Hepatitus prik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Neeltje1986, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Ik kreeg van de week een brief van mijn werkgever.. Of ik ingeent wilde worden voor de hepatitus A? Voor B ben ik al geent..

Maar ik vraag me af of dit kwaad kan voor ons kindje????

Liefs..

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik wist dat hepatitis B enting niet geadviseerd wordt tijdens de zwangerschap, maar A heb ik even voor je opgezocht en ik vond er het volgende over:
    Hepatitis A is niet geregistreerd voor gebruik bij kinderen < 1 jaar oud of bij zwangeren. Bij zwangeren is geen onderzoek verricht, maar er zijn, net als bij andere niet levende vaccins, zoals het geïnactiveerde poliovaccin dat op vrijwel dezelfde wijze geproduceerd wordt, geen redenen om aan te nemen dat het schade aan de vrucht zou berokkenen. De Brede Werkgroep van het Landelijk Centrum Reizigersinformatie is daarom van mening dat het hepatitis A vaccin zonder bezwaar aan zwangeren gegeven kan worden.

dus het kan gewoon.. ik heb dit trouwens gevonden op gezondheidsplein.nl maar op bijna elke andere site staat precies hetzelfde...

groetjes

3. Mariek84

Mariek84 Lid

Dec 6, 2008
    43
    0
    0
    Hallo Neeltje,

Om te beginnen gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij is er geen duidelijk onderzoek gedaan naar het effect van enten tegen hep. A bij zwangeren. Voor zover mij bekend zou het wel mogen want het is een niet-levend vaccin. Er zijn meerdere vaccins die op dezelfde manier geproduceerd worden en waarvan bekend is dat ze geen kwaad kunnen tijdens een zwangerschap. Maar... ik ben geen arts! Vraag het nog eens na aan een arts.
    Zelf zou ik in mijn overweging meenemen hoe noodzakelijk het is om je nu in te laten enten. Ik weet niet wat voor werk je doet en of de kans om hep.A op te lopen groot is? Zo niet, dan zou ik het persoonlijk toch liever uitstellen tot na de zwangerschap..
    Geniet van je zwangerschap!

Groetjes,
    Marieke

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    bij ons op t werk zetten ze hem NIET als je zwanger bent of binnen 3 maanden zwanger wil worden!
    (werk in de zorg waar t wel voor komt bij evt bijten en krabben)

Ik heb t dus na mijn zwangerschap en bvperiode laten doen

5. Froggie

Froggie Actief lid

Jul 22, 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik werk bij de GGD en wij zetten deze vaccinatie wel bij zwangeren.
    Het is namelijk "dood" vaccin.
    Misschien een hele brutale vraag maar wat voor werk doe om de hep. A prik te krijgen?
    In de zorg is het nml Hep.B ivm bloed enandere lichaamsappen contact ;)

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    Bedankt voor de reacties! Ik twijfel nog erg.. Juist omdat er geen onderzoek naar gedaan is, is dus ook niet duidelijk of het wel kwaad kan..

@Froggie; Ik werk in de gehandicapten verzorging. Hier kan het voorkomen dat er agressie is, maar dit heb ik het afgelopen jaar nog niet mee gemaakt..

7. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    A B heb ze denk ik door elkaar gehaald. Ik werk ook in de gehandicaptenzorg maar heb dus alleen B.
    A is bij ons nog nooit over gespoken, anders even je werk bellen waarom je A volgens hun "nodig" hebt

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Eindhoven
    @InLove; Ik zal ze morgen eens bellen. Als het niet nodig is, dan liever niet natuurlijk!!

Share This Page