Bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Charissa20, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charissa20

Charissa20 Nieuw lid

18 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik ben Charissa 20 jaar

Ik heb afgelopen woensdag van mijn dokter te horen gekregen dat ik ongeveer 10 weken zwanger ben.
    Vanmorgen toen ik naar de wc ging verloor ik echter bloed, het deed mij denken aan ongesteldheid en dacht natuurlijk meteen het ergste ( ook omdat mijn moeder me vertelde dat miskramen in haar familie veel voorkomen mijn oma had er 2 mijn eigen moeder 1 en nu ben ik zwanger)
    (ook heb ik op mijn 18e 8 maanden lang chemo therapie gehad misschien dat dat ook meehelpt ? )
    Meteen naar de huisartsenpost en daar urine inleveren het bloedden was een beetje gestopt en ik blijk een urine weg infectie te hebben..
    Pillen voor 7 daagse kuur, maar nu ging ik net weer naar het toilet en opnieuw wat meer bloedverlies..

Ik ga me nu toch wel zorgen maken ik voel nu verder geen buikpijn ofzo en daarvoor had ik constant wel beetje gevoel in mijn buik.
    heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand wat het zou kunnen zijn op een miskraam na ?

Groetjes

Bezorgde (hopelijke) aanstaande jonge moeder

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ai, dat is schrikken! Bloedverlies tijdens je zwangerschap hoort eigenlijk niet maar helaas heb ik er ook ervaring mee. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik 3x bloedverlies gehad en nu (ben nu 11 weken zwanger) heb ik al 3x bloedverlies gehad. Je hoort het vaker en het hoeft niet gelijk te zeggen dat het fout is!

Eigenlijk kan je op dit moment niks anders doen dan afwachten... is het veel bloedverlies? Welke kleur is het?

Ikzelf heb de ene keer veel en de andere keer weinig bloedverlies, steeds helderrood van kleur. In mijn buik voelt het een beetje als ongesteld zijn, ik heb geen pijn. Maar met de kleine gaat het goed, ik heb al een paar echo's gehad en daarop was steeds een kloppend hartje en bewegend baby'tje te zien.

Als je (hopelijk) geen miskraam hebt (ik heb gehoord dat dat over het algemeen met pijn gepaard gaat) is bloedverlies moeilijk te verklaren. De doorbloeding daar beneden is beter dan normaal en kan er zomaar een adertje kapot gaan. Meestal kan men geen directe oorzaak vinden voor het bloedverlies (dat is wat mij steeds versteld wordt door de artsen, ik ben onder controle in het ziekenhuis).

Heel veel sterkte, ik duim voor je dat de kleine blijft zitten! Wanneer heb je je eerste echo?

3. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Hoi meid,

bij een zwangerschap kun je ook juist bloed verliezen,
    er zijn al heel wat topic hier over geopend en zie je dat er veel zwangere vrouwen last van bloedverlies heeft.

Het is schrikken en men denkt gelijk aan een miskraam wat eigenlijk niet altijd het geval gelijk is.

MIJN VERHAAL:

ik heb vanaf week 9 tot week 12 13 elke week wel vers bloed verloren, wat weer stopte met donker bloed verlied (oud bloed)
    en bij week 18 weer 1x bloed verlies gehad. Ik ben gelukkig gelijk geholpen en heb elke keer echo's gehad.
    Bloedingen kunnen door alles komen, ik had bijv. dus een hematoom. dat bij week 18 al gewoon verdwenen was en bij de echo's konden ze bij week 18 niets zien. Alles was gewoon goed.

Ook kunnen bloedingen door geknapte adertjes komen. Omdat je baarmoeder gewoon heel erg doorbloed is. Bijv. bij het niezen of naar de wc kan er al een adertje knappen..

Echt waar ik heb een nachtmerrie meegemaakt, ik liep 3 weken lang met maandverbandje. Zolang het verse rode bloed maar niet heel de dag door gaat en na een dagje weer gestopt is en eindigd met oud bruin bordeaux rood bloed, weetje dat er binnen een bloeduitstorting of geknapte adertje is.
    En zo lang jij nog gewoon kan lopen en geen erge pijn hebt, dan hoort het er gewoon bij.

Als je je erg ongerust maakt, moet je gewoon naar je verloskundige bellen. Ik heb ook elke week goede hulp gekregen en ook al was alles goed, ik dacht straks vinden ze me een ouwe zeurpiet. Maar dat vinden ze helemaal niet erg, beter aan de bel trekken dan er mee rond lopen. En ik heb gewoon elke keer controle gehad en echo en thuisbezoek. en ben nu al bijna 23 weken.

Als je nog vraagjes hebt hoor ik het wel van je, maar er zijn zoveeeeeel dames hier die last van bloedverlies hebben. Het is ook 1 kwaal dat zwangere vrouwen kunnen hebben.
    Het hoort er allemaal bij.

Dus als het heel erg pijn doet en het blijft maar vloeien als een stromende kraan en je gaat kapot van de pijn dan kan het iets ergs zijn.. dat is ook elke keer als je naar de spoedlijn belt wat ze vragen.... als het beetje is, en het is na een paar uurtjes over dan hoef je je niet zo heel druk te maken.

BESTE is om ff te rusten, ffjtes lekker liggen. Dat is heel belangrijk !! zo heeft bijv. de wond binnen of waar de oorzaak ook ligt de tijd om ff weer te helen..

Veel sterkte !!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het is niet veel hoor, die miskramen die je oma en moeder hebben meegemaakt. de meeste vrouwen maken het wel één of meerdere keren mee in hun leven, dus laat je daar niet door misleiden.

van een urineweg infectie kun je idd bloedverlies krijgen. omdat je geen krampen hebt hoef je je geen zorgen te maken denk ik. een mk kan ook verlopen zonder krampen, maar komt toch weer veel minder vaak voor.

je kunt niet anders doen dan afwachten, je vlos inlichten en de echo afwachten.

succes!

Deel Deze Pagina