Bij 34 weken 1 cm ontsluiting en weinig vruchtwater

Discussion in 'Zwangerschap' started by YellowButterfly, Sep 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dinsdag heb ik een CTG laten maken omdat ik de kleine maar weinig voelde. Die was op zich helemaal goed maar toen heeft de gynaecoloog ook nog even een inwendig onderzoek gedaan en een echo gemaakt. Hieruit bleek dat de baarmoedermond al helemaal verweekt en verstreken was en ik 1 cm ontsluiting heb. Ook zit het hoofdje al heel erg diep. Uit de echo bleek verder dat ik weinig vruchtwater heb en het kindje nu ca 2300 gram is.

Het bijzondere is dat omdat ik van de trap ben gevallen met 28 weken, (mn stuitje gekneusd) ik al sinds dien heel veel rust heb gehad. De gyn gaf dan ook aan dat dat maar gelukkig is geweest waarschijnlijk. Nu zit ik weer helemaal in de rustmodus en lig veel in bed.

Ik heb heel erg weinig gemerkt van hetgeen er nu al gebeurd is en dat maakt me onzeker. Ik moet bellen zodra ik iets voel maar wat is iets? Wat betekent weinig vruchtwater? Hebben andere meiden in deze situatie gezeten? Wat hebben jullie toen gedaan en hoe is het gelopen?

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Hoi,
    Bij mij hebben ze ook met een week of 30 geconstateerd dat er (te) weinig vruchtwater was, elke week werd ik in de gaten gehouden door echo's, en wat blijkt.. (dat hebben ze tenminste tegen mij gezegt), dat vruchtwater het ene moment iets meer kan wezen als de andere keer.. want mijn madam zit er nog steeds (bijna 39 weken nu) en doet het prima!
    Heel veel succes wil ik je in ieder geval wensen.

3. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Dank je wel :)

Iemand anders die me nog iets kan vertellen hierover??

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik ben vandaag ook naar het ziekenhuis gestuurd voor een ctg, heb daar 1,5 uur aangelegen en alles zag er netjes uit. Ze hebben meteen een groeiecho gemaakt en zagen dat ik ook weinig vruchtwater heb. Ze hebben het opgemeten en was net op het randje mag nu wel bij de vk blijven. Maar ik vroeg ook wat het inhield alleen kreeg ik maar een vaag antwoord waar ik weinig van snapte. Ze gingen steeds overleggen en kreeg weer nieuwe echo om te kijken of de kleine dame goed op schema lag. Ondertussen heb ik 3 uur daar gezeten :(
    Ons meisje woog nu ongeveer 2150 gram bij 34,4 weken

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Het kan zo zijn dat als je te weinig vruchtwater blijft hebben, dat je kindje daar dus niet in kan leven en ze dus de bevalling gaan inleiden.

Dit is bij mijn nichtjes gebeurd.

Share This Page