Hallo, Een paar dagen geleden kregen we te horen (bij de 9 weken echo) dat het hartje niet klopte. Het vruchtje was maar zo groot als een foetus van 6 weken. De gynaecologe zei dat we geen oorzaken moesten gaan zoeken, dat het meestal een kwestie is van een fout in de celdeling. Toch lees ik op internet wel degelijk dat er een verband is tussen ondergewicht en een miskraam. En ik heb nogal wat ondergewicht, lager dan 18. Ik vraag me af of hier nog vrouwen zijn die een miskraam hebben gehad en die ook ondergewicht hebben. Ik ga alleszins proberen wat aan te komen met het oog op een volgende zwangerschap. groetjes juni
Jeetje meid, ten eerste sterkte met je verlies. Ik heb wel gelezen dat vrouwen met ondergewicht moeilijker zwanger kunnen worden i.v.m uitblijvende menstruaties enzo, het lijkt me zowiezo niet gezond om ondergewicht te hebben dus suc6 met aankomen!
He succes! met aankomen ja en hopelijk mag jij in 2007 een mooi wondertje in je handen nemen take care..
Hoi, Ik heb ook altijd ondergewicht gehad en heb toen een speciaal dieet gekregen, moest 's avonds rond tien uur nog eens eten en dan bijvoorbeeld een frikandel of een stuk kaas (kaas is een ontzettend goede dikmaker) ook ben ik 's avonds voor ik ging slapen warme chocolademelk gaan drinken. Overdag extra veel suiker in thee of koffie, dik beleg op brood enz. Maar het meeste kwam ik aan met de zwangerschap van mijn zoontje, ik was 20 kilo aangekomen en er zijn er 10 van blijven zitten, geloof het of niet ik kan mijn geluk niet op. Ik moet nog steeds opletten dat ik niet te veel afval en dan ga ik weer een paar dagen op mijn "dieet". Het kan aan het ondergewicht liggen maar ik denk dat je je daar niet te druk om moet maken, de gyneacoloog heeft ook gezegd dat het een "aanlegfout" is. Veel succes om zwanger te worden. groetjes conny