Vraag mbt vruchtholte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sallie, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi VKen!

    Ik heb al eerder een topic geplaatst over bruinverlies en af en toe wat bloed. Afgelopen dinsdag heb ik wat meer bloed verloren, het kwam er voor het eerst zelf uit, ipv met afvegen. Er zat ook een stolseltje op, waarvan ik dacht dat het het vruchtje was.

    VK gebeld, want ik zou 31 maart een echo hebben om te kijken hoe het zat, toen ging ik uit van alleen bruinverlies. Ik mocht meteen woensdagmiddag komen voor een echo, ik ben nog maar tegen de 5 weken. Ik heb daarna (en ik kopieer even van ander bericht) dit geplaatst.

    Daar was ik ook weer even.

    Sja, wat zal ik zeggen...

    Op zich redelijk nieuws, er was namelijk een vruchtholte te zien. Als het vruchtje er gister uitgegaan zou zijn, zou die holte er niet meer zitten zei de vk. Maar die holte zat er dus wel.

    Alleen is het nog te kort om te kijken of er een vruchtje inzit, dus de afspraak op de 31e blijft staan. Maar de vk zei zeker dat er nog hoop was. Ik weet niet meer wat ik moet denken nu (.....)

    Hele dag geen bloedverlies meer gehad, maar net wel twee veegjes. Maar dat kan ook weer door de echo komen denk ik....

    Zo dat was mijn update...

    Hoe kijken jullie hier tegenaan? Want ik lees ergens anders weer dat een lege vruchtholte wel kan. Ik heb vandaag alleen nog wat bruinverlies gehad, maar zeker niet zo veel als voorheen. Klopt het dat een vruchtholte een streepje wordt al zou het vruchtje eruit zijn?

    Ik heb na het bloedverlies (zat alleen in mijn onderbroek, lekte er niet doorheen) geen krampen (sowieso helemaal geen krampen gehad) en bloedverlies meer gehad en dinsdagochtend was mijn test nog knaldonker, al zegt dat natuurlijk niet altijd wat, dat weet ik...

    Ik ben benieuwd naar jullie visie op dit alles!
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

    Je bent HEEEL pril zwanger, dat er met de echo nog weinig te zien was is daarom normaal. Het bloedverlies is heel weinig als het een miskraam zou zijn dan heb je met dit termijn bloedverlies dat je kan vergelijken een heftigere menstruatie. Het is afwachten!
    Een test zegt inderdaad nu helemaal niets, heeft dus ook geen meerwaarde om te doen. Succes de 31e!
    Imke
     
  3. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Immie,

    Bedankt voor je antwoord. Ik wilde inderdaad vooral weten of dit minimale bloedverlies een miskraam zou kunnen zijn, maar dat is nu nog niet zo kan ik dus aannemen.

    Dat niemand mij garanties kan geven snap ik natuurlijk helemaal!

    Bedankt, en ik laat nog wel even wat weten de 31e!
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou jullie even op de hoogte brengen, nou bij deze. Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.

    Laatste menstruatie was 17 februari. Dat is nu 42 dagen geleden. De vorige echo was op 15 maart, daar schreef ik hierboven over.

    Nu weer een echo gehad en een vruchtholte te zien. Echoapparaat was ouderwets en onscherp, dis bevestigde mijn vriendin (doktersassistente in het ziekenhuis) die mee was.

    De vruchtholte was mooi rond (volgens vk) en 1,22 cm. Verder was er niks te zien. Hij zei dat dit overeen kwam met 5,5 a 6 weken en dat het normaal kon zijn. Hij zei verder niks over of dit vaker voorkwam.

    Wat is jullie visie hierop? Is dit te klein voor de termijn van mijn laatste menstruatie? Ik had op 11 maart al een positieve (wel lichte, maar duidelijke) zwangerschapstest.

    Deze vriendin gaat voor mij komende week een inwendige echo inplannen bij de gyn op haar werk, maar ik heb het gevoel dat het al verloren zaak is...

    Ik zoublij zijn met antwoord!

    Bedankt!
     
  5. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb vanavond weer een echo bij een centrum met betere apparatuur, dus ik hoop dat er meer duidelijk wordt.

    Toch zou ik graag jullie mening te horen krijgen!
     
  6. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Sallie.

    En hoe was de echo?

    Als ik je verhaal zo lees is het nog steeds geen verloren zaak.

    En hoe beter de apparatuur, hoe duidelijker de echo is.

    Groetjes Ineke.
     
  7. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi Ineke,

    Nou dat was het inderdaad niet!

    Ik heb vanavond via een buikecho het hartje gezien en gehoord. Ik was iets minder ver dan ik dacht, namelijk 5w5d nu. Maar dat maakt mij niks uit natuurlijk. Het hartje klopte al erg hard en regelmatig, erg bijzonder.

    Ik hoop dat ik nu geen bloedverlies meer krijg en ga lekker proberen te genieten, bedankt voor jullie antwoorden!
     

Deel Deze Pagina