Ik heb sinds gisteren bloedverlies. Het begon slijmerig met wat bloed erin maar het lijkt nu meer een beetje op een menstruatie. Ik heb eergisteren nog een echo gehad waaruit ik 7 weken bleek en we zagen een kloppend hartje. De vk maakte zich nog geen zorgen en de echoscopiste wilde eventueel nog een echo bij me maken om te kijken of het hartje nog klopt. Dit laatste zou ik wel willen doen maar ik weet niet of dat niet te snel is na eergisteren. Hoe kan een innestelingsbloeding er uit zien? Ik hoop op een snel antwoord. ps. ik heb in november 2006 ook al een mk gehad en heb 1 gezonde dochter.
Hoi Hendrikje, een innestelingsbloeding is vaak wat druppeltjes (helderrood of bruin) bloed en soms ook wel een kleine stolseltjes of sliertjes. Het kan zijn dat je het een paar dagen achter elkaar hebt. Wanneer je denkt dat het meer op een menstruatie lijkt, moet je er rekening mee houden dat het ook niet goed kan zijn. Het blijft een spannende periode en je kunt eigenlijk niet meer doen dan afwachten, hoe flauw het ook klinkt. een extra echo heeft daarom niet heel veel zin behalve hopelijk ter geruststelling natuurlijk. In dit soort gevallen van bloedverlies wordt er vaak wel een extra echo gedaan, maar inderdaad niet een paar dagen later. Eerst moet duidelijk worden wat het bloedverlies doet. (Klinkt even somber, maar stel dat het mis aan het gaan zou zijn, dan kan het nog wel zijn dat je vandaag bijvoorbeeld een kloppend hartje ziet en dat het morgen mis is, terwijl je dat niet echt in de gaten hebt, tenzij je gaat bloeden) Wacht het nog even af en vraag anders voor volgende week een echo als je twijfelt. Groetjes Brigitte