Hallo, Mijn spiraal gaat er midden april uit dan is hij 5 jaar! Maar we willen liefst NOG niet zwanger worden tot aug-sept,dan mag het! MAAR ik zou liefst van al niet voor die paar maanden met opnieuw hormonen beginnen maar eerder men cyclus leren kennen. Condooms ook geen optie! Wat zouden we kunnen doen om die maanden te overbruggen en op te passen da we nog niet zwanger worden? Ik had een persona apparaat in gedachte,is dit een oplossing of ovulatietesten gebruiken ?? Graag uw advies
Hallo, Het is afhankelijk van je cyclus wat je het beste kunt doen. Indien je een hele regelmatige cyclus hebt volstaat ovulatietesten, anders kan Persona inderdaad een goed hulpmiddel zijn om je vruchtbare dagen vast te stellen. Dus deze afweging dien je zelf even te maken. Graag wil ik je doorverwijzen naar de volgende website: Stichting Anticonceptie Nederland: natuurlijke methoden In deze link staan alle natuurlijke methoden die je kunt gebruiken uitgelegd zodat je een goed overwogen keuze kunt maken. Vergeet niet op tijd te starten met foliumzuur! Groetjes Gea
Dank u, heb een persona apparaat op marktplaats gevonden. ben al met foliumzuur begonnen ale moet nog doos van 0,4 mg opgebruiken en einde maart start ik met 4,0 mg omdat ik bepaalde medicijnen neem werd dit aangeraden dr gyn. denk dat maart mooi op tijd is as we pas in aug echt starten met het zwanger worden. verder nog tips? omnibionta pronatal nemen??
Maart is prima om met hogere dosering te starten aangezien jullie pas rond augustus echt gaan proberen. In Nederland wordt ook vitamine D geadviseerd zodra je zwanger bent. Let verder op met voeding, roken, alcohol en medicijnen. Voor meer informatie kijk op: Gezond zwanger worden | Voedingscentrum Wil je weten of je ergens meer risico op hebt of op moet letten vul dan de vragenlijst in op www.zwangerwijzer.nl Groetjes Gea