Zwanger en miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jansen, 6 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo dames,

    Zoals je ziet is het nog héél pril en weten we ook pas sinds gisterenavond van het bestaan van ons nageslacht.

    Hoewel wij beide van het erg relaxte soort zijn moet ik heel eerlijk bekennen dat er nu toch vanalles door mijn hoofd spookt!

    Met name het feit dat ik in de zomer een miskraam heb gehad na 6 weken en de vraag of het nu wel goed zal gaan.... pfffff :)

    Herkent iemand dit of ben ik alleen-op-de-wereld met mijn zorgen...?

    Ik ben natuurlijk ook heel BLIJ, dat wil ik even voorop stellen!

    groetjes,
    Jansen
     
  2. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde. BEgin september had ik een missed abortion bij 9 weken met een daarop volgende curettage. En nu ben ik zo verschrikkelijk onzeker, durf niet eens echt blij te zijn voordat we gezien hebben dat het goed is. Ik merk echt dat ik mijn gevoelens nu aan het wegstoppen ben, maar dat geeft voor mij ook niet. Ergens, diep in me, ben ik wel heel blij...

    Maar het is wel heel moeilijk, want vorige keer bleef ik me tot na de curettage gewoon heel zwanger voelen, dus dat zegt verder niks. Ik ben wel heel blij dat mijn 'klachten' nu heel anders zijn dan toen! Dat geeft hoop.

    Lastig he?
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je gevoelens zijn heel normaal hoor. Die onzekerheid hoort er bij.
    Heb er zelf ook last van!

    Pim
     
  4. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Cynthia,

    Bedankt voor je reactie.
    Het is inderdaad lastig. Ik wil gewoon 100% genieten van de zwangerschap maar het zit gewoon in mijn achterhoofd.
    De gynaecoloog vertelde me laatst dat zo'n 20% van alle zwangerschappen in een miskraam eindigt, best veel!

    Wat ik zo erg vind..het past helemaal niet bij mij om zo te denken. Normaal gesproken zou ik zeggen: dat betekent dat 80% wel fris en fruitig ter wereld komt.

    Heb je 't al aan iemand verteld dat je zwanger bent..?
     
  5. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ja, iedereen weet het al. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan en dat was uiteindelijk heel fijn. Iedereen heeft ook heel erg mee geleefd toen het mis ging. Alleen was dit keer de verrassing er een beetje af, want nu wisten ze allemaal dat we er mee bezig waren. De vorige keer dacht mijn schoonmoeder nog steeds dat ze nooit oma zou worden, hahaha! Dat was toen wel heel ontroerend...

    Ik merk nu wel dat ik veel rustiger ben. De vorige keer was ik zo blij dat ik helemaal hyper was. Nu ben ik heel rustig en wacht op de echo. (Volgende week woensdag) Die is precies op de dag dat we vorige keer hoorden dat het niet goed was, heel fijn! Daarna mag ik blij zijn!
     
  6. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Je blijft ook zo aan het vergelijken he? Ik denk dat het duurt tot we die bewuste dag voorbij zijn...
     
  7. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij hebben het aan ouders, broers, zussen etc verteld maar dat was inderdaad niet écht een verrassing omdat zij ook van de miskraam wisten.

    Ik denk dat die echo voor jou ook wel wat rust en zekerheid zal geven. Ik mag pas eind januari dus dat 's nog even geduld hebben :)

    Maar kan me voorstellen dat als je je telg eenmaal hebt gezien en de verloskundige verteld je dat alles goed gaat, dat er dan ook een last van je schouders valt!

    Laat je volgende week even weten hoe het was?!?!
     
  8. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Wij hadden geluk dat we van de gynaecoloog, bij een volgende zwangerschap, bij 8/9 weken een echo mochten laten maken ter geruststelling. Anders hadden we ook zo lang moeten wachten.
    En tuurlijk laat ik het weten; ik denk dat ik het hier uitscheeuw volgende week! ;)
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    had in het begin ook enorm angst, toch heb ik ervoor geen miskraam gehad ofzo maar denk dat iedere moeder wel bang is haar kind te verliezen al is het zo nog zo klein, die band is er ergens al.

    groetjes Talia en niet teveel zorgen maken he meiden
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Inderdaad Talia, ik heb zelf ook geen miskraam gehad en ik ben zelf ook altijd heel nuchter, maar de eerste maanden was ik echt super onzeker of het allemaal wel goed zou gaan.
    Dat kwam, denk ik, ook wel gedeeltelijk omdat iedereen om mij heen riep; de eerste drie maanden kan nog van alles mis gaan :( tja daar zit je nou ook niet echt op te wachten als je toch al zo onzeker bent.
     
  11. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    kan me voorstellen dat je onzeker bent. Ik heb vorige maand een miskraam gehad bij 11 weken en ik zou ook zo onzeker zijn. dus die gevoelens zijn hartstikke normaal.

    meis gefeliciteerd, super goed nieuws!!!
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Nou meid, dat herken ik zeker! In de zomer had ik een miskraam (buiten baarmoederlijk). Deze zwangerschap ben ik enorm onzeker, nog steeds! Ik durf niet te hopen dat alles goed gaat. Maar ik wil wel weer geloven en vertrouwen in de kracht van dit hummeltje, dus,.... Bovendien voelt het nu wel goed, al nemen mijn gevoelens soms een loopje met me hoor!
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Als ik dit zo lees ben ik in ieder geval niet alleen met mijn gevoelens, das mooi. Niet voor jullie natuurlijk begrijp me niet verkeerd...

    Vind het wel lastig want ik besef me tegelijkertijd dat ik mezelf beroof van het ultieme genot van een mooie tijd...

    Ik hoop dat ik (en jullie) na de eerste echo wat meer rust in onze botten krijgen.

    Liefs
    Jansen
     
  14. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb me ook voorgenomen om vanaf mijn echo volgende week maandag te gaan genieten. Het is toch zonde om al maar vertwijfeld te zijn tijdens zo iets unieks.

    Ik hoop dat het me ook gaat lukken...........!

    Pim
     
  15. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoe komt het dat jij ook al zo vroeg mag echo-en Pim...?
     
  16. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb bloedverlies gehad begin week 5. Uit een inwendig onderzoek bij de huisarts bleek dat ik wondjes op mijn baarmoedermond had en dat die door de betere doorbloeding van je baarmoeder bloeden. Mijn baarmoedermond zat mooi dicht.

    Ik heb nu helemaal geen bloedverlies meer.

    Ik heb bij de verloskundige gevraagd om een extra echo en dat mocht na lang zeuren.

    Vandaar dus!

    Pim
     
  17. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik heb bij de verloskundige niet gemeld dat ik eerder een miskraam heb gehad maar misschien kan ik dan ook eerder echo-en...?

    Jansen
     
  18. nik2004

    nik2004 Actief lid

    9 nov 2005
    118
    0
    0
    zou ik wel doen. Ik heb in juni een miskraam gehad, toen ik in spetember weer zwanger was, zei ze dat ik een echo eerder mocht. Wil jullie niet teleurstellen, maar heb dat dit keer ook gehad met 8 weken alles goed en helaas met 11 weken toch mis gegaan.

    Het is fijn je kindje te zien en wanneer het hartje klopt ziet het er natuurlijk allemaal mooi uit en kun je er van uit gaan dat het goed blijft gaan, maar dat hoeft niet altijd. De vk vertelde mij dat het vaak juist mis gaat na 8 weken. Ik kies de volgende keer dus voor een extra echo na 9 weken en bij 12 weken wil ik er gewoon nog eentje. Misschien een tip.
     
  19. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou dit inderdaad even aan je VK aangeven.

    Ik heb nu eerst in week 7 een echo en daarna in week 11 nog een.
    Het blijft natuurlijk spannend.

    Pim
     
  20. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Zulke tips zijn inderdaad van harte welkom! Zal de vk nog 's bellen... Zou me inderdaad wel enigzins geruststellen.

    Bedankt!

    Jansen
     

Deel Deze Pagina