te laat of nog net op tijd?

Discussion in 'Zwanger worden' started by hanna76, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Een vraagje:
    Afgelopen maandag was m'n eisprong en dinsdag hebben we nog geklust. Zijn we dan te laat geweest? Of kan het nog net meegenomen worden? ;)

Groetjes, Hanna

2. Niet meer actief

Dan ben je waarschijnlijk te laat geweest.........

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Volgens mij was je nog op tijd hoor. Want met een positieve test duurt het ongeveer 24 uur voordat je eisprong plaats vind, en dan leeft je eitje ook nog eens 24 uur. Dus mooi op tijd geklust dus.

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ha! Zou het? :D

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    De vraag is denk ik had je een positieve ovulatie test (dan ben je nog op tijd geweest :D ) of heb je je eisprong gevoeld (dan ben je waarschijnlijk te laat geweest :cry: )

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou, volgens FF heb ik maandag de eisprong gehad. Ik heb geen ovulatietest gedaan. En dinsdag hebben we dus nog geklust en woensdag in de namiddag kreeg ik buikpijn.

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    temp je ook? Dan kun je precies zien wanneer je ei-tje gesprongen is, maar als je woensdag buikpijn had kan dat natuurlijk je ei-sprong zijn en was je nog gewoon op tijd!

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou, ik temp. dus ja. Vul ik netjes in elke dag bij FertilityFriends. Komt dan in zo'n grafiekje. En die zegt dat ik maandag eisprong had.

Hoe krijg ik dat grafiekje hier eigenlijk? Dan kun je het 't zien namelijk.

9. Niet meer actief

Huh, nu snap ik het niet meer...........in mijn banner zien jullie dat er over uhm, een aantal dagen mijn eisprong is....... wanneer is dat eitje dan daadwerkelijk klaar om bevrucht te worden? Op die dag of een andere dag? :(

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36

doet ie het?

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ha ja! Nou, nu kun je zien wanneer ik m'n eisprong gehad heb volgens FF. Terwijl ik woensdag pas buikpijn kreeg.
    Dus ja, zijn we dinsdag dan nog op tijd geweest met het klussen?

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ze zeggen toch wel dat het wel vanaf 5 dagen voor je eisprong kan?

13. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    heb je eergisteren ook geklust
    dan hoef je je nergens druk om te maken

de banner is een gemiddelde dus daar kun je niet op bouwen

14. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    je hebt zondag ook nog geklust, dus dan zit je wel goed hoor!

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Banner is idd een gemiddelde, bij mij staat er dat vandaag mn vruchtbaarste dag is terwijl ik waarschijnlijk zondag pas ei-sprong heb. Ze gaan er bij de banner vanuit dat je 14 dagen voor je NOD je ei-sprong hebt (als ik zo naar mijn banner kijk) terwijl ik het elke (alle 2 ;) ) keer nog 11 dagen voor mn NOD mn ei-sprong heb gehad. Je kunt je dus niet helemaal blind staren op je banner.

Als je temperatuurt kun je idd zien wanneer je ei-sprong is geweest, als die maandag was ben je dinsdag in principe te laat. Maar je hebt daarvoor ook gelust, dan kan woensdag ook innestelkrampen zijn geweest [-o<

16. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Zou het? Zo snel al? Ik dacht dat een eventuele innesteling altijd een stuk of 5 dagen later kwam? Geen idee....
    Eerst maar es mijn NOD afwachten...

17. Iuno

Iuno Bekend lid

Feb 12, 2008
    955
    0
    0
    Hi Hanna,

Banners en cycluscalculatoren zijn idd alles behalve betrouwbaar (behalve als je precies een 'gemiddelde cyclus' hebt).

Je zou idd je ei hebben kunnen gehad op de dag dat FF aangeeft, maar... FF heeft je wel een gestippelde streep gegeven! Dit betekent dat FF niet helemaal zeker is en meer gegevens nodig heeft. Kan dus best zijn dat FF je ei later nog eens verplaatst komende dagen. Pas aan het einde van je cyclus (vanaf ca 1 week voor NOD), kun je zeker zijn dat FF je ei definitief heeft bepaald. Als dit een doorgetrokken streep is, is FF zeker, bij gestippelde streep, lijkt die dag FF het meest logisch, maar is niet zeker.

Ik heb vorige cyclus m'n ei uiteindelijk op dag 18 gekregen (cyclus van 32 dagen). Deze cyclus heb ik min of meer hetzelfde temperatuurpatroon, maar m'n ei zeker weten 3 dagen eerder gehad (ook ovu-test gedaan). Moet natuurlijk nog afwachten hoe lang m'n cyclus deze keer is (schommel tussen 26 en 32 dagen), maar als het wéér 32 dagen is, denk ik dat FF er de vorige cyclus tòch naast heeft gezeten (had toen eerst m'n ei op dag 15 gekregen, maar werd later verschoven naar dag 18).

Je vruchtbare periode is in principe van 3 dagen vóór tot 2 dagen nà je eisprong, maar volgens mij alleen als je niet precies weet wanneer je eisprong is...

Meestal wordt gezegd dat je ei in principe zo'n 12 uur na de top van je LH-piek springt (of 24-48 uur na het begin van je piek) en dat een eitje tussen 6 en 24 uur leeft, gemiddeld 12 uur. Zaadcellen overleven over het algemeen zo'n 48 uur wel, soms zelfs tot een week... :confused: :)

Kortom, alles is nog open voor jullie, zeker zolang je niet precies weet wanneer je ei is (geweest)! :D

18. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Nou ja, afwachten dus maar. Ik denk trouwens nu wel dat die eisprong-stippellijn niet meer verspringt. Hij is nl. al versprongen van dag 10 naar dag 13. En op dag 10 heb ik een FM-meting gehad en de gyn. verwachtte maandag, dinsdag of woensdag de eisprong. Dus ja, dan zal deze van maandag wel kloppen.

Dus 't is nu idd. gewoon een kwestie van afwachten...

19. Niet meer actief

Ik denk dat FF wel goed zit qua ei.
    Je hebt zondag nog geklust en dat is dus wel goed hoor. Je kan beter een dag ervoor klussen dan de dag zelf ;)

Dat hij stippelijn geeft komt omdat je geen slijmwaarneming hebt aangegeven en dan is FF nooit zeker van je ei.

Wat die pijn van woensdag kan zijn geweest geen idee, maar zeker nog geen innesteling hoor ;)
    En aan je temp te zien ook geen Ei, want je ei moet minimaal met 0,2 stijgen en niet 0,02.

Wat waren je cyclussen hiervoor of is dit pas je eerste cyclus?

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36

Dit is mijn vorige cyclus. Dat was de eerste met Clomid; de ronde van nu de tweede met Clomid. En daarvóór heb ik tig onregelmatige en lange cyclussen gehad.

Share This Page