He meiden, gisteren pretecho gehad van onze kleine man, erg leuk en bijzonder! De echoscopiste van het echobureau heeft ook de groei gemeten en zag dat ons mannetje aan de kleine kant was (1300 gram bij 30 weken en ook niet zo heel groot). Niets verontrustend omdat zowel mijn man als ik vrij klein zijn, zij kwam bij de echo uit op 28w4d terwijl ik 29w6d was gisteren. Maar dat was niets vreemd zei ze... Vandaag (30w) bij mijn gyn een groeiecho gehad en daar was het een heel ander verhaal, ons mannetje was nogal groot (bijna 1700 gram) en zat helemaal boven in de groeicurve, zeiden ze daar! En nu word ik dan ook getest op zwangerschapsdiabetes....toch een beetje een vreemd verhaal, zo'n verschillende metingen. Iemand hier wel eens van gehoord, of ervaring ermee?
Zo blijkt maar weer dat het opmeten mensenwerk is! Wat raar meid! Ik zou gewoon vertrouwen op je gyn hoor... En ter geruststelling, mocht de pretecho gelijk hebben: was bij mijn dochtertje ook zo. Die liep standaard een weekje achter, maar bij geboorte met 40.2 was ze wel mooi 3680 en 49.5cm!! Dus ach... Dat meten.... Liefs,
Jeetje, dat is wel een groot verschil! Maar ik zou dan eerder op de gyn vertrouwen, denk ik. Mijn zus kreeg ook bij een echo te horen dat haar dochtertje te klein was voor haar leeftijd, ze werd doorgestuurd voor bloedonderzoek en in het ziekenhuis besloot de gynaecoloog toch ook even een echo te doen als second-opinion en die vond juist dat het kindje lang was voor haar leeftijd en een prima gewicht had voor haar lengte. Bij de geboorte bleek ze idd een lange baby, en daardoor slank, maar absoluut niet te klein of te licht oid (wat de echoscopist dus wel dacht te zien).
in beide gevallen neit druk maken hoor! ik heb met 40+1 weken een 8-ponder eruit moet drukken van 51 cm, terwijl ze zeiden dat het niet zo'n groot kindje zou zijn. nou....ik heb het wel geweten. (ze zeiden 6 MAX 7 pond....tuurlijk) ik neem het niet zo nauw wat ze zeggen hoor. Wel goed dat ze direct ff testen op suiker
oja, bij deze zeiden ze ook dat het kindje voor lag op groei. ...zou kunnen...vaders is ook aan de lange kant en dochterlief is nog steeds groot voor haar leeftijd. ik maak me er neit druk om.
Ik zou me er niet te druk om maken. Het gewicht schatten is nogal lastig met een echo.. Kijk eens naar de lengtes (hoofdomtrek, buikomtrek, dijbeenlengte), komen die wel bij elkaar in de buurt?
Ik zou me er niet druk om maken, ik heb inmiddels tientallen echo's gehad en echt, al die waarden stuiteren.