tweeling !!! komt het goed ? ervaringen gezocht ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sepherine, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hoi dames
    Woensdag echo gehad .. Dacht 7 weken te zijn maar was net geen 6 weken . Kan goed heb erg onregelmatige cyclusse sons heel lange .
    Nu op de echo blijkt het een (2eiige) tweeling !!! Helemaal geweldig maaar .
    Nummer 2 lag dieper dan nummer 1 . Hebben twee mooie vruchtzakjes en vruchtjes gezien . En al 1 juist beginnend kloppend hartje . De tweede lag te diep en het is natuurlijk nog te klein dus we konden het niet zien .
    De gyn zei het kan twee kanten op .
    Of beide hartjes gaan kloppen . Of het diepste verdwijnt .
    Ze zag het wel heeeel positief in omdat ze beide even groot leken en beide vruchtzakjes een mooi vruchtje bevat. Ze vond het erg dat ze mij nog geen tweede hartje kon laten zien /horen maar de kwaliteit van hey echo apparaat was ook heeel slevht .
    Nu moet ik over twee weken terug .
    Ik ben zoooo nerveus ik hoop dat ze beiden mooi en gezond op de wereld kunnen komen . Maar ben zooo bang dat er eentje verdwijnt .
    Iemand die me kan geruststellen of ervaring heeft ?

Liefs

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoi meis, geen ervaring mee, maar ik zou proberen te vertrouwen op de ervaring van de gyn. Als hij er alle vertrouwen in had dat het goed zit, zou ik daar van uit gaan, vooral omdat de echokwaliteit niet geweldig was en het erg moeilijk te zien was. Ik had je al gefeliciteerd, maar deze keer dubbel, leuk dat je een tweeling krijgt.

3. sepherine

Dank je wel mamabri !!!! Ik probeer positief te blijven maar dat is soms heeel moeilijk . Ze heeft er veel vertrouwe in maar de kans bestaat dat het natuurlijk niet goed gaat ...
    Vind die twee weken echt slopend

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

kan ik me indenken, maar je bent nog geen 6 weken, dan is er niet eens altijd een hartslag te zien, komt vast helemaal goed hoor.

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Geloof best dat die 2 weken lang duren!
    Het komt goed!!

6. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ervaring maar helaas niet zo goed.
    Ik had 2 vruchtjes en 1 was met 5 weken gestopt met groeien, met 9 weken ben ik dat toen "verloren".

Ik was toen heel bang dat het goede vruchtje ook weg zou gaan, maar dat is goed gegaan, ben nu 16 weken zwanger.

7. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Heb er geen ervaring mee maar een tweeling scheelt toch ook soms veel in gewicht met de geboorte? Zou er niet te druk in maken...

8. sepherine

Ik probeer me der niet druk in te maken maar is soms heeel moeilijk hoor

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Tweelingzwangerschappen gaan nog altijd vaker goed dan fout. Ik ben zelf ook zwanger van een twee eiige tweeling. Er zit vrijwel alijd een of twee dagen verschil in leeftijd, omdat je niet op exact hetzelfde moment twee eisprongen krijgt. twee eiig is de beste soort meerling (medisch gezien, minste complicaties) En het blijft spannend. Sowieso tot 12/13 weken. Meis, probeer er van te genieten. Het is een dubbel wonder, een tweeling.

10. sepherine

Derbi dank je voor je reactie .
    De gyn zei ook dat ik meer kans heb dat het goed gaat dan fout . De "oudste " hadeen hartje wat echt net is beginnen kloppen . Evengoed klopte het tweede ook al maar we konden echt amper wat zien doir de slechte beeld kwaliteit . Wel de vruchtzakjes en de vruchtjed maar meer eigenlijk niet

11. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    ook ik heb hier ervaring mee maar ook geen goede maar ook niet echt slecht.
    Mijn 1e zwangerschap was een tweeling waarvan ik er met 12 weken 1 van de 2 verloren ben, ik wist niet eens dat ik zwanger was van een tweeling want we hadden geen 2e gezien op de echo.
    Met 13 weken moest ik voor een echo om te kijken of echt alles weg was, toen kregen wij echter de schrik van ons leven want ons dametje lag lekker met haar armen te zwaaien, wij super blij.
    Maar doordat de verloskundige praktijk dit nog nooit eerder mee had gemaakt en mij dus niet heeft door gestuurd naar een accademisch ziekenhuis braken met 23 weken mijn vliezen, en is ze met 24+3 geboren, we hebben haar helaas alleen maar 7,5 week bij ons houden toen kreeg ze een dubbele hersenvliesontsteking, daar kunnen wij volwassenen al bijna niet tegen vechten laat staan onze sterke dappere meisje, want gevochten heeft ze.

12. Luja

Luja Niet meer actief

Ik wist zelf pas dat ik zwanger van mijn tweeling was met 12 weken, godzijdank heb ik al die spanningen dus niet gehad. Bij ons was 1 vd 2 wel een probleemkindje, slechtere groei, slechtere doorbloeding navelstreng, minder goed kloppend hartje, minder beweging...

Uiteindelijk is ze geboren met 37+5 weken met 2080 gram, heel ienieminie maar kerngezond! En haar zus was 2650 gram.

Het is erg spannend een tweelingzwangerschap, maar je wordt erg goed in de gaten gehouden door de gyn, probeer zoveel mogelijk van je zwangerschap te genieten, dat schoot er bij mij nog wel eens in... Hopelijk heb je over 7.5 maand twee kerngezonde kindjes vast :)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

13. sepherine

bedankt voor jullie reacties !!!
    ik heb er wel vertrouwen in hoor maar soms slaagt de onzekerheid toe hoor nog maar 10 dagen !!

14. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ja meis, ik herken die onzekerheid wel. Komt bij mij bij dat dit ook mijn eerste zwangerschap is, dus sowieso al niet weet wat te verwachten. Het is goed dat je vertrouwen hebt en inderdaad wat Larissa zegt, je wordt goed gecontroleerd. 1x in de twee weken een echo etc. Dat geeft een hoop rust, tenminste, bij mij wel. Ik maakte me dan wel eens zorgen of ze nog wel goed zaten etc. Maar echt lang op een controle hoef je nooit te wachten. En straks praktisch gezien ga je misschien ook wel malen. Tenminste dat heb ik nu een beetje. Het kost toch meer geld en meer tijd. Maar waarschijnlijk heb je nu al zoiets dat je je niet meer voor kan stellen dat je maar 1 kindje in je buik hebt. Tenminste dat had ik direct! Ik heb echt zoveel zin in de kindjes :)

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook leuk om nog meer tweelingmoeders of aanstaande tweelingmoeders te ontmoeten hier :) We maken toch iets mee wat veel mensen niet mee maken.

16. sepherine

ik kan me inderdaad niet voorstellen dat er maar 1 meer in men buik gaat zitten , en financieel is het goed dat ik in belgie woon , kraamgeld , geboortepremie , bon voor online shop van mijn ziekenfonds 275 euro per kind , kindergeld is hier maandelijks en veel meer dan in nl , financieel maak ik me geen zorgen , tijd ook niet ik hou zoooo van de drukte bij de kleintjes , en mijn tijd is ook echt voor mijn kids , ik vind het idee zooo geweldig dat er twee zijn , vooral omdat ik dat al van kinds af aan zeg , eerst een meid , dan een jongen en dan een tweeling en ja hoor het is zo !! ik keek nog voor de eerste echo naar tweelingspullen , heb men mannetje ook gezegd dit zijn er 2 !!
    kan me niet voorstellen dat het niet meer zo gaat zijn .

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

:$ Ik ga naar belgië verhuizen!!! Op zich is het jammer dat je zo vroeg een echo hebt gehad, want zo lijken die eerste weken alleen maar langer te duren natuurlijk. Maar ik ga er vanuit dat jij straks twee mooie gezonde kindjes hebt. En volgens mij krijgen ze een hele leuke en lieve mama :)

18. sepherine

nou ja belgie is goed maar qua luiers en voeding is het hier wel duurder , ze gaan ook op 2,5 jaar naar school wat ook geld kost natuurlijk . het is in elk land een ander systeem en ik vind dat we hier op dit gebied goed zitten , maar ook hier zijn der nadelen hoor ;)
    ik leef voor mijn kindjes , men twee kleine schatten die der nu al zijn , en de twee die nog komen krijgen even veel liefde aandacht en hun zorg . vind het fijn mijn verhaal hier te kunnen doen en jou reacties geeft me een geruststellend gevoel .
    normaal was ik verder hoor maar had onregelmatige cyclussen van 28 tot 89 dagen !! dus was geen pijl op te trekken hoever ik was :D

19. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Allereerst van harte gefeliciteerd met dit mooie wonder! Ik ben ook trotse a.s. moeder van een 2 eiige tweeling :D!
    Wat een leuke verrassing he! Ik was 7 weken toen ik de eerste echo kreeg dus ze wisten het al gelijk (ik heb een vroege echo gekregen ivm vruchtbaarheidsproblemen). Ik snap wel dat je het zo spannend vind je wilt het gewoon meteen weten!! Gelukkig begint het alweer wat op te schieten nog maar 9 dagen :)..
    Ik mag morgen weer, ik begin hem altijd te knijpen voor een echo en vooral omdat ik lees dat vrouwen bang zijn voor een mk bij 9 maanden dus nu ben ik (alweer) opnieuw bang. Gelukkig mag ik ook morgen om 08:30 dus ik ben er vroeg bij :) vanavond maar op tijd naar bed ;)! Heb je al last van dubbele kwaaltjes??

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Met 2,5 jaar naar school hóeft natuurlijk niet, dat is maar net de vraag of je dat wilt of niet. Maar bovendien, is naar school gaan véééééél goedkoper dan kinderopvang hoor.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop écht met je mee dat je in verwachting blijft van een tweeling!

Deel Deze Pagina