijk een vruchtzak met dooierzakje te zien. Bij mijn miskramen kreeg ik met 6 weken en 5 wk 6 dgn een echo.

Waardeloze vk!

groetjes Patricia

2. anoniempje2014

anoniempje2014 Actief lid

10 feb 2014
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik val ook even in... dit slaat nergens op! ik ben 5 weken zwanger en ik krijg ook gewoon een echo vrijdag.

Maar in jouw situatie vind ik het al helemaal belachelijk om te zeggen dat je maar gewoon moet wachten... ik kan me daar zo kwaad om maken.. eht is toch niet menselijk om je te laten wachten. ik zou het gewoon eisen... en zelfs met 5 weken kunnen ze al zien of er een vruchtzakje zit ja of nee...

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Weet precies hoe je je voelt; hier de eerste 13 weken bij elke inspanning/drukte bloedverlies gehad. En zie mijn banner! :)
    Bij mij was het een heel goed doorbloede baarmoedermond. Sterkte, hopelijk kun je snel voor een echo!

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat erg dat ze je zo aan je lot overlaten.. Hoop dat je bij n ander ziekenhuis terecht kan.

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier 2 weken terug een vroege miskraam gehad. Ik hoefde ook niet langs te komen, vond het zelf ook niet echt nodig, de testen waren omowit geworden dus wist wel hoe laat het was. Ik ben hier zelf wel erg nuchter in.

Ik begrijp heel goed dat je je er ontzettend onzeker over voelt. Snap daarom ook niet zo goed waarom je niet even langs mag komen om je gerust te stellen. Ik heb zelf ook een week in spanning gezeten aangezien de testen eerst nog donkerder werden, een week na het bloedverlies was ie weer wit.

6. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hey iedereen!,

nou ik ben er niet veel wijzer van geworden de huisarts vond via de telefoon dat het een miskraam was en ik moest maar even op een thuisarts.nl kijken onder het kopje miskramen.

nu ben ik zelf ook wel vrij nuchter en denk als het mis gaat heeft dat natuurlijk een reden! en dan ik daar wel mee omgaan.

maar dat ze gewoon nergens naar me luisteren maakt me wel boos!.
    ik moet dus nu maar gewoon 11 maart naar de vk en dan maken ze nog geen eens een echo want dat moet in het ziekenhuis!.. wat ze daar gaan doen dan mag joost weten,, ook met me praten zeker

mn eigen huisarts wou mij volgende week wel even zien om te kijken hoe het met me gaat.. ook dus geen echo nee alleen even vragen hoe het met gaat.. wat heb ik daar nu aan ik ben niet ziek ik wil gewoon weten of er nog iets zit en als het wel afgestoten is allen verdwenen is..

nu heb ik morgen nog 1 kans misschien om gewoon rechtstreeks een andere verlokundige te bellen, en ik weet dat ze daar wel gewoon echo's in de praktijk uitvoeren, maar ik weet bijna niet eens meer wat ik nu moet zeggen.. iemand tips?

in iedergeval iedereen bedankt voor de berichtjes dat doet me goed!

7. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Sorry maar dit slaat echt nergens op! Heb je contact gehad met echocentrum Sicht in MCL? Ik mag daar altijd heen als ik ongerust ben, ook met zes weekjes maakten ze een echo voor me!

8. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    nee ik zelf niet de vk heeft voor me gebeld en die zegt dat ze me niet kunnen helpen..

vind het beetje vreemd allemaal hoor

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik vind dit echt bizar! Ook hoe jouw huisarts reageert! Het ís helemaal nog niet gezegd dat het een miskraam is, al lijkt het er wel op! En niet bij iedereen komt alles er vanzelf uit, dus er moet sowieso gekeken worden of, als het een miskraam is, je inderdaad schoon bent!

Wat zijn dat voor kwakzalvers zeg, sorry dat ik het zeg!

Ik heb er bij mijn zus ook een staaltje van meegemaakt hoor. Vk die op een echo zat te kijken bij mijn zus, die zegt, nou, hier zien we de baarmoeder en ik zie iets kloppen blabla. Waarop ik zeg, mevrouw, u zit in een grote cyste naar een bloedvat van mijn zus te kijken! Nee hoor echt niet, zij wist wel waar ze het over had! Maar ik heb ook al een flinke geschiedenis en weet inmiddels echt wel hoe een echo bekeken moet worden. Dus ik erop staan dat er iemand anders bij kwam, nou mooi dat ik gelijk had dus!

Ik vind het echt heel lullig voor je hoe je behandeld wordt, en ook onverantwoord!

Zo. Ik heb gesproken:)

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar was toen ook echt een miskraam... Alleen bleef ik daarna wel goed vloeien... Erg veel zelfs, veel stolsels verloren... Maar ik was ook wel verder dan jou.. Had overigens nergens last van hoor, geen krampen helemaal niks...

Wat ik nu niet goed begrijp uit je verhaal is of je nu nog bloed verliest?
    Als dat namelijk niet het geval is twijfel ik aan een miskraam... Bij een miskraam blijf je vloeien... Je lichaam maakt zichzelf "schoon"...
    Mocht je nu nog vloeien, dan ben ik bang dat je inderdaad een miskraam gehad hebt...

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Poeh... Die huisarts is ook niet helemaal wijs...

Is het geen idee om een afspraak te maken bij een echobureau? Kost je wel even iets maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid.

Bij mij was met inwendige echo met precies 6 weken wel een hartje te zien. Snap niet dat ze je zo maar laten zitten hier mee.

Sterkte!

12. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik zou sowieso niet meer naar zo'n vk willen gaan, als ze mij niet serieus neemt. Erg voor je nina, dat ke zo behandeld wordt. Zou voor nu een andere vk zoeken en de situatie uitleggen. Ik kreeg met 6wk en 3dg een echo, en konden alles goed zien, zelfs een kloppend hartje.

Sterkte meid, hoop dat je gauw ergens terecht kan.

13. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ja ik denk dat ik morgen even ga kijken wat is zelf kan doen, mijn vriend is het hier ook niet mee eens en is ook boos, vooral omdat ze me zo laten zitten gewoon, en idd ook niet een afspraak om te kijken of alles er wel uit is ( als het een miskraam is)

en er vroeg hier iemand of ik nog vloeide, ik vloei wel een beetje maar het is niet echt de moeite waard het is nu meer beetje bruinachtig,

heb zo nu en dan wel pijn in mijn onder rug, maar ik heb nog wel steeds last wat ik al de hele zwangerschap heb rommelende darmen en gevoelige borsten.

ja die huisarts is ook een beetje raar die kan via de telefoon zien dat het 100% een miskraam is,

wat ik vanmiddag ook al zei, een miskraam is jammer en als het zo moet zijn accepteer ik dat ook echt wel maar vind het meer frustrerend dat ze me nu gewoon laten zitten..

14. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Soms is het beter om niet te veel informatie te geven aan de huisarts. Toen het bij mij mis was had ik eerst bij gynaecologie een afspraak gemaakt en daarna mijn huisarts gezegd alleen een verwijzing te schrijven. Zij was het er niet mee eens, maar heeft toch een verwijsbrief geschreven. Mijn huisarts vond bloedverlies heel normaal... Ik kreeg helaas gelijk, het was mis.

15. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Kijk ff op sichtfriesland.nl ik kan me niet voorstellen dat ze je niet willen helpen. Idd een rare huisarts zeg alsof je dat via de telefoon kunt vaststellen! Sterkte meid!

16. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Wat een rare huisarts zeg en verloskundige ook trouwens ik verloor wat bloed op 5w en 3Dagen mocht meteen langskomen en z'n hartje klopte zelfs al :eek: (kwam zelfden voor zij ze dat hartje dan al klopt maargoed) hier zijden zenuwen stellen liever iemand gerust dan met een rot onzeker gevoel te laten lopen,

Maar ik heb verder niet veel tips misschien een andere vk zoeken en anders toch een doorverwijzing vragen

17. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    dankjewel lisa! ik zal er even heen bellen!!

18. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Succes meid!

19. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    En al nieuws?

20. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    nope, het mcl kan ik niet bellen op woensdag en ik kan geen verloskundige vinden waar ik zonder verwijsbrief heen kan voor een echo.. dusja ik weet het nu ook niet meer..:(

Deel Deze Pagina