Bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door Paaseitje1989, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 7 weken. Ik moest vanochtend naar het toilet een grote boodschap doen met flink wat druk. Sorry! En bij het afvegen had ik rosé afscheiding. Verloskundige vond het nog niet alarmerend. Ze had me al gewaarschuwd voor bruin bloed. Toen om 2 weer Nasr het toilet en had ik niks maar nu had ik bruine afscheiding. Ik heb 22 dec een echo gehad en we zagen het hartje kloppen ik wad toen 5 weken. Ik mag maandag weer voor een echo. Maar maak me zulke zorgen!! Laat me niet los.. Heb ook wat steekjes in mijn lies/vulva

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bruin bloed is oud bloed en als het morgen weg is, is het waarschijnlijk gewoon een bloedvaatje geweest.

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wanneer je moet poepen en kracht zet kan er heel goed een adertje knappen of je baarmoedermond is wat gevoelig en bloedt snel dus dat kan ook nog. Als het bloeden weer stopt is er waarschijnlijk niets asn de hand. Meer bloed, helderrood met kramp wordt alarmerend, maar zelfs dan hoeft het niet fout te gaan.

Hoe is het nu?

4. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Ik heb nog een paar keer geplast vandaag maar had ik nergens last van. Net weer gepoept en voor het poepen heb ik me al geveegd om te kijken en geen bloed. Maar na het poepen had ik wel
    Weer een beetje roze afscheiding

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Klinkt als een erg gevoelige baarmoedermond. Zeker omdat het alleen gebeurt als je moet poepen en niet op andere momenten. Mijn advies zou zijn om het even af te wachten, want waarschijnlijk/hopelijk blijft het hierbij. Als het meer wordt even je vk bellen. Succes, wat een spanning he?

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.020
    113
    Hoeft inderdaad niets te betekenen! Zoals gezegd is alles zo goed doorbloed nu. Ik heb zelfde eerste 9 weken regelmatig van die kleine bloedinkjes gehad :)

Hopelijk zegt het bij jou ook niets en heb je maandag een mooie echo! :)

7. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Ik hoop dat jullie gelijk hebben dames. Maar ik heb er voor mijn gevoel een hard hoofd in. Ik vind dit heel moeilijk.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Pff herkenbaar, hier precies hetzelfde

9. Derwi

Derwi Lid

27 mrt 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan echt meerdere oorzaken hebben, ik heb vanaf week 6 bloedingen. Begon roze en stopte snel weer maar na paar dagen hele heftige bloedingen. Ik was zo bang voor een miskraam ( ook al 2x gehad). Ik heb me echt gek gemaakt. Vraag om extra echo, als je dan hartje ziet ben je weer iets gerustgesteld.

Ik ben er met 16 weken eindelijk achter gekomen waar de bloedingen vandaan komen namelijk een laagliggende placenta,

Sterkte

10. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Hey paaseitje,

Wat naar om zo in spanning te zitten :(. Het is wel een goed teken dat je het hartje hebt zien kloppen :)..

Heel eerlijk; ik ben voor het eerste zwanger en ik had al iets van 5 x roze afscheiding gehad, na de seks en ook na het poepen. Ik heb me daar toen nauwlijks zorgen om gemaakt omdat het na één veeg weg was. Tooen het vorige week zondag niet meer bij één veeg bleef, gingen alle alarmbellen bij me rinkelen, ookal had ik geen buikkramp. Vriendin van me gaf me de tip om een inlegkruisje te gebruiken, zodat je kunt vertellen om hoeveel bloed het gaat. Dat was een goede tip, maar wel confronterend. Maandag middag op mijn werk zag ik voor het eerst de hoeveelheid spontaan bloed. Ik kon gelijk bij vk terecht, ondanks dat ik geen buikkrampen had. Op de echo zag ik dat ik een leeg vruchtzakje had. Al vanaf dag 1 is het vruchtje opgehouden en afgestorven. Ik ben nu in afwachten op een miskraam. Totaal ander verhaal dan jij dus :). Ik hoop niet dat ik je nu verschrikkelijk bang hebt gemaakt. Dat is absoluut niet mijn bedoeling!

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen; goed dat je bewust bent van wat er in je lijf gebeurt. En wat er is, dat is er. Zowel het kloppend hartje en je vreugde, als het bloedverlies en je angst.

Ik hoop voor jou op een goede afloop!

11. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    He ik vind mijn berichtje niet leuk :(. Ik hoef jou niet lastig te vallen met mijn verhalen. Ik wil mezelf graag meer nuanceren.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat een beetje bloedverlies na het poepen niet ernstig hoeft te zijn, al ben ik het bewijs voor geen goede afloop. Maar bij mij was het gelijk al mis. Jij hebt een kloppend hartje!! Dat maakt de kans op een goede afloop zoveel groter!
    Steekjes in je lies klinkt als bandenpijn? Zou dat kunnen kloppen? Ik heb ook steken in mijn lies gehad door groeiende baarmoeder. Hoort er bij. Later steekjes richting mijn heupbot, toen het mis was, maar dat gevoel was heel anders dan de steekjes in mijn lies.

Zijn je borsten nog gespannen? Geen plotselinge afname van symptomen?

Als je verloskundige zich geen zorgen maakt, dan is dat vaak ook een goed teken. Maar luister vooral naar je gevoel! Mijn verloskundige maakte zich niet direct zorgen door mijn verhaal maar ik wist echt 100% zeker dat het mis was. Als ik één ding heb geleerd van mijn miskraam is het dat ik meer mag vertrouwen op alles wat zich laat voelen. Je lichaam heeft zoveel wijsheid!

Vertrouw op jezelf. Pak je rust vanavond. En hopelijk kan je morgen na echo met een gerust hart weer naar huis :)

Oja. Wat ik me opviel en wat ik me nog afvroeg; waarom heeft je verloskundige je gewaarschuwd voor bruine afscheiding??

12. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Hou je ons op de hoogte morgen... Hoop dat alles goed gaat <3
    Ik zou willen zeggen, probeer afleiding te zoeken en maak je geen zorgen... Maar waarschijnlijk is dat het allerlaatste wat je nu kan.

Dikke knuffel!

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Tja het kan helaas alle kanten op:( Ik heb zowel bij mijn zoontje als bij de andere 3 misgelopen zwangerschappen bloedverlies gehad, het zegt dus vrij weinig...

Positief is dat je een kloppend hartje hebt gezien! Dat maakt de kans dat het gewoon goed komt aanzienlijk groter!

sterkte!

14. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Paaseitje,

Hoe gaat het nu met je?

15. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat?

16. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Hallo allemaal,

Het is eigenlijk gebleven bij die 2x rosé bloed. Ik heb afgelopen donderdag de termijn echo gehad en alles was goed! Was ook heel beweeglijk! Dus ik waa gerust gesteld tot vanochtend. Had ik bij het poepen weer wat rosé/rode afscheiding. Ben nu 12 welen..

17. Gember

Gember Actief lid

6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Gelderland
    Hi Paaseitje! Goed om van je te horen! Fijn dat de echo goed was! Als je je zorgen maakt, moet je altijd even bellen met vk. Dat is het beste. Ik zeg hier ook zomaar wat. Maar als ik je verhaal lees, lijkt het nu iets minder zorgelijk? Ik zeg dit voorzichtig. Want ik ben echt een leek. Sommige vrouwen zijn wat gevoeliger voor bloedverlies en krijgen gewoon een gezond kindje. Betere doorbloeding van de baarmoeder kan daar de oorzaak van zijn. Je bent al best ver en tot zover is alles goed gegaan. En dat terwijl je al eerder bloedverlies hebt gehad. Maarja ik weet ook niet of dat alles zegt. Ik heb echt geen idee. Ik heb er vooral een beter gevoel bij, omdat het al zo lang goed gaat.

Heb je behalve bloedverlies tijdens het poepen nog andere symotomen waar je je zorgen om maakt?

18. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier gisteravond ineens bloed verlies. Net 13 weken zwanger. Geen krampen niks en ook geen stolsels ofzo. Daarna niet weet tot vanochtend na het poepen. Toen ook wel even flinke kramp maar na een 2e wc bezoek (zonder bloed) duidelijk dat die krampen van mijn darmen kwamen. Zometeen wel even de vk belleniet voor de zekerheid.

Niks aan die onzekerheid!

19. Suutje87

Suutje87 Lid

23 nov 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel erge bloedingen gehad, fel rood bloed dat na de grote boodschap of de seks over mn benen stroomde... ik had echter geen krampen dus ik maakte me niet veel zorgen, gynaecoloog was niet positief.. maar ondertussen 22 weken zwanger. . Ik heb een erg gevoelige baarmoedermond en met persen en/of seks kan dat gewoon snel bloeden.. Dus zelfs bij erge bloedingen kan het goed blijven gaan! En als je termijnecho nu goed is en je een beweeglijk kindje hebt met mooi hartje dan zou ik me niet teveel zorgen maken! Alhoewel t altijd spannend blijft denk ik, tot het moment je de kleine in je armen hebt..

Deel Deze Pagina