Wanneer testen/Te vroeg getest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debbje, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Na een poostje met jullie verhalen meegelezen te hebben mag ik mij nu ook hier melden. Wij zijn in oktober gestopt met de pil en gaan voor ons eerste kindje. Ik heb netjes de strip afgemaakt en toen ongesteld geworden daarna.
    Afgelopen donderdag moest ik eigenlijk ongesteld worden maar er gebeurde niets (nu ook nog niet). Nu begrijp ik dat het soms langer kan duren voordat alles weer op gang komt maar goed..

Nu denk ik dus dat niet afgelopen weekend naar dat weekend daarvoor mn ei had. Ik had een paar dagen van dat wittige slijm (melkachtig). Nu heb ik afgelopen weekend getest maar deze was negatief.

Mijn vraag is wanneer ik kan testen als ik vorig weekend mijn ei gehad heb. Ik las hier ergens dat er tussen het testen en je ei twee weken moest zitten.

Het is ook allemaal verwarrend als je nog niet regelmatig ongesteld wordt.

2. amsterdamm88

amsterdamm88 Niet meer actief

wacht het gewoon nog even af, want je moet eerst ook nog ontpillen. ben je volgende week nog niet ongesteld probeer dan nog een testje

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tussen je ei en de menstruatie/testmogelijkheid zit inderdaad 2 weken. Dus als dat vorig weekend was, kun je volgend weekend testen.

Maar door het ontpillen kan je lijf ook wel even tijd nodig hebben om een goed ritme te krijgen.

Ik zou gewoon over een weekje weer testen.

4. stephanieej

stephanieej Actief lid

26 jul 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees even mee hier wij zijn ook oktober gestopt met de pil 27 oktober was net begonnen met de 1ste strip en besloten dat we voor een 2de willen gaan. 29 oktober ben ik beetje ongesteld geworden, nou heb ik volgens mij rond 12 november of 13 november mn ei gehad dus dan moet ik volgens mij donderdag ongeveer ongesteld worden dus ben benieuwd voel tot nu toe nog niets voelde sommige wel wat als ze ongesteld moesten worden?

groetjes stephanie

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vruchtbaar slijm (slijm rond je eisprong) is meestal rekbaar doorzichtig slijm (als rauw eiwit). Wittig slijm (melkachtig) duidt niet op een eisprong.

Het is erg lastig om aan te geven wanneer je eerste echte menstruatie na pilstop plaats zal vinden. (De mijne kwam pas 126 dagen na pilbloeding!)

Je zou gewoon af en toe een zwangerschapstest kunnen doen (bijv. een goedkope van de apotheek of de Kruidvat) zolang als je nog niet ongesteld bent.

Het kan heel goed zijn dat je ei dus nog moet komen. Lekker door blijven klussen dus!

6. Be Happy

Je hebt dus alleen nog maar een pilbloeding gehad? (De bloeding die je dus altijd krijgt na het stoppen van de pil?)

Je eerste echte menstruatie moet dus nog komen. (Liever niet natuurlijk!).

Het wil ook niet zeggen dat je keurig 14 dagen na pilbloeding je ei hebt. Je kunt dit alleen zeker weten als je ovulatietestjes hebt gedaan. (Ik weet niet of je dat gedaan hebt of 12 of 13 november?)

Helaas kun je er niet van uitgaan dat je na pilstop gelijk een keurige cyclus van 28 dagen hebt. Het kan korter duren of zelfs veel langer.

Gewoon lekker blijven doorklussen dus. En af en toe (zolang als je nog niet ongesteld bent) een zwangerschapstest doen.

7. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor dat melkachtig slijm had ik inderdaad die doorzichtige draden. Toen hebben we ook 'geklust' dus ik ben benieuwd. Ik ben inderdaad na de pilbloeding nog niet ongesteld geweest. Als je de 28 dagen aanhoudt zou dat afgelopen donderdag moeten zijn, maar ik weet dat het inderdaad heel lang kan duren voordat je ontgesteld wordt uit jezelf zeg maar, dus we wachten gewoon rustig af. De kans dat het in een keer gebeurd is zo klein...

Bij mij ging er een belletje rinkelen door dat slijm omdat ik dat weleens vaker gelezen heb op dit forum.

@ Stephanieej: Ik voel niet wanneer ik ongesteld wordt. Heb ik ook nooit gevoeld. Nu ik met de pil gestopt ben merk ik ook helemaal niets dus voor mij wordt het lastig om op mijn gevoel

8. Be Happy

Geef de moed niet op hoor Debbje. Er was hier vorige week iemand op het forum die patsboem direct na pilstop zwanger bleek te zijn! Kan jou ook gebeuren.....:D

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    ik heb 30 oktober mijn ontrekkingsbloeding gehad en zou as vrijdag weer ongesteld moeten worden ( of juist niet ) heb 1,5 week geleden ook dat draderige doorzichtige slijm gehad.. heb nu ook dat dikkere melkachtige slijm.. spannend allemaal!

10. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben echt heel benieuwd, hoop dat het zo mag zijn :D

Heel spannend Mariahh. Je mag morgen testen zie ik. Erg leuk, ben benieuwd...

11. charlotte23

charlotte23 Actief lid

23 nov 2010
    133
    0
    0
    Mariah, Ik heb 1 dag later dan jij mijn onttrekingsbloeding gehad en t is ook mijn eerste ronde! We lopen zo'n beetje gelijk op;)

12. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Nieuwe ontwikkeling bij mij. Lag gister in bed en kreeg ineens een enorme steek onderin me buik, aan beide zijkanten. Vanaf vanochtend lichte krampjes onderin mijn buik. Weet iemand wat dit kan betekenen? Word ik misschien toch ongesteld?

13. stephanieej

stephanieej Actief lid

26 jul 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend geen idee deb, kheb af en toe ook last van steekjes als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben moe ik morgen ongesteld worden maar ik denk niet dat ik morgen ongesteld word tenminste tot nu toe voelk nog geen ongesteldheid dus ben benieuwd had vanochtend wel een testje gedaan maar negatief dus maar afwachten verder bij ons eerste was mn cyclus 28 dagen denk nu langer of niet haha

14. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow spannend stephanieej! Hoop dat je gewoon niet meer ongesteld wordt :D

Gisteren ging ik sporten en was ik erg snel moe. Had gister ook hele lichte kramp wat ik altijd voel voordat ik ongesteld wordt (lijkt alsof je een vol gevoel heb) maar dat is vandaag ook weg.

Heb gisteren wel een testje gedaan (niet met ochtendurine) en deze was negatief.

Moet ik dit echt met ochtendurine doen of maakt dat niet zo heel veel uit?

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Debje, Die krampjes kan vanalles zijn..
    Ochtendurine is vaak wat geconcentreerder, dus daar heb je eerder een positieve test mee. Maar overdagurine kan ook wel als je iets langer zwanger zou zijn..

Ik wacht hier ook rustig af. Voel allemaal rare dingen in mijn buik, maar of het nou de koffie of iets anders is?. Dat zal een test moeten uitwijzen. Eigenlijk kan ik pas maandag testen. maar misschien waag ik morgen ook maar eens een test. Je weet maar nooit ;)

Deel Deze Pagina