op mijn kaart heeft de verloskundige bij harttonen van de baby '+IR' geschreven. Wie weet wat dit betekent? Mijn volgende afspraak bij de verloskundige is pas half februari en ik wil ook niet meteen bellen om te vragen wat het is... dus hopelijk weet iemand hier het. Mij is aangeraden om hier een topic te openen en de vraag direct aan een verloskundige te stellen, ik hoop dat ik antwoord krijg... alvast bedankt!!
hoi een + betekent dat de harttonen gehoord zijn, ir betekent meestal irregulair of onregelmatig. Dat mag vroeg in de zwangerschap en heeft te maken met het feit dat het hartje nog onrijp is. Mirjam
Hallo Mirjam, bedankt voor je antwoord! Ik was toen 18 weken, is dat nog vroeg in de zwangerschap en normaal dat er een onregelmatige hartslag is?
Hoi Karina2006, ja hoor, dat horen we wel vaker. Vaak is het wel zo dat het er dan even wordt bijgezegd. Vraag het je volgende controle maar even na, dan kan ze het uitleggen. Als het niet goed had geklonken had ze het sowieso gezegd. Groetjes Brigitte