dreigende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MiniMe88, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Ik wil toch even mijn verhaal kwijt.
    Eind januari kwamen we erachter dat ik zwanger was. Ik heb hiervoor al een ma gehad dus deze keer kregen we een vroege echo met bijna 8 weken zwangerschap.
    Op de echo was een super mooi vruchtje te zien en het hartje klopte als een malle.
    Twee weken later weer een echo, het hartje was gestopt bij 9 weken.
    Ongelovelijk hoe je eigen lichaam je zo voor de gek kan houden...ik heb niks gemerkt!
    Een week na dit nieuws heeft de gynaecoloog cytotec ingebracht, dit heb ik twee dagen daarna nogmaals moeten doen.
    Daarna begon het hevige bloedverlies, zo hevig dat ik naar het ziekenhuis moest en alsnog werd gecurreteerd.
    Het verdriet hebben we gelukkig samen kunnen verwerken.

Nu ben ik dus weer 6 á 7 weken zwanger.
    Afgelopen zaterdagmiddag kreeg ik buikkrampen en licht helderrood bloedverlies. Zaterdagavond is er een spoedecho gemaakt. Het was erg rommelig in mijn baarmoeder maar het vruchtje zat er en er klopte een traag hartje.
    50% kans dat het goed gaat zei de gynaecoloog.
    Het bloedverlies heeft tot vandaag aangehouden en de kramp is nu helemaal weg.
    Nu is het zo dat ik niet gigantisch veel bloed ben verloren of hele heftige krampen heb gehad. Bij welke 50% zal het horen..en zit er nog een vruchtje in mijn baarmoeder of ben ik het toch ongemerkt verloren? Ben ik überhaupt nog wel zwanger terwijl ik dit typ. Aankomende dinsdag krijgen we weer een echo en tot die tijd moeten we in spanning blijven..

2. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi,

wat erg zo die onzekerheid.Ik kan je niet vertellen hoe dit afloopt of wat ik denk dat er gaat gebeuren.Maar ik snap je onzekerheid en hoop oprecht dat het dinsdag goed blijkt te zijn gegaan.Na een miskraam ervaar je een zwangerschap heel anders en is het heel moeilijk om positief te denken/doen.Ik heb dit helaas ook moeten ervaren dus ik begrijp je angst/onzekerheid.

Maar hou vol aan positieve gedachten meer kun je ook echt niet doen.

Groetjes Sylvana.

3. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Dank je wel, we hopen ook echt op positief nieuws.
    Niemand kan zeggen hoe dit afloopt, maar het is fijn om je verhaal kwijt te kunnen op deze manier.
    Het is inderdaad moeilijk om positief te blijven, ook omdat ik nog niks geen kwaaltjes heb gehad, dus kan ook niet zeggen of ik me nog zwanger voel.. :(
    Ik zie dat het bij jou in ieder geval goed gaat! Gefeliciteerd! Dat is super!

Groetjes Berdien

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi MiniMe,

Wat erg voor je! Ik hoop dat je tot de goeie 50% behoort! Heb je ook stolsels verloren? Of enkel bloed? Op 7 weken zou je beebje ongeveer 1 cm groot moeten zijn. Ik denk wel dat je dit zou gezien hebben mocht je het vruchtje reeds verloren hebben. Ik duim voor je meid!

5. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    He Daphne,

Ik heb wel wat kleine stolsels verloren..het klinkt misschien vies en raar, maar ik heb gecheckt of het los te trekken was van elkaar en dat was wel zo..een vruchtje zou je volgens mij niet los kunnen trekken.
    Ik heb de vorige keer bij de ma na het inbrengen van de cytotec wel echt grote stolsels verloren en die voel je er dan ook echt uitkomen..maar ja..geen enkele keer is te vergelijken met elkaar. Ik hoop ook echt op een heel groot wonder en dat we bij de goeie 50% zitten.
    Het is wel slopend om je continu af te vragen..ben ik nog zwanger of niet
    Hopelijk vliegen de komende dagen voorbij..

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat erg die onzekerheid!! :(
    En wat moet je nog lang wachten tot dinsdag. Zullen slopende dagen zijn voor je.
    Heel veel sterkte en ik duim dat alles goed gaat!!!

7. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Bedankt Lappie!
    Het is fijn om via deze weg steun te krijgen!
    Jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb je verhaal gelezen..erg heftig allemaal!

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Wat een onzekerheid! Ik duim voor je dat je bij de 'goede' 50% hoort!!
    Sterkte met het afwachten meid..probeer positief te blijven.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    minime, klopte de zw. duur ook? Ik heb een keer een MA gehad waarvan ze met 6 weken alleen een vruchtzakje van een week of 4 zagen, de week erop, wel een vruchtje, ook met een (te) traag kloppend hartje, daarna is het gestopt. Ik hoor weleens dat hartjes die net zijn begonnen met kloppen ook even op gang moeten komen, ik hoop dat dat bij jou het geval is meid!
    Ze lieten mij ook aldoor heel lang wachten maar er als er maar een dag bijv tussen de echo's zit valt er niks te zeggen.
    Vreselijk die onzekerheid, ik weet het nog als de de dag van gisteren ondanks dat ik alweer kindjes heb voldragen, ook nu spookte het vaak door mijn hoofd weer.

10. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    De zwangerschapsduur klopte wel..voor zover ze het kon meten (doordat me bm zo rommelig was).
    Ik snak ook echt naar een echo, maar precies zoals je zegt, er moet meer tijd tussen zitten om veranderingen te zien.
    Nog ff paar dagen doorbijten..hoe moeilijk het ook is..
    Helaas weten veel vrouwen hoe moeilijk dit is..wat voor mij ook de reden is geweest om toch hier steun te gaan zoeken en te geven..

11. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi Berdien,

dank je wel voor je felicitatie.

Ik hoop dat je hier de steun zal vinden die je nu nodig hebt.Dit is mijn 4 zwangerschap en gelukkig gaat het goed.

Ik herken je verdriet en gun je echt het beste.

Groetjes Sylvana.

12. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Vandaag voor controle geweest. Op de echo was te zien dat het vruchtje overleden is. Helaas weer een vlindertje erbij.
    Nu weer aan de cytotec en maar hopen dat de medicatie ditmaal zijn werk wel doet.
    Maandag mogen we weer voor controle terug.

13. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Jeetje wat heftig zeg! En oneerlijk!!!!!!:x:x Heel veel sterkte gewenst.. :(

14. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

15. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met jullie verlies. X

16. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    sterkte! T is gewoon zo rot!

17. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Sterkte, dit is zo ontzettend verdrietig :(

18. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Veel sterkte meid, ik had nog zo gehoopt voor je dat het goed zou aflopen! Het is gewoonweg verschrikkelijk. Hopelijk verloopt alles vlot voor je en kan je de nodige steun vinden.

Veel sterkte!!!

19. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Bedankt allemaal!
    Heb vanochtend voor de tweede keer cytotec ingebracht en tot nu toe nog steeds geen krampen of bloedverlies gehad..
    Als je geen bloedverlies en krampen moet/wil hebben dan heb je het wel..
    en als je het juist wel moet hebben..heb je nergens last van..
    We wachten nog maar even af wat er de komende dagen gaat gebeuren.

20. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina