zondag Inleiden, wat kan/moet ik verwachten!

Discussion in 'De bevalling' started by minniemouse, May 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Aanstaande zondag 1 juni wordt ik ingeleid. Tenminste we gaan het proberen! 8)

Ik ben dan 37 weken en 3 dagen. Ik had gister een vingertopje ontsluiting en de boel was mooi aan het verweken (of is al verweekt, heb ik niet helemaal goed begrepen)

Dus nu mag ik zondag morgen vroeg komen en dan gaan ze weer toucheren en dan tabletten inbrengen.
    Daarna is het kijken wat mijn lichaam doet...

Nu wil graag weten van mensen die dit hebben meegemaakt!
    Gebeurde er wat, of ging je uiteindelijk onverichter zaken weer naar
    huis!

Gelijk een pyama aan doen, of gewone kleding! (haha waar je over na kan denken he?)

Ik vind het zo vreselijk spannend en ben wel nerveus. Heb gister na het mega vervelende inwendig onderzoek de hele middag en avond knalharde buiken gehad die gevoelig waren dus misschien dat dat al iets helpt!

Nou ben benieuwd naar de ervaringen!

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    hoi ik ben ook ingeleid en ik had een lekker lang shirt aan.
    ik ben met infuus ingeleid omdat bij mij het niet mag met tabletten vanwege eerdeere kz.
    maar t infuus deed gelijk zijn werk.
    suc6 alvast.

3. tal74

tal74 Actief lid

Feb 21, 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hoi,

Ik ben 2 keer ingeleid, de 1e keer was 7,5 jaar geleden, ik ben in mijn gewone kleren erheen gegaan(staat zo raar, in je pyjama dat zh in ;) !), er is 3 keer een poging gedaan en toen kreeg ik weeën...
    Bij mijn 3e kindje ben ik 2 keer ingeleid(doen ze sinds een jaar of 3 nog maar 2 keer op een dag), waarvan 's middags rond 1 uur voor de tweede keer. Als dat niets uit zou halen, zouden ze de volgende dag verdergaan. Oftewel....als je voor inleiding gaat, kom je niet meer uit t zh zonder bevallen te zijn....ga dus maar pakken! Zorg voor wat extra shirts(had ik de 1e keer niet en toen kotste ik alles onder :oops: :oops: :) !), ook 1 voor na de bevalling, als je gedouched bent. Ik had ook leesvoer bij me tegen de verveling voor de weeën en make up voor erna!

Hel veel sterkte, houd je ons op de hoogte?

groetjes Chantal

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Idd, als ze 1 keer beginnen met inleiden ga je pas na je bevalling weer naar huis. Neem dus genoeg spulletjes mee voor jezelf.

5. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    OK :D

De gyn was voorzichtig en zei dat het niet altijd aanslaat. (ook omdat ik nog maar 37 weken ben)

Dus wij kregen het idee dat je dan een week later maar weer terug moest komen ofzo!

Naja, ga mijn tas maar even aanvullen en dan morgen nog even door zien te komen en hop naar zondag!

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

6. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ben ook ingeleid, met gel en met infuus. Kreeg 2 keer gel toegediend en pas de s'nachts begon het door te zetten. De volgende ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken en toen was tessa er in 5 uurtjes. Ik zou een makkelijke broek aandoen, want je moet regelmatig even met de billen bloot ;) Ik had een huispak aan!

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Kan inderdaad dat het niet meteen werkt. Was bij mij ook zo. Eerste dag om half 8 melden in ziekenhuis en veter gekregen. Gebeurde helemaal niets dus ik kon halverwege de dag naar de zaal. Volgende ochtend nieuwe poging. Leek eerst ook niets te doen maar om 11 uur braken spontaan mn vliezen en kwam de bevalling toch op gang! Maar tussendoor naar huis is er niet meer bij.

Met dit weer lekker een hempje/nachthempje aan, thats it.

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Prima spul. Meestal krijg je er een ruggeprik bij. Dan is het goed te doen hoor. Alleen persen gaat ook kunstmatig en is wat vreemd, maar onze kleine was binnen een kwartier eruit (persgedeelte).

9. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    ik ben tot nu toe twee keer ingeleid, en deze keer gaat dat zeer wrs. ook weer gebeuren. bij mij is het beide keren met infuus gebeurt. ik had mijn joggingpak lekker aan en op het moment dat ik op het infuus werd aangesloten en mijn vliezen werden gebroken heb ik een lekker wijd t- shirt aangetrokken. Daarna gaat het allemaal in een stroomversnelling en moet je echt bij de les blijven om te voorkomen dat de weeen je niet compleet overvallen, maar het grote voordeel is dat je snel klaar bent, ik met beide binnen 4,5 uur. alleen daarna heb ik nog een aantal dagen flinke naweeen gehad, dat schijnt te gebeuren omdat je zo snel bevalt vertelde mijn toenmalige vk. heel veel succes !

10. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ja je hebt ook meer naweeen door de kunstmatig toegediende hormonen via het inleiden. Ben vorige week voor het eerst bevallen zonder inleiden, alleen vliezen breken was voldoende. Zou je ook nog kunnen vragen! Bij 1cm ontsluiting lukt dat al! En inleiden kan altijd nog. Deze keer heb ik een stuk minder naweeen gehad, dan de vorige 2 keer, mijn vk zei dat dat kwam doordat ik nu geen kunstmatig toegediende hormonen had!

Succes zondag!

11. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    ja die naweeen vond ik echt super iri, ben je bevallen en dan lig je nog een paar dagen te puffen om die stomme naweeen. ik heb van mezelf amper weeen dus ik heb dat infuus echt nodig helaas, om die joekels van mij eruit te krijgen. ;)

12. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb ook de tabletten gehad, deze zijn alleen maar voor het verweken inderdaad. Je krijgt het maximaal 3x op een dag, met 4 uur ertussen.
    Bij mij zijn na de 1e x mijn vliezen gebroken, dus na de eerste x tabletten inbrengen, om 9.30 zouden ze om 13.30 terug komen voor de volgende sessie. Die tabletten inbrengen voelt hetzelfde als toucheren trouwens. Ze kwam uiteindelijk om 2 uur langs en voelde 2cm ontsluiting, genoeg om mijn vliezen te breken.

Vervolg was om half 4 terug komen om eventueel wee opwekkers te komen geven. Dit was echter niet nodig...om 6 uur is Ruben geboren, dus al met al 4 uur na het breken van de vliezen, daar voel je trouwens ook niets van.

Ik heb vanaf de eerste tabletten een boek gelezen, in mijn joggingbroek en hempje. Tot een uur of half 5, (5cm) toen kreeg ik een weeenstorm, de laatste 6 pagina's van mijn boek kon ik, tot grote irritatie van mij, niet aflezen. hihi, ging er helemaal in op. Om kwart voor 6 mocht ik persen.

Voordat we hieraan begonnen had ik 1cm ontsluiting en al een redelijk verweekte baarmoedermond. Ongeveer 1/3 van wat moet.

Ik wens je veel sterkte, en succes
    Het is cliche, maar met je kindje op je borst ben je alles vergeten.

Shaartje

13. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Zie net dat je al een zoon hebt, dus je bent al ervaren!
    Waarom gaan ze je eigenlijk inleiden?

14. minniemouse

minniemouse Actief lid

Mar 11, 2006
    174
    1
    0
    flevoland

Klopt, heb een kereltje van bijn 3 jaar!
    Toen ging alles spontaan (was wel 8 dagen te laat), dus vandaar dat dit geplande probeersel me beetje angstig maakt!

De reden is omdat mijn zoon nogal fors was (4850 gram) en dat het voor het laatste stuk van de bevalling enorme problemen gaf. Zijn hartslag ging heel laag, hij is toen met de vacuum gehaald, maar bleef steken met zijn schouder. Hij brak toen zijn sleutelbeen en had het benauwd omdat de navelstreng ook nog 2 x om zijn nek zat...

De dagen erna waren ook een ramp en mijn lijf heeft zo'n knauw gehad dat ik er maandelang last van heb gehad (onderkantje en bekken)

Nu ben ik vanaf het begin goed onder controle gehouden. Vanaf 28 weken ging dit kindje ook ineens als een speer groeien. Met 36 weken was het iig al 8 pond!
    Vandaar dat ze nu al zo snel willen proberen.

Lukt het morgen niet dan is volgende week ook nog vroeg zeg maar.

Maar zoals ik hier uit sommige verhalen lees en begrijp is het niet zo dat als ik morgenmiddag toch een cm of 4/5 heb dat ik dan naar huis gestuurd word, dan gaan ze vast verder!

Mocht er nu helemaal niets gebeuren van binnen, dan zal ik wel naar huis worden gestuurd...

gets ben best zenuwachtig nu hoor. Morgen wel of niet ons kindje?

15. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik ben twee keer ingeleid, nadat ik een paar weken had die niet door wilden zetten. Bij de oudste had ik in ieder geval ontsluiting (hoeveel weet ik niet meer) en bij de jongste had ik 3cm ontsluiting voordat ze begonnen met inleiden.
    Ik ben meteen aan de weeenopwekkers gekomen en ze hebben mijn vliezen gebroken.
    De oudste was er in 5 uur en de jongste in 1,5uur. Wat hierboven ook al werd gezegd, na de bevalling heb ik nog een paar dagen naweeen gehad en zeker bij de jongste doordat die bevalling zo snel ging (te snel voor m'n gevoel).

Succes zondag!

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi!

Ik ben ingeleid (d.m.v gel)!
    Ik kreeg de eerste keer s morgens een gel ingebracht, en dat deed niets..
    De 2e keer laat in de middag zette wel aan tot weeen, maar geen ontsluiting. S avonds laat braken spontaan mijn vliezen en toen was het 'hek van de dam' zeg maar ...

Toen had ik 4 cm ontsluiting en heb ik weeenopwekkers want de weeen waren erg onregelmatig.

Tevens heb ik pijnstilling (na verloop van tijd, niet direct) gekregen (d.m.v een pomp).

Ik weet niet of het een standaard procedure is,maar bij mij verliep het primen zo:
    eerst half uur aan ctg (hartslag beeb controleren, en evt weeen)
    daarna gel inbrengen
    daarna half uur plat op bed
    en jawel daarna weer een half uur ctg (kijken wat de gel eventueel heeft gedaan en controle van de beeb, ze zijn dan toch wel 'bezig' zeg maar, dus moeten kijken hoe je beeb daarop reageert..)

Inleiden vond ik erg zwaar, maar dat komt omdat toen ik weeen kreeg deze meteen mega pijnlijk waren.. Dat komt dan weer doordat alles 'medisch' gebeurt en niet natuurlijk..

Daarnaast als mijn vliezen niet zouden breken, dan zouden ze die breken op het moment dat ik ook maar een klein beetje ontsluiting had.. Maar dat was dus niet nodig..

Mijn zoon is uiteindelijk de volgende ochtend geboren dmv een knip en vacuum. dat dan weer omdat zijn hartslag te ver naar beneden zakte tijdens het persen..

(dus woensdag gestart met inleiden, en donderdagochtend zoon geboren)

Succes iig!

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook ingeleid door middel van gel.
    Na de eerste keer gel inbrengen, kreeg ik gelijk al wat lichte weeën.
    De tweede keer gel (rond een uurtje of 1 's middags) deed echter niets meer. Volgende dag ook 2 keer gel gehad... de hele dag NIKS gevoelt! Houdt er dus rekening mee dat het niet betekend dat je persé dezelfde dag bevalt! Bij mij heeft het inleiden uiteindelijk 3 dagen geduurd! Op de derde dag van de inleiding kreeg ik midden in de nacht regelmatige weeén en hebben ze 's middags mijn vliezen genbroken en ben ik aan het infuus gelegt om de weeén nog sterker te maken.

Ik wil je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes wensen voor morgen!
    Wat spannend zeg! Hoe gaat het nu met je? Hopelijk kun je een beetje slapen vanacht...

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik ben niet ingeleid mar heel veel succes morgen en dan mag het genieten beginnen.
    Wel een rare dag een beetje inleiden op zondag

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik mag ook morgen...(Jippie jee!)

Omdat ik nog geen ontsluiting heb gaan ze me morgen eerst gel geven om ontsluiting te krijgen, maandag gaan ze me dan "flink onderhanden nemen" met pillen of infuus...
    Dus nog een paar daagjes en dan is ons prulleke er dan EINDELIJK!

Succes!

20. hoi,

ik ben ook ingeleid..
    had dan wel zw vergifiting..

Maar ik heb een infuus gekregen.. en gelijk waren er weeen..heb uiteindelijk een pijnstilling gehad.. en gelijk daarna waren mijn weeen over, en kreeg ik persdrang!
    vanaf dat ik het infuus kreeg duurde het 6 uurtjes maar voordat onze Jesse er was!
    Had trouwens ook al 3 cm ontsluiting en de boel was al verweekt!

succes vandaag meid!

Share This Page