Zeer pijnlijk schaambeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tantan, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hallo,

Ik heb nu al een dikke 1,5 week verplichte bedrust en thuismonitoring risicozwangeren (dit vanwege groeiachterstand kleine en slechte doorbloeding navelstreng). Nu heb ik sinds een kleine halve week ontzettende last van mijn schaambeen, echt aan de onderkant dus precies tussen de benen zeg maar. Ik weet dat het te maken heeft met de verweking, maar daar gaat mijn vraag ook niet.
    Opstaan vanaf bed en dan gaan lopen is een ramp, dat doet zo'n ongelooflijke pijn! Gisteren ben ik huilend de trap opgestommeld, het ging ook bijna niet meer. Bij de 1e zw had ik dit niet zo erg, alleen een beetje beurs gevoel (alsof je met je muts op een stang van een herenfiets geklapt bent zeg maar ;) ), maar nu zijn het echt felle steken. Ik had het al wat eerder in deze zw en het ging meestal over van bewegen en lopen. Maar nu ik dat dus niet meer mag, was mijn vraag of er andere manieren zijn om de pijn te verlichten? Want opstaan om bijvoorbeeld naar de WC te lopen is een regelrechte ramp.

Ik denk dat de kleine nog niet ingedaald is. 1,5 week geleden lag hij al wel vrij diep in het bekken met het hoofdje, maar afgelopen woensdag lag hij weer in stuit (heeft dus nog alle ruimte om te draaien).

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je zoveel pijn hebt zou ik contact opnemen met een fysiotherapeut. Die komen ook aan huis indien nodig. Hetkomt inderdaad door verweking, en het kan in de ene zwangerschap veel erger zijn dan in een volgende.

Mirjam

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    TNX voor je snelle antwoord! De fysio komt hier al aan huis vanwege mijn rugpijn, en ik zal het meteen aan hem vragen van de week (stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben)

Deel Deze Pagina