Hè Meiden ik heb een vraagje Ik heb op het moment nog de kyleena spiraal waar ik erg tevreden over ben. Richting de zomer willen wij graag gaan proberen om onze wens voor een 4 e kindje in vervulling te laten gaan. Nu is het zo dat je met de kyleena gewoon een cyclus hebt. Ik heb nu een afspraak staan op 26 juni voor verwijdering Ik zou alleen rond de 6/7 juli ongesteld moeten worden? En omdat ik Mn cyclus niet teveel in de war wil schoppen vroeg ik me af of ik niet beter de spiraal in Mn menstruatie week kan laten verwijderen? Wie heeft hier ervaring mee? En hoe snel was jou cyclus weer op gang?
Ik heb nog nooit van een Kyleena spiraal gehoord? Ik heb 3 jaar een Mirena gehad en wacht op mijn menstruatie (dag 42). Had cyclus tijdens spiraal van 28-29 dagen. De boel lijkt in de war...
Kyleena is een broertje/zusje van de Mirena, alleen wat kleiner en wat minder hormonen. Mijn tip zou zijn om hem inderdaad er uit te laten halen tijdens je menstruatie, dan weet je gelijk waar je bent in je cyclus en heb je na de menstruatie weer gelijk kans op een eitje. En je bmm staat tijdens je menstruatie iets open, waardoor het verwijderen wat makkelijker gaat. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden!
Ik heb geen ervaring met dit type spiraaltje maar wel met mirena. De arts vroeg mij een afspraak te maken om het te laten verwijderen als ik menstrueer. De baarmoedermond staat dan wat open. Cyclus was alsnog door de war.
De m de mirena werkte voor mij niet ik reageer enorm heftig op hormonen en aangezien de kyleena de helft minder hormonen bevat als de mirena was dit voor mij een betere optie
Ik zou m ook tijdens je menstruatie laten verwijderen. Dan heb je theoretisch de meeste kans dat je lichaam die cyclus gewoon aan houdt