Hallo hallo Mijn eerste bericht op dit forum en dan gelijk al zo'n lummelige. Had het graag anders gezien, maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet te sturen. Ik ben nog maar pas een paar maanden geleden gestopt met de pil. Eerste maand daar best wat last van gehad en nu vorige maand en deze maand via ovulatietesten eens gezocht naar hoe wat en wanneer. Vorige maand had ik 3 dagen een positief streepje en deze maand ook Deze maand was dat afgelopen maandag, dinsdag en woensdag. In beide maanden heb ik de 4de dag niet getest. * Wat betekend dit? 3 dagen een positieve ovulatietest? Nu vanaf donderdagavond begon ik in mijn buik, onderin, een soort van ballon gevoel te voelen, zoals je dat voelt als je ongesteld bent/wordt. Nouja goed, dat had ik de andere 2 maanden ook gehad, ergens in de week voor mijn Nod(niet op gelet wanneer), dus het zou wel goed zijn dacht ik. Vrijdag voelde ik de ballon iets meer aanwezig en voelde ik heel af en toe ook iets wat lijkt op een vingersteek ofzo. Dit heb ik gevoeld, zeg maar op de schaamhaargrens (die richting de navel) links van het midden. Zaterdag was het ballon gevoel er weer een tikje meer. Nu had ik tevens een drukkend gevoel in mijn zijdes. Zeg maar vanaf de heupbotten/knokkels iets naar boven, op gelijke hoogte met de navel ongeveer. Zondag, tja ongeveer hetzelfde als zaterdag. Snachts sex gehad (tja dat doe je zo af en toe eens he ), maar het voelde daarbinnen een klein beetje uhm tja....niet pijnlijk, maar vervelend. In mijn beleving voelde ik de opening, aan de binnenkant. Vanochtend toen ik wakker werd, voelde ik mijn buik weer heel zachtjes, dus ik wist al dat mijn buikpijn niet weg zou zijn. De dag is nog maar net begonnen, dus ik heb nu alleen een heeeel licht ballon gevoel. Maar tevens ook een aanhoudende vervelendheid "in het midden tussen navel en heupbot/knokkel en dan ongeveer nog 3 cm naar beneden"(ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) * Wat kan dit zijn? De pijntjes die ik heb gevoelt vrijdag/nog voel vandaag, zouden die terhoogte van de eierstok en de eileider kunnen zitten? * Wat kan dit allemaal betekenen. Hebben we misschien raak geschoten en voel ik nu de allereerste dingetjes? Is er misschien een ontstekking van het een of ander? Darmontsteking, weet ik veel. Ik ben niet ziek zwak en misselijk verder, dus ik heb geen idee. Ik zou ma 21(dag 29), di 22 of woe 23 weer ongesteld moeten worden, maar welke van die dagen weet ik dus niet ivm 3 dagen positieve ovulatietesten. Ik maak me een beetje ongerust, misschien dat u weet waar ik aan moet denken hierbij? Edit: Ik stond net eventjes buiten en als ik een beetje achterover ga hangen, voel ik er ook nog een soort van spierpijn bij op dezelfde plek aan de achterkant, in de rug zeg maar. En tevens een drukkend gevoel in de buik, rechts, zoals ik vrijdag links voelde.
Hoihoi, Ik snap de spanning heel goed en de kans is aanwezig dat je zwanger bent maar of het zo is.... Het is nu alleen nog maar afwachten! . Imke
Hallo Imke, De meest vreemde vragen worden hier aan je gesteld, ik kan me zo voorstellen dat je op sommige het antwoord ook niet weet. Het was even een moment waarop ik niet wist of dit bij het raak schieten zou moeten horen, of bij het ziek zijn. Een testje doen kan nog niet en de keus maken om naar de dokter gaan kun je ook niet lang uitstellen bij bv een darmontsteking ofzo. Zodoende dat ik ervoor koos hier toch even mijn vraag te stellen. Inmiddels voel ik alleen nog een soort drukkend gevoel in mijn buik, maar omdat ik er nu ook keelpijn bij heb gekregen ga ik ervan uit dat ik een griepje heb. Alsnog, bedankt Imke.
Hoihoi, Ik begrijp heel goed dat je wilt weten wat er gaande is in je lichaam en inderdaad hebben wij niet overal een antwoord op en een pijn verklaren zonder een lichamelijk onderzoek te doen is erg lastig. ALs je een onsteking zou hebben in je lichaam bijv aan je darm dan gaat dit gepaard met koorts en heftige pijn. Ik denk nu je ook keelpijn krijgt dat je inderaad een griep te pakken hebt. Is het zo dat je na het uitzieken nog steeds last hebt maak dan even een afspraak bij je husiarts. Imke
Imke, zou ik je nog een vervolg vraag mogen stellen? 23 juni was mijn pilstop. De eerste ronde was 28, de 2de ronde was 30. Ik zit nu in de 3de ronde. 24 augustus, op maandag werd ik ongesteld. Zoals hierboven vermeld had ik maandag 7, dinsdag 8 en woensdag 9 september een positieve ovulatietest. (die had ik in ronde 2 ook 3 dagen. Ik werd smaandags ongesteld wat gelijk stond aan dag 3 van de testen) Deze ronde ben ik dus ziek geweest, ofja, datgeen ik hierboven vertelde. De buikpijn is er nog steeds. Het is geen echte pijn, het voelt meer als een aanwezigheid. Voel me daar dus ook niet ziek mee ofzo. Wel heb ik nog steeds keelpijn. Achter in mijn mond naast het "klepeltje", de 2 wangetjes die daar zitten zijn wat opgezwollen met witte vlekjes erop en slikken is erg gevoelig. Als ik de ovulatietesten aan houd, dan had ik afgelopen maandag, dinsdag of woensdag ongesteld moeten worden. Niets geeft aan dat ik dat ook ga worden. Woensdag heb ik wel een ongesteldheidsgevoel gehad enkele keren na het plassen(niet elke keer). Verschillend van een minuutje of 2 tot een minuutje of 15. Vandaag is dat gevoel weer verdwenen. Stel dat ik zwanger ben, (dat vermoeden heb ik, omdat ook mijn borsten anders voelen, iets groter lijken en gevoelig zijn soms) wat moet ik hiermee dan aan? Is het normaal buikpijn te hebben vanaf rond de innesteling? Ik lees namelijk wel dat vele ongesteldheidsgevoelens hebben gehad. Sommige 1 dag, sommige tegen NOD aan, maar ik lees namelijk nergens iemand die al vanaf de innesteling een zelfde soort buikpijn heeft gehad zoals ik heb. Ik ga er vanuit dat de keelpijn er los van staat, maar is dat wel zo dan? Dus kortom, mocht ik zwanger blijken te zijn, kan ik mijn klachten dan als normaal beschouwen, of moet ik toch een onderzoek laten doen bij de dokter ofzo?