Hallo allemaal! Een tijd terug heb ik een onderwerp gemaakt over bloedverlies. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit dus ik vertel mijn verhaal opnieuw. Sinds april ben ik gestopt met de pil. Ik werd die maand niet ongesteld. Testen waren allemaal negatief. Toen begon het, ik kreeg zo ongeveer 3x een bloeding tijdens en na het "klussen" in 1 maand. Dit was in het begin niet zo erg, en ik dacht dat het wel over zou gaan. Na ongeveer 3 weken over tijd werd ik eindelijk ongesteld. Toen dit over was wilde we beginnen met de 2e ronde. Nu kwam iedere keer tijdens het "klussen" heel veel bloed voor ongeveer steeds 3 dagen lang. Ik heb dus in 1 maand in totaal 15 dagen bloed verloren. Ik schrok er van er ging er mee naar de dokter. Hij kon niks vinden, mijn baarmoedermond was alleen een beetje geïrriteerd maar dit kon komen omdat ik gestopt was met de pil. Ik moest bloedprikken en later terug komen voor een uitstrijkje als ik niet meer zou bloeden. De uitslagen van het bloed en uitstrijkje waren allebei goed. Geen afwijkingen te zien. Tot op de dag van vandaag bloed ik nog steeds ongeveer 2/3 dagen tijdens en na het "klussen". De dokter kan niks geks vinden. En zegt dat hij me niet verder kan helpen omdat er volgens hem niks mis is. Maar waar komen die bloedingen dan vandaan? Ik snap er niks meer van. Heeft dit invloed op het zwanger worden? Eerlijk gezegd word ik er een beetje gek van nu. Omdat ik zo veel bloed, moeten we ook steeds wachten met "klussen". Iemand ervaringen? xx
Elk geval is natuurlijk anders en wij zijn geen dokters. Maar om je een hart onder de riem te steken: ik had ook zo veel bloedverlies. En ben al jaren van de pil af. Dus het kwam zo opeens. Ik leek wel de hele tijd mijn maandstonden te hebben. En dat 3-4 maanden lang. Ben hiermee naar de HA en de gyn geweest en allerlei testen gedaan en de conclusies waren gelijk: niets te zien, niets aan de hand, waarschijnlijk gewoon een progesteron daling waardoor er bloedverlies is. Ik moest na mijn eisprong progesteron slikken om het bloedverlies tegen te gaan. Uiteindelijk heb ik het niet moeten doen, want de maand dat ik hier mee moest beginnen wou ik het toch nog even afzien en die maand bleek ik zwanger te zijn! Wij klusten wel door ook al waren er bloedingen, misschien wel wat vies maar toch gedaan...