heb vandaag 2 x een oproep gemist van een Duits nummer, twee verschillende telefoonnummers. Ik ken niemand in Duitsland die mij zou kunnen bellen. Zijn er meer leden die hier last van hebben? Het lijkt er ook op dat ze de telefoon maar heel even over laten gaan.
Ik ook laatst.. Heb'm over laten gaan, bleek achteraf een Duits nummer. We worden trouwens op de vaste telefoon de laatste tijd bijna dagelijks gebeld door oplichters.
Hier geen Duitse nummers, maar gisteren 4x hetzelfde Hongaarse nummer en vandaag 3x een Zwitsers nummer... Ik ken niemand in Hongarije of Zwitserland, en als er toch iemand zit die me kent, dan kan die mooi een voicemailberichtje inspreken
Ik vraag me trouwens wel altijd af waarom ze dan ons/mijn nummer bellen. Kiezen ze dan gewoon random een nummer? Dan vind ik't wel erg toevallig dat ons nummer heel vaak wordt uitgekozen.
Dit soort nrs nooit opnemen en ook niet terugbellen! Zijn van die oplichters. Die met een naam en een ja al genoeg kunnen doen met je gegevens. Gewoon meteen blokkeren. Ik werd afgelopen jaar zo'n 10x per week uit Spanje gebeld. Steeds een ander nr. Waarschijnlijk omdat ik ze blokkeerde. Het is in ieder geval wel heel vervelend!!
Ik pak buitenlandse nummers ook nooit op. Ik ken heel weinig mensen in het buitenland en die hebben mijn nummer niet. Mochten ze mij wel graag willen spreken heb ik daar een voicemail voor
Ik ook! Ben gaan googelen en het was een Duits callcenter dat random nummers over de hele wereld belt.
Ja, voor zover ik weet werken ze met een programmaatje dat gewoon nummers voor ze draait net zo lang tot er iemand opneemt die ze kunnen scammen. Het was vorige week ook even in het nieuws geloof ik. Vanmorgen weer, mijn man nam perongeluk op en het was iemand van Microsoft ( yeah right ). Mijn man zei dat hij van de internationale politie (bestaat dat? ) was en toen werd er meteen opgehangen.
Hier ook erg matig gebeld door duitse nummers en allerlei andere buitenlandse nummers. Vaak is dit van Microsoft. Ik hang dan ook gewoon op. Opnemen kan nooit kwaad. Mits je natuurlijk niet ingaat op wat ze vragen qua handelingen uitvoeren op de pc. Terug bellen moet je idd nooit doen . Vaak bel je dan terug naar een zeer duur betaaknummer en lijkt het alsof je een kiestoon te horen krijgt terwijl in werkelijkheid de teller al tikt. Dit noemen ze wargini fraude
Hier is het nu echt dagelijks?! Hongarije, Zwitserland, Australie, Duitsland... Meer mensen die het nu ineens zo vaak hebben?