Hallo, Heb een vraag over bloedverlies. Ben er net achter dat ik zwanger ben, bijna 5 weken ben ik, als ik uitga van de 1ste dag van mijn laatste menstruatie. het begon gister met bruin bloedverlies, echt heel weinig, alleen na 't plassen bij 't afvegen. Vanmiddag begon dat opnieuw, alleen werd het toen ook helder rood bloed. Maar een tampon ingedaan voor de zekerheid en dat was niet overbodig. Net had ik ook sliertjes bloed. Verder buikpijn en krampen. Zou dit een miskraam kunnen zijn? Ben er steeds mee bezig en ben zelf erg bang dat het mis is. Alvast bedankt voor een reactie.
Hallo, Het kan inderdaad een miskraam zijn maar ook een gesprongen vaatje in de baarmoedermond dit kan komen door moeizame ontlasting, gemeenschap, sporten/tillen. Gebruik nu even geen tampons zodat je goed het bloedverlies in de gaten kan houden. En een tampons kan bij een gesprongen vaatje het bloedverlies verergeren. En neem contact op met je verloskundige zodat zij een plan met je kan opstellen. Groetjes Ineke
Hallo Ineke, Bedankt voor je snelle reactie. Stel ik bel de verloskundige maandag, zou zij een echo kunnen maken en als iets kunnen zien of duurt dat dan nog even? Groetjes woezel81
Hallo, Bij 7 weken, soms iets eerder is er pas hartactie te zien. Voor die tijd een vruchtzak maar dan is vaak nog niet te zeggen of de zwangerschap ook goed zit. Dus echt nog geduld hebben. Groetjes Ineke