Hallo, Vanmorgen heb ik mijn 20 weken echo gehad. Over het algemeen zag het er prima uit alleen was 1 van de niertjes iets vergroot 5.46 mm de andere was 4 nog iets. Ik hoefde me geen zorgen te maken maar ik moet over 1.5 week toch terug komen om te kijken of er iets is verandert zo niet wordt ik doorgestuurd naar erasmus mc in rotterdam. Probleem is ik maak me wel zorgen is het gevaarlijk voor me kleintje en wat gaat er gebeuren in de toekomst? Sinds pas sta ik er ook alleen voor dus misschien dat me emoties ook extra reageren op dit gegeven.... Horen jullie dit meer? liefs Bizzy ps. weet niet of het iets uitmaakt maar volgens de vrouw van vanmorgen krijg ik een zoontje
HOi bizzy, Leuk een jongetje! Het geslacht heeft niets te maken met de niertje maar wel leuk om te weten! Ja er word vaker een vergroot niertje gezien en heel vaak trekt dit vanzelf weer bij en is hetbij de vervolg echo niet meer te zien. Indien het niertje toch vergroot blijft dan is dit een reden om in het ziekenhuis te bevallen en word je zoontje na de bevalling nagekeken en geobserveerd door de kinderarts om te beoordelen of het niertje goed werkt en of je zoontje goed kan plassen. Ook geven ze vaak uit voorzorg je zoontje een anitibiotica kuurtje. Het is nu nog te vroeg om te kunnen zeggen wat het voor jou zoontje betekent. Maar bekijk het positief. door de 20 weken echo kan jij en de artsen rekening houden met je kindje en zijn ze er optijd bij om schade te voorkomen! Imke