Zenuwpijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sandana, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Beste verloskundige,

Richting het eind van mijn zwangerschap had ik wel eens steken in mijn beide liezen. Flink pijnlijk en ik kon dan nog maar net blijven staan. Volgens mij altijd als de kleine op een bepaalde manier bewoog, met haar hoofd of zo.

Ik ben 6 februari bevallen. Enkele dagen later kreeg ik een ander soort zenuwpijn. Het zit op mijn rechterheup ter hoogte van waar je heup in de kom gaat, in de huid. Wordt nu elke dag iets erger merk ik.
    Doet flink pijn als ik buk of hurk. Net zakte ik licht door mijn knieën en wilde ik met mijn rechterarm reiken om de verwarming lager te draaien, schoot het er weer in. En met bepaalde houdingen voel ik een prikkende tinteling.

De kraamverzorgende zei dat dit vanzelf weer over moet gaan. Dat er een zenuw klem heeft gezeten tijdens zwangerschap/bevalling. Ik zit erover te denken om maandag de huisarts te vragen waar het vandaan komt en waardoor, maar ik wil ook alvast uw mening horen. Of u dit herkent?

Alvast bedankt.

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Het lijkt inderdaad op zenuwpijn en ik verwacht dat dit helaas niet zomaar/vanzelf weg trekt. Waarschijnlijk zit je bekken niet helemaal symmetrisch waardoor er een zenuw beknelt raakt. Meestal kan een osteopaath hierbij helpen. Zij brengen je lichaam weer in balans en zorgen dat je bekken weer symmetrisch staat. Indien je naar een osteopaath gaat zorg wel dat je naar een erkende osteopaath gaat die ingeschreven is bij hun beroepsgroep. Huisartsen sturen sneller door naar fysiotherapeuten maar mijn ervaring is dat je bij een osteopaath in 1-2 behandelingen klaar bent terwijl je bij een fysio vaak langere tijd onder behandeling bent.
    Succes!

Groetjes Gea

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Okee dank je. Dan ga ik maar gewoon een afspraak maken! Want het doet echt vervelend pijn.

Share This Page