Hoe Lang nu Zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by shk, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 shk, Sep 21, 2012
    Last edited: Sep 21, 2012
    Hoi, gisteren een test gedaan en YAY positief! Het is onze eerste keer dus alles is nog helemaal nieuw.

Volgens de test nu 2+3 weken zwanger, maar ik lees nu dat de huisarts rekent vanaf de dag dat je laatste ongesteldheid was en dat was 17 augustus. Als ik die datum aan houd dan begin ik morgen aan mijn 6e week.

Wat is nu juist?

P.S. ben nogal beduusd want dit was mijn eerste ongesteldheid nadat ik voor het eerst met de pil ben gestopt en het is dus blijkbaar meteen raak! Ben dus nogal onervaren nog met alles :)

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dat betekent 2 a 3 weken overtijd, dus vanaf de laatste dag van je menstruatie kom je dan idd op zo'n 5 a 6 weken uit. De eerste 4 weken krijg je er gratis bij, om het zo ff te zeggen :D

Gefeliciteerd!

3. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok maar als ik dan op sites lees over zwangerschappen en hoever mijn baby is met de groei moet ik dan kijken op de 5 weken pagina of op de 3 weken? Ik hoop dat je mijn vraag snapt.

4. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Nee je kijkt dan idd bij 5 a 6 weken zwangerschap.

Hoever ben je daadwerkelijk overtijd? Wanneer was je nod?

5. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat weet ik niet, omdat ik geen idee heb hoelang mijn natuurlijk cyclus is. Ik heb vanaf mijn 16e tot nu (27e) de pil geslikt en nu dus na 11 jaar van de pil af, toen werd ik ineens ongesteld, en nu zwanger. Ik heb dus geen natuurlijke cyclussen meegemaakt..

Ik heb in de berekening maar 28 dagen aangehouden...en had ik 14 september ongesteld moeten worden.

Ik heb vandaag weer een test gedaan, dit keer een gewone, met streepjes en die sloeg ook meteen positief uit.

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Wanneer was dan je eerste ongesteldheids dag van je laatste menstruatie?
    Dan moet je dus van die datum uitgaan, ookal was je nog aan de pil.

Want was 17 de laatste dag van je menstruatie of de eerste?

7. mamavan5bengels

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Als je idd die 14 Sept aanhoudt, dan ben je nu idd 5 weken zwanger.

8. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 17e was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. thanks voor je antwoord.

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Dan is je uitgerekende datum 24 mei
    En ben je nu precies 5 weken zwanger... afhankelijk van je innesteling.
    Bij je termijnecho zullen ze precies vaststellen hoever je bent.. dat is meestal tussen de 9 en 12 weken.
    Maar voor nu kun je dit aanhouden.

Oh en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

10. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch snap ik het niet want de eerste twee weken van die 5 was er nog geen bevruchting mogelijk aangezien de eisprond rond de 14e dag is van de menstruatie, dus feitelijk ben ik 3 weken zwanger toch?

Help

11. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ja dat klopt
    Maar je krijgt er twee weken gratis bij... (dat staat ook in de clear blue zwangerschapstest bijsluiter.)
    Ik denk omdat dat handiger is om een mooie 40 weken te krijgen.

Maar je moet dus bij 5 weken zwanger kijken.

12. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, ik heb het wel gelezen, maar snap de logica gewoon niet. Maar thanks guys! ik hou dan de 5 weken aan! Schiet al lekker op :D

13. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ja handig he... hahahah
    Ik zou trpuwens wel alvast bellen voor een afspraak voor bij de verloskundige.
    Na je intake kan je dan ook gelijk een afspraak maken voor je eerste echo.
    Misschien omdat jij niet goed weet hoe lang je precies zwanger bent.. krijg je eerder een echo...dit doen ze soms.

Heel fijne zwangerschap gewenst iig :)

14. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, ik ga maandag gelijk bellen! Ze waren vandaag dicht.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die twee weken krijg je er 'gratis' bij omdat dit makkelijker rekenen is. Meestal wet je exact de datum van je laatste menstruatie maar je weet meestal niet het exacte moment waarop de bevruchting plaatsvondt. Vandaar dat ze dus al rekenen vanaf een moment dat je nog niet zwanger kan zijn. Je kijkt op sites dus nu bij 5 of 6 weken. Geniet van je zwangerschap!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die twee weken krijg je er 'gratis' bij omdat dit makkelijker rekenen is. Meestal wet je exact de datum van je laatste menstruatie maar je weet meestal niet het exacte moment waarop de bevruchting plaatsvondt. Vandaar dat ze dus al rekenen vanaf een moment dat je nog niet zwanger kan zijn. Je kijkt op sites dus nu bij 5 of 6 weken. Geniet van je zwangerschap!n

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die twee weken krijg je er 'gratis' bij omdat dit makkelijker rekenen is. Meestal wet je exact de datum van je laatste menstruatie maar je weet meestal niet het exacte moment waarop de bevruchting plaatsvondt. Vandaar dat ze dus al rekenen vanaf een moment dat je nog niet zwanger kan zijn. Je kijkt op sites dus nu bij 5 of 6 weken. Geniet van je zwangerschap!n

18. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Gefeliciteerd! Ik zou uitgaan van 17 augustus en dus kijken bij 5/6 weken. Aan het eindeheb je ook weer 5weken (tussen 37 en 42) dat de baby mag komen. Dus zo nauw luistert die datum ook niet.

Ben je al wel begonnen met foliumzuur slikken?

19. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Gefeliciteerd!! Verwarrend he als je niet weet wat je cyclus is! Ik ken het! Heb 1 normale menstruatie gehad na stoppen met de pil maar daar zat dus nog geen logica in :D

In ieder geval GEFELICITEERD!!

20. shk

shk Actief lid

Aug 4, 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! Yes bij het stoppen van de pil gelijk begonnen aan de foliumzuur!

Share This Page