bloedverlies...

Discussie in 'Miskraam' gestart door rebbel, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dat had ik ook rebbel, ik had natuurlijk ook eerst de echo waarop geen kloppend hartje te zien was en een week later de "bevestigende" echo. 2 dagen later werd ik gecuretteerd. Zelf vond ik de onzekerheid niet prettig. Wanneer laat het los? als ik thuis ben, als ik aan het werk ben? als ik op visite ben? Nee daar zat ik niet op te wachten, haal dan maar weg, dan kunnen we het afsluiten en weer verder.

Hoe klote het ook is meid. ik weet zo goed hoe je je voelt, is voor mij ook nog zo vers allemaal.

ik hoop zo voor je dat het meevalt van de week. heel veel sterkte de komende dagen en schrijf maar lekker van je af, dat helpt mij enorm, het is het eerste forum waar ik langer dan 10 berichtjes blijf hangen hahaha :D

dikke knuf meis

2. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je mariaatje!
    jij ook nog heel veel sterkte!
    ik heb vandaag besloten om mijn werk af te bellen omdat ik het emotioneel allemaal erg heftig vind, maar ben bang dat het misschien wat raar is omdat we nog niet die 100% zekerheid hebben...

liefs rebbel

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    als jij lekker thuis wilt blijven, dan moet je dat gewoon doen hoor! ik ben ook 3 dagen thuis gebleven toen we hoorden dat het hartje niet meer klopte, de zondag moest ik wel werken omdat er niemand anders was. toen ben ik weer een week thuis gebleven tot een dag na de curettage. ik kon gewoon absoluut geen vrij krijgen. Ik was wel erg boos hoor dat ik gewoon moest werken. als het aan mij had gelegen was ik thuis gebleven, maar ja, dat kon nou eenmaal niet.

dus meid, blijf jij maar gewoon lekker thuis en verwerk het nieuws wat je gehad hebt.

Wat zegt je gevoel eigenlijk? Onze moeders hadden nog hoop dat we bij de laatste echo wel een kloppend hartje zouden horen, maar zelf "wist" ik dat het over was. Hoe is dat bij jou?

x

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Heel veel sterkte!

5. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ja bij mij is het erg verschillend... vaak denk ik het is over, maar heel soms heb ik toch zoiets van heel misschien horen we straks een hartje, maar dat laatste is vooral omdat ik dat heel graag wil, diep in mijn hart denk ik dat het mis is.

het is zo verwarrend allemaal, net heb ik een broodje op en nog geen 5 min later gooi ik het er weer uit, die zwangerschapsverschijnselen blijf ik gewoon houden, plus dat ik erg moe ben! ik heb net naar de vk gebeld wat ik daar dan van moet denken, maar zij vindt het ook moeilijk om er iets van te zeggen, maar het is wel zo dat ik die zwangerschapsverschijnselen nog kan hebben ook al is het mis!

maar ik vind dat zo moeilijk he, overgeven terwijl ik weet dat het waarschijnlijk mis is en ik het nergens meer voor doe, dat vind ik echt heel erg zwaar! :(

een vraagje, hoe gaat dat met curettage? mag je daarna weer gewoon naar huis en aan het werk etc..

dank je, dat je wilt reageren, heb ik echt heel erg veel aan!

liefs rebbel

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je! jij ook, ik zie dat jij ook nogal wat voor je kiezen hebt gekregen!

liefs rebbel

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen...
    Ik hoop echt dat er een kans is dat je vrijdag een kloppend hartje ziet...

Na een curretage mag je na een paar uurtjes gebleven te zijn dezelfde dag weer naar huis.
    Ze raden je ook aan om een week of 2 thuis te blijven en gewoon de tijd te nemen om te herstellen, zowel lichamelijk als geestelijk...
    Al duurt het geestelijke gedeelte natuurlijk wel een tijd!

Nou ik hoop dat een curretage niet nodig is en dat je gewoon minder ver bent als je zelf dacht!

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je lola!

ik hoop het ook...

liefs rebbel

9. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Rebbel, ik lees even mee.
    Ik had 3 weken bloedverlies, dan weer wel en dan weer niet en het vruchtje was minder ver dan we dachten. Vrijdag zei de gynaecoloog dat het hartje niet klopte en dat het nog steeds te klein was.
    Ik heb pillen meegekregen om het eruit te laten gaan en dat is gisteren thuis gebeurd. Het is wel behoorlijk wat bloed met brokjes erin, maar dan ben je er tenminste wel klaar mee. Ik werk nu gewoon en heb nog minimaal bloedverlies.
    Ik hoop niet voor je dat het nodig is maar ik heb dit niet als erg onprettig ervaren. curretage lijkt me erger.
    Veel succes en sterkte!

10. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    oke dank je jes,
    goed om te weten...

liefs rebbel

11. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    ik moet zeggen dat ik de vorige keer een curretage heb gehad en heb dat als heel prettig ervaren. Ik was eignelijk alleen bang voor de operatie zelf.
    Ik mocht na een paar uur daarna weer naar huis. Ze houden je alleen daar als je abnormaal bloedverliest. Bij mij viel ook niets te kiezen, want het liet gewoon echt niet los.

xxx joyce

12. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hé Rebbel,

Herkenbaar hoor allemaal! Gelukkig had ik geen bloedverlies en de zwangerschapskwaaltjes verdwenen ook. Maar de onzekerheid dat je moet wachten op de nieuwe echo. Je voelt je nog zwanger maar diep in je hart weet je dat het mis is. Helaas is het dan vaak ook zo. Ik heb wel voor een curretage gekozen omdat ik het zo snel mogelijk af wilde sluiten en weer opnieuw beginnen. Tijdens de operatie veel bloed verloren waardoor ik bloedarmoede kreeg. Het heeft bij mij twee maanden geduurd voordat ik weer aangesterkt was en het emotioneel aankon mijn collegae onder ogen te komen. Ik had een hele onbegripvolle leidinggevende toen ik haar vertelde dat ik waarschijnlijk een miskraam had en een paar dagen voor mij zelf nodig had. Je bent toch niet ziek zei ze, m.a.w. je kunt toch gewoon werken? Er bestaat ook nog iets als emotionele overbelasting en dan heb je ook rust nodig. Dus neem je tijd!
    En het emotionele gaat nooit helemaal over hoor. Bij mij is het nu bijna 31/2 jaar geleden en als ik het er over heb dan blijft het moeilijk. Ik wens je alvast heel veel sterkte!

Liefs Senninha

13. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    ik zal vrijdag met de gyn overleggen wat voor mij het beste is, als het nodig is...

liefs rebbel

14. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    bedankt voor je reactie!
    wat rot dat het bij jou zo vervelend gelopen is!
    je hebt emotioneel idd echt even tijd voor jezelf nodig, mijn collega's hebben er waarschijnlijk ook niks aan als ik de hele dag loop te :cry:

liefs rebbel

15. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Toen ik het hoorde had ik in anderhalve week tijd 3 echo's en twee dagen erna een curretage. Maar als ik niet op mijn strepen was gaan staan dan hadden ze me veel langer door laten lopen. Dus als je de 21e gaat hou de regie in eigen handen en zeg niet gelijk ja en amen als ze je weer een of twee weken willen laten wachten voor een echo in het ziekenhuis. Het is jouw lijf en daar heb je zeggenscahp over. Nogmaals veel sterkte de 21e ook voor je mannetje.

16. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je!
    ze hebben gezegd dat als er de 21e geen hartje is, ze zeker weten dat het mis is, dus dan wil ik graag snel geholpen worden idd!
    ik hoop op een wonder... :(

liefs rebbel

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    het zit zo... we weten nog niks!
    het is namelijk wel gegroeid, maar schijnbaar kan het door de hormonen ook nog even groeien als het mis is gegaan
    ze dacht er ook wel wat in te zien en mijn baarmoeder ligt wat naar achteren dus dan is moeilijker te zien. volgens de meting zat ik vorige week op 5 dagen en een dag en nu op 6 weken, dus of ik ben idd korter zwanger of er is toch iets mis gegaan.. maar er was nog geen hartje te zien, nou moest ik over 2 weken terug komen, ik dacht echt hoe kom ik die 2 weken door! later mn vk aan de lijn gehad en die vond het ook veel te lang, zij heeft nou bij een gyn een afspaak gemaakt voor maandag, want volgens haar ben ik deze en de vorige keer in het ziekenhuis niet door een gyn gezien, maar nu heb ik maandag dus wel een sfapraak bij de gyn.

liefs rebbel

18. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Spannend zeg! He dat is toch nog een beetje goed nieuws. rebbel ik ben benieuwd. ik moet woensdag weer naar de vk mijn baarmoeder ligt ook wat ver naar achter en zij was er ook nog niet helemaal zeker van dat het fout zat. Maar het was tioch wel allemaal aan de kleine kant.
    Ik hoop het zo voor je dat je dan toch minder ver bent en dat het nog goed komt.

xxx Joyce

19. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Is maandag dan niet erg snel? Want dan kan het zijn dat het hartje nog steeds niet klopt. Want dan zou je 6 weken en 3 dagen zijn. Ik had het dan toch nog een week later gezet of eind van de week dus op vrijdag.
    Veel succes meis. he Rebbel ik heb net ook even je vraag aan vk gelezen. Ik heb namelijk 29 juli mijn ongi gehad voor het laatst. Maar wat ik even wilde zeggen was bij mijn vorige zwangerschap had ik hetzelfde als bij jou. Het zakje kan namelijk nog een hele tijd doorgroeien dat gebeurt als je lichaam niet in de gaten heeft dat het fout gaat. maar ik neem aan dat je vruchtje ook gegroeid is? Want dat kan in principe volgens mij niet meer groeien als het fout gaat. in ieder geval zo hebben zij het mij de vorige keer uitgelegd. Veel succes alsnog.
    xxx joyce

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

tjee rebbel, nu zit je nog in onzekerheid! wat zegt je gevoel?

Deel Deze Pagina