Hevige buikpijnsteken en overgeven/flauwvallen

Discussion in 'Miskraam' started by 3butterflies, Aug 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

Aug 11, 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Vandaag ben ik 6 weken zwanger. Gisterenavond kreeg ik last van eerst lichte buikpijn en later zware steken in mijn buik, zo erg dat ik bijna ben flauwgevallen en diverse malen moest overgeven. Tot nu toe heb ik het nog niet zo meegemaakt, maar ja, dit is voor mij ook de eerste keer voor een zwangerschap.

Ik heb geen bloedingen of zo gehad. Wijst dit toch op een miskraam of moet ik me niet zon zorgen maken, en is dit meer een signaal van mijn lichaam dat ik me gedeisd moet houden?

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind hevige pijn en flauwvallen signalen dat je voor de zekerheid even langs de huisarts moet gaan. Het kan niks zijn. Misschien heb je inderdaad te veel gedaan, te weinig gegeten, lage bloeddruk of weet ik veel wat. Maar vanaf een forum kunnen wij dat onmogelijk beoordelen. Dus ik zou even langs de huisarts gaan. Die kan je wat beter bekijken.

3. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

Aug 11, 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    De pijnen zijn nu gelukkig over, en ik voel me weer als de rest van de week... Dinsdag moet ik sowieso naar het ziekenhuis. Ik leg het dan meteen voor uiteraard. Mocht het vandaag nogmaals terugkomen, dan ga ik vandaag nog. Had gehoopt dat er meer mensen de symptomen herkenden en me konden mededelen dat het niets ernstigs is.... Maar ik snap je reactie Tupp, tnx :)

4. Neirod

Neirod Actief lid

Jan 23, 2012
    181
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Maike,

Toen ik je verhaal las moet ik even aan afgelopen week denken. Ik heb toen ook een dag gehad waarop ik plotseling heeeeel veel kramp kreeg in mijn baarmoeder. Ik was daarbij ook erg misselijk en draaierig. Het hield ongeveer een kwartier aan en trok toen langzaam weg.

Van schrik mijn moeder gebeld en gevraagd of het kwaad kon. Het kwam haar bekend voor (ze heeft 8 kinderen gekregen) en zei dat het goed groeipijn van de baarmoeder kan zijn.

Ik denk dat je op moet letten wanneer de pijn op 1 specifieke plek is, bijvoorbeeld aan je linker of rechterkant van de buik, en of je bloed verliest. Als dit niet het geval is, en de pijn komt niet terug dan vermoed ik dat het het groeien van je baarmoeder is.

Wanneer je je zorgen maakt is het altijd goed om even de dokter te bellen, maar misschien heb je vrouwen in de omgeving (moeder, zus) die je ook nog om raad kunt vragen wanneer je deze stap liever nog niet maakt. Ik was meteen gerustgesteld naar het telefoongesprek met mijn moeder.

5. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

Aug 11, 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Neirod,

Het klinkt inderdaad zo als wat jij zegt... na het overgeven ben ik gaan liggen en toen is het langzaam weggetrokken. Vandaag weer wat last na enkele huishoudelijke klusjes. Ik denk dus echt dat ik me rustiger moet gaan houden, wat voor mij erg moeilijk is. Maar morgen zit mijn vakantie er op en moet ik weer aan de bak. Mijn collega is met vakantie dus het is erg druk. Dinsdag eerste (termijn)echo en donderdag intake bij de VK. Hoop dat dinsdag alles goed lijkt te zijn! Tnx voor je berichtje. Ik kan moeilijk iemand bellen omdat niemand het nog weet. Komende week wordt het lastiger om geheim te houden omdat ik ga shoppen met mn moeder en twee schoonzussen waarvan 1 al 2 kids heeft en de ander nu 15 weken zwanger is....

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Maike: Als je merkt dat het voorkomt als je druk bent en weer afneemt als je rust neemt, dan ligt het inderdaad voor de hand dat het groeipijn / bandenpijn is. Probeer dan toch rust momenten te nemen. Als je dit blijft houden, zou ik liever net gaan shoppen. (Hoe spijtig ook.) Dat scheelt misschien ook weer in de 'zenuwen' van je geheim bewaren.

Ook op je werk: probeer te kijken wat je kunt doen, zonder te overbelasten. Als het niet gaat, meld je dan ziek. Of meld toch vast aan je leidinggevende dat je zwanger bent. Je kunt dan namelijk langer pauze nemen of eerder naar huis.
    Ik wil ook nog niet dat iedereen het weet. Maar ik heb het uit praktisch oogpunt toch maar aan mijn bazin vertelt. Ik heb vorige week 2 dagen gewerkt, beide iets meer dan een halve dag en ik merkte al dat dit moeite koste. Vanaf maandag ga ik weer drie hele dagen werken, want dan is mijn vakantie afgelopen. Ik maak me er een beetje zorgen om of dit gaat lukken, dus heb ik toch maar vast mijn zwangerschap aan haa bekend gemaakt. Dan kan ik -met een smoes richting collega's- misschien toch een keer wat eerder naar huis gaan.

7. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

Aug 11, 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga het zodadelijk in het ziekenhuis voorleggen Tupp :) Hoop op groeipijn.

8. 3butterflies

3butterflies Bekend lid

Aug 11, 2012
    642
    0
    0
    Amsterdam
    Net termijnecho gehad... ziet er allemaal prima uit voor zover. kleine hartklopjes zelfs al gezien :D Over twee weken nogmaals om de groei in de gaten te houden. Dit geeft enorm veel rust in mijn hoofd. Ze gaven aan dat ik mijn gevoel in de gaten moet houden, dus als ik me te druk maak, even rustig aan en gewoon gaan liggen. De steken konden geen kwaad en waren normaal voor de termijn.

9. Neirod

Neirod Actief lid

Jan 23, 2012
    181
    0
    0
    Overijssel
    Goed om te horen Maike, ik ben ook blij dat ik op je gereageerd heb.
    Nu lekker proberen te genieten.

Hier ondertussen last van groeipijn in mijn baarmoeder en rug. Dat gaat de goede kant op. Ik durf nog geen echo te laten maken. Ben een beetje bang dat het allemaal "echt" wordt, hoewel dat het natuurlijk al lang zo is. Maar ik droom nog even verder.....fijne tijd toegewenst meis.

Share This Page