Bloedvlekken uit matras krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Hier helaas ook al eens gebeurd... Wat echt goed helpt (en ik denk dat er nu weer iemand gillend weg rent bij het lezen) is speeksel.
    Door de enzymen in je speeksel, lost het bloed op.

Even een laagje speeksel erop, even in trekken en dan afvegen. Het meeste is er dan uit. Nog even met koud water en zeep nadeppen en schoon is matras!

Wel balen om te lezen dat je ongesteld geworden bent -(

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

#42 Smnee, 16 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2014
    Haha nee, als mijn matras in de biotex kon had ik dat elke week wel willen doen ;)

Bibaboe, ja dat was irritatie punt 1 vanmorgen. Daar kwam dit bovenop :x

3. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Watt Kris8 zegt klopt. Ik heb vroeger ook heel veel met bloed te maken gehad maar nooit warm water gebruiken.
    Koud water of, nog beter, ijsklontjes erop.
    Vervolgens deppen met een oude doek of met tissue.

4. mn2

mn2 Lid

12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb toen een 2 persoons bij de ikea gekocht, ideaal, ligt er nu nog op :)

5. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hier in de thuiszorgwinkel verkopen ze een lakentje en dat laat geen vocht door. Bedoelt om in een kinderbed te leggen om urine op te vangen en het matras te beschermen.
    Dat lakentje heb ik tijdens de menstruatie op bed liggen. Ik leg over dat lakentje een handdoek en stop de handdoek in onder het matras, dan blijft het goed het zijn plaats.
    Werkt goed, als je wat bloed verliest vangt dat lakentje het op en lek nooit door, ideaal!
    Gewoon daarna wassen.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Tis natuurlijk wel een mooi excuus om jezelf eens lekker te trakteren op een heerlijk nieuw matras! :D

Koud watertip was al gegeven, ik denk dat de hoeslakens 60 graden wel aankunnen, als je snel bij de wasmachine was, gaat dat er meestal na een of 2 keer wassen er wel uit.

Wel balen. Nog niet eens zozeer van je lakens bedoel ik dan.. ;)

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zeker balen :)

8. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Doek met wat bleek erop poetsen en laten drogen! \:)

9. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ze hebben ze ook bij de zeeman en zijn pas bij de Aldi in de reclame geweest. Kreeg ze 6 jaar geleden geadviseerd van de verloskundige, ze gaf zelfs aan dat ze beter werkte als de matjes uit het kraampakket ;)
    Gebruik ze ook voor zl ivm zindelijkheid (en epileptische aanvallen)en evt bloedneuzen... Nooit meer op het matras gelekt! En voelt absoluut niet zweterig aan... Duurt alleen wel lang tot ze droog zijn , kunnen niet in de droger helaas. Maar dat vind ik ook het enigste nadeel... Heb er nu 2 voor elk bed en kan ze dus afwisselen...

10. SYvR

SYvR Lid

17 mei 2012
    14
    0
    0
    Zuid Holland
    Zout op de bloedvlekken leggen en daarbij 2 a 3 druppeltjes wasmiddel. Dat er even op laten lliggen 30 minuutjes of langer. Daarna opwrijven met een doek.
    vlek nog niet weg , stappen nogmaals herhalen. Bij ons zijn de vlekken weg.
    Na hetzelfde probleem. Doorgelekt op ons nieuwe matras.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hmmm waarschijnlijk een heel gezeul maar wat kan helpen is de vlek nat maken,flinke dot groene zeep erop en in de zon leggen..
    Tja en dat in de zon liggen bedoel ik dus met gezeul;)....

12. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Heb er wel eens een paar druppeltjes bleek op gedaan en erna geschropt, het ging er wel direct uit.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje, wat een kinderachtige opmerking zeg!!

Ts ontzettend k.u.t dat je ongesteld bent geworden. Keep my fingers crossed voor de volgende ronde!!

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

De vlek is eruit met zout en vanish. Voor het frisse idee heb ik wel het matras omgedraaid ;)
    Ik leg vanaf nu een handdoek onder het hoeslaken als ik mijn menstruatie verwacht.

Dankje Zara:)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mij gebeurt het hier ook wel eens. tegenwoordig doe ik een extra verband je tussen mijn billen zo dat het niet door naar achter lekt. dus gewoon maandverband in je onderbroek en bij je billen een maand verband vouwen en die er tussen doen. ) tja een voordeel met dikke billen haha'

Vervelend probleem is dat door lekken.

En de meeste hebben gelukkig wel begrip en de gene die het niet had heeft denk nog niet dit topic terug gelezen want een excuus is wel op zijn plaatst met Ieuwe opmerking.

16. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

Bij de IKEA verkopen ze ze ook!

Fijn dat je het er uit hebt weten te krijgen. Lees wel goede tips trouwens!

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Waterstofperoxide werkt ook heel goed.

Deel Deze Pagina