Pijnlijke/opgezette buik na eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vrouwtje80, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hoi Dames,

Sinds ongeveer twee weken heb ik erg last als ik gegeten heb. In het verleden heb ik last gehad van een spastische darm en dit is ongeveer even erg. Na het lunchen heb ik zo'n 4/5 uur last van een pijnlijke buik en krampen en hetzelfde geldt voor het avondeten. Moet nog erg lang en zie het niet zitten al die tijd nog met buikpijn rond te lopen.
    Hebben jullie tips?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ook dit gaat in fases! Heeft volgens mij alles te maken met het groeien van de baarmoeder.
    Ik had er ook last van, maar nu niet meer. Volgens mij kan je niet heel veel anders dan goed opletten wat je eet en hoe je eet.
    Wat vaker kleine beetjes eten ipv een hele maaltijd kan ook helpen.

En als je niet naar de wc kan, kan je roosvice laxo proberen en anders een receptje via de gyn/huisarts.

Maar het hoort er ook een beetje bij hoor ;)

3. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds mijn zwangerschap ook weer extreem veel last van m'n darmen, verstopping, pijn en een opgezette buik. Niet na het eten maar de hele dag. Ik probeer nu erg naar mijn lijf te luisteren, eten wat ik wil hoeveel ik wil en wanneer ik wil, ook al is dat iets vreemds :). Ik slik nu ook emasafene tegen de misselijkheid en ik heb het idee dat dit ook helpt voor mijn darmen. Er zijn ook andere medicijnen voor maar die mogen helaas niet tijdens de zwangerschap. De dokter adviseerde me ook om veel vezels te eten, hoewel ik het idee heb dat het daar juist erger van wordt gek genoeg. Ik ben dus ook aan het puzzelen! Sterkte en als je een goedf tip krijgt hoor ik het graag ;).

Deel Deze Pagina