Bloedverlies zonder krampen, toch een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door FrederiqueVanSuydensdael, 26 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Bruin bloed is toch oud bloed. Dat lijkt mij juist goed. Alhoewel ik begrijp dat je liever geen bloed hebt. Maar dan is er nu in ieder geval geen nieuwe bloeding.
     
  2. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Vervelend dat het zo onzeker is voor je nu. Ik wil je wel vertellen dat het bij mij ook zo ging, bloed in de baarmoeder en ik ben morgen 19 weken zwanger. Hier is het wel goedgekomen. Ik heb tot week 13 iedere dag gebloed. Het is afwachten hoe het verder gaat, rustig aan doen was mijn advies wat ik kreeg toen. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan❤️
     
  3. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Lief van je mimi123. Ik voel me zo verdrietig. Terwijl ik eigenlijk geen slecht nieuws heb gehad. Goed wil ik het ook niet noemen maar het had zoveel slechter gekund. Ik had gehoopt dat alles gewoon goed was. Termijn zoals het hoort, geen bloed op de echo te zien.

    Jij bent al bijna op de helft! Lekker hoor. Bleef het bloed ineens weg? Of ging het geleidelijk? En hebben ze ooit een oorzaak kunnen vinden?
     
  4. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ja ik weet het het is heel naar. Ik ben toen ook iets vroeger gezet hoor dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Nee ik kreeg echt een soort eindbloeding met een grote klont en toen was het ook weg. Oorzaak weten ze niet. Volgens mij weten ze dat nooit echt. Pech denk ik. Ik heb ivf gedaan, denk zelf dat het van al die hormonen komt. Ik stond onder een gynaecoloog. Met rust is het bij mij weggegaan denk ik. Het kan goed komen hoor ookal weet ik zelf hoe onzeker je dan bent, ik ben nu nog onzeker. Houd hoop die kleintjes zijn soms sterker dan wij denken❤️
     
  5. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Oh ik snap jou onzekerheid heel erg goed @FrederiqueVanSuydensdael :( hopelijk gaat het de goede kant op. Hoe gaat het op dit moment met bloeden?

    Jaa opzich is bruin bloed een teken dat het oud is, maar ik weet niet hoor heb er gewoon niet z’n goed gevoel bij. Heb meer het idee dat dit een voorbode is, we kunnen alleen maar afwachten.

    Ik heb vandaag ook de VK gebeld, eerste kerstdag konden ze niets doen omdat ze het te vroeg vonden, maar als er weer wat “gebeurde” moest ik het laten weten. Dus toen het bruine eruit liep vanmorgen heb ik gebeld, ook nu zeiden ze afwachten :( Snap het opzich wel, maar die onzekerheid is echt vreselijk, ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben.
     
  6. FrederiqueVanSuydensdael

    26 dec 2019
    26
    1
    3
    Goedemorgen lieverds,
    Vannacht is het bloeden minder geworden, leek het. Na het opstaan werd het wel weer iets meer.
    @Mimi123 Oh echt een grote klont? :eek: Ik zou me rot schrikken!
    Voel jij je baby al bewegen?

    @Baby1992C Is het bruinverlies al minder? Geen helderrood bloed meer? Wanneer mag je bellen voor een afspraak/echo?
     
  7. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ik vind dat wel vreemd hoor dat ze je niet laten komen. Hoe ver ben jij met je zwangerschap?
     
  8. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ja vanaf de 16e week begon het een klein beetje maar nu al veel duidelijker. Nog niet heel vaak op een dag, ze is vooral actief in de avond:)
     
  9. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw

    Nee geen helder rood meer gezien tot nu toe gelukkig! Nog wel bruinig

    maandag hadden we al een afspraak staan, ik vind het nu al spannend!
     
  10. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw

    Ja best raar he, ze zeggen dat het te vroeg is. Terwijl ik veel lees dat anderen wel een echo krijgen.

    als het goed is ben ik vandaag 6 weken en 3 dagen. Maja ik heb wel mijn twijfels hoor na afgelopen woensdag
     
  11. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Ja beetje wel, ik lees dat je maandag de echo hebt. Nog even twee dagen afwachten. Ik hoop dat het goed komt!
     
    Baby1992C vindt dit leuk.
  12. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    ik hoop het ook, maar twijfel erg.
    Vanmiddag voelde ik me lamlendig, ik bleef maar honger houden ook al at ik wat..
     
  13. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Klinkt nog zwanger dus;) Vaak als het een miskraam zou zijn of worden beginnen kwalen af te nemen als je nog zo vroeg zwanger bent. Enige wat ik kan adviseren is nu niks zwaars te ondernemen, niet tillen duwen trekken etc.
     
    Baby1992C vindt dit leuk.
  14. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw
    Ja best wel he. Maar ik blijf twijfelen
    Bedankt voor je tip :) soms best lastig met een kleintje van 1.5 jaar haha
     
  15. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Oh dat maakt het inderdaad lastiger, dit is mijn eerste zwangerschap dus voor mij was dat geen probleem haha
     
    Baby1992C vindt dit leuk.
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hrlaas zegt t niks als je kwalen blijven aanhouden of verdwijnen, ook wel of geen bloedverlies en de kleur zegt niks. Bij mijn missed abortion had ik alle kwalen nog en geen druppel bloed. Dat liep dus verkeerd.

    Bij mijn zoontje helderrood bloedverlies, krampen en stolsels en liep goed af...

    Succes morgen @FrederiqueVanSuydensdael!
     
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het is net n lastige termijn zo rond de 6 weken. Als je bijv toch een latere eisprong of innesteling had kun je kinder ver zijn. Of het vruchtje is nog niet goed zichtbaar met deze termijn. Het geeft dus vaak meer onzekerheid dzn zekerheid, dus doen ze t liever later rond de 7/8 weken.
     
  18. Baby1992C

    Baby1992C Actief lid

    27 apr 2019
    143
    225
    43
    Vrouw

    Ik weet precies wanneer het eitje is gesprongen ivm dat ik echo’s krijg in het ziekenhuis.. maar inderdaad ze doen het liever wat later.
     
  19. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Allereerst sterkte @FrederiqueVanSuydensdael en @Baby1992C! Ik hoop voor jullie beide dat het goed is en het bloedverlies niets blijkt te zijn, want dat kan zeker.

    Ik weet ook hoe naar het is om dit met de feestdagen te hebben en wat een onzekerheid het geeft. (Paar jaar terug ook met kerst een miskraam gehad, nadat we het net vol trots aan de familie hadden verteld :()

    Maar ik moet toch even reageren op verschillende reacties hier (waaronder bovenstaande) over het handelen van de vk en waarom je niet meteen zou kunnen komen voor een echo.

    Ik ben zelf vk en werk in een eerstelijns praktijk (dus niet in een ziekenhuis) en ik begrijp heel goed dat je niet acuut langs kan komen voor een echo, om verschillende redenen:

    Ten eerste omdat het medisch niet noodzakelijk is en geen invloed heeft op de uitkomst. Een miskraam kun je op geen enkele manier voorkomen, het gebeurt wel of niet, ongeacht of je een echo maakt. Als er geen alarmsymptomen zijn zoals bijvoorbeeld heftige buikpijn, is afwachten het enige dat je kan doen.

    Ik begrijp best dat je graag een echo wil om te weten waar je aan toe bent, maar in veel gevallen geeft dat nog geen zekerheid, net zoals bij Frederique helaas.

    Daarbij realiseer je je denk ik niet dat in een verloskundigenpraktijk er meestal 1 verloskundige dienst doet en dat zij beschikbaar is voor bevallingen, kraamvisites en spoed. Doordeweeks is er meestal ook spreekuur op de praktijk en kan ze proberen of je daar tussendoor voor een echo mag komen, maar op zon- en feestdagen is ze in haar eentje de tent aan het runnen. Dan moet ze dus goed onderscheiden maken tussen daar waar ze echt nodig is (zoals bevallingen, kraambedcontroles, vrouwen verder in de zwangerschap met problemen) en dat is dus niet het maken van een echo als dit helaas geen enkele invloed heeft op de uitkomst. Uiteraard mag je bellen met bloedverlies of als je bang bent voor een miskraam en zal ze je uitleg geven, misschien wat gerust kunnen stellen en uitvragen of er alarmsymptomen zijn.

    Als het logistiek mogelijk is zal ze haar uiterste best doen om je meteen of anders zo snel mogelijk langs te laten komen voor een echo, omdat zij ook weet dat je in de stress zit, maar dat is een service, geen recht. Dus van het dikgedrukte gaan mijn nekharen nogal overeind staan.

    Als je in het ziekenhuis onder controle bent, wellicht vanwege een fertiliteitstraject, is dat een heel ander verhaal. Daar hebben altijd (ook op zon- en feestdagen) meer mensen dienst en zijn er speciale spoedspreekuren waar je terecht kunt. Misschien ben je dat gewend, en komt daar de reactie vandaan. Maar realiseer je dus dat in een gewone verloskundigenpraktijk er maar 1 verloskundige dienst heeft die, zeker tijdens de feestdagen, zich uit de naad werkt om voor alle zwangeren en baby's veilige en goede zorg te bieden. En dan is helaas die echo vanwege een mogelijke miskraam geen prioriteit.
     
    bulakgirl en Raket78 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina