hoi wij hebben gisteren de 3D echo gehad, alles was goed met ons kindje. nu hebben we wel een groot kindje vinden we zelf. de vrouw die de echo maakte zei dat het niet erg was, maar toch even aan jullie vragen ik ben nu 26 weken zwanger, en het kindje was 37 cm en 1100 gram. zijn hoodje kwma uit op 26 weken 3 dagen het buikje kwam uit op 27 weken en 1 dag maar de beentjes kwamen uit op 28 weken 1 dag. dus hij had lange benen. wie heeft dit ook mee gemaakt. en ben je toen eerder bevallen? is het erg dat het zo groot is? vooral die beentje? liefs sannniee
bij mij zeiden ze bij Elyesa ook dat het een groot ind zou zijn liep zogezegd 2 weken voor op schema ofwel zou hij vroeger komen ofwel zou het een grote baby worden. Elyesa is 4 dagen voor de uitgerekende datum gekomen dus niet te vroeg en hij was 50cm en 3090gr dus een heel normale baby. ik geloof er dus niet meer is ze halen hun groei wel bij of het compenseerd zich wel.
Britt is met 28weken en 6 dagen geboren en had de duur kwa grote van een baby van 32 weken. Maar ik heb diabetes en dan is de kans groter dat ze dikker/groter zijn en op vroeggeboorte. Ze was 1720gr en 41,5 cm
ach, al die schattingen...je wordt er vooral zenuwachtig van ... en het zegt niks rond die periode. Er is namelijk nog een week of 10 minimaal om te groeien en te veranderen... Maar om op je vraag terug te komen: een lang dun kind is makkelijker bevallen dan een dik klein kind, en een dik en lang kind komt er ook wel uit. Maak je niet te druk, er zitten veel voordelen aan een wat grotere baby!
het zijn schattingen. ze makte zich bij mij zorgen omdat ze dachten dat Daan met 37 weken nog net geen 6 pond woog en dat onden ze wat weinig en ik moest er maar reking mee houden dat ik een kleine baby zou krijgen. daan was 4350 gram met zijn geboorte en net geen 55 cm
He Fleur, wat grappig! Eva was precies even zwaar en groot! Bij mij dachten ze aan een gemiddelde grootte (dmv voelen, geen echo's), maar tijdens het persen bleek dus wat anders! Heb een superbevalling gehad (met 41 weken), dus het hoeft echt geen probleem te zijn! Eva's hoofd liep met 33 weken trouwens wat dagen achter... dus dan zou ze nu in verhouding een klein hoofd moeten hebben, maar het lijkt er niet op .
Die 37 cm hebben ze dan vanaf de voetjes gemeten! En de normale metingen zijn van kruin tot stuit! Dus maak je niet druk!
Hoi hoi, Mij maakt het ook wel een beetje onzeker... Bij de vorige controle werd aangegeven dat ons kindje nu ook aan de grote kant is...(waarschijnlijk) Terwijl bij de 20 weken echo het aan de onder lijn zou zitten...Maar nu blijkt het nu nog niks te zeggen over het geboorte gewicht tegen die tijd... Onze vorige kleine zat vast zowel met hoofd als met schouders, dus een grote baby kan ik eigenlijk niet gebruilken, maar ja helaas hebben we daar niks over te zeggen... suc6 allemaal Catheleine
hoi mijn zoon is met 3/5 dgn geboren en hij was 53cm en 3575gram! dus heel erg groot voor 'n prematuur en zijn hoofdomtrek was 43 cm en nee geen waterhoofdje.Hij is nu ook nog erg groot voor zijnleeftijd, maar word ook 'n grote vent want hij heeft erg grote handjes en brede polsen. ppfff zou niet willen weten hoe groot die was als die de 40 weken gehaald had
Ik moest afgelopen donderdag naar de gynaecoloog en onze kleine loopt 4 weken voor in groei. Ik moest afgelopen vrijdag 3 keer prikken om te kijken of ik zwangerschapssuiker heb. Dinsdag krijg ik de uitslag of ik naar een diëtiste moet. Maar de gynaecloog zei inderdaad wel dat het nu nog niet zo'n ramp was omdat de kleine de volgende keer weer meer op schema kan liggen....