Ik word gek van het hoesten! Nu weet ik dat ik zeker nu niet de enige ben, alleen schijn je als zwangere echt niks te mogen slikken qua hoestdranken of keelpastilles. Hebben jullie tips? Weten jullie wat je wel mag slikken? (om nu de HApost ervoor te bellen vind ik onzin). Alvast bedankt! Groetjes Mutz
daro droge hoest spray mag je gebruiken verder heb ik thee met honing gedronken gewone snoepjes eten zodat je keel steeds vochtig blijft verder geen tips, vervelend he
Nog nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken. Dank je! Ja, erg vervelend, zeker 's nachts.. Gaat vast een keer over, haha.
Er zijn wel meerdere drankjes en tabletten die je mag nemen tegen het hoesten. Ik durf je zo geen lijstje te geven maar als je langs de apotheek of drogist gaat kunnen ze je adviseren!
Op advies van mijn ha bij de apotheek tijmsiroop (let op, variant zonder alohol) gehaald. Werkte goed!
Drogist was erg terughoudend in het geven van drankjes of pastilles. Maandag toch even langs Apotheek dan maar. Zal vragen naar tijmsiroop!
Er is wel degelijk een hoestdrank die je mag en die goed helpt: noscapine oid. Wel echt de drank nemen. Je koopt het bij de apotheek. Vraag voor de zekerheid of het nu nog steeds mag. Bij mij keken ze het na en kon het.
Tip om snel te checken of iets mag of kan: www.fk.cvz. nl Alle medicijnen staan hierin en met het meest actuele advies of iets mag ja of nee.
Ligt er ook aan wat voor hoest je hebt, wat je moet/mag nemen. Voor een kriebel zou ik noscapect tabletten of noscapine siroop nemen.
Je mag wel van de homeopathische dingen nemen... Vzm heet datgeloof ik....kom even niet op de naam Daar. Heb je meerdere dingen wat tijdens zwangerschap geen kwaad kan... Zo ben ik mijn keelontsteking ook te lijf gegaan.... Liever paar dagen dat nemen dan een antibioticakuur... En ben er prima vanaf gekomen!
Homeopathische middelen ook mee uitkijken en goed de bijsluiter lezen. Veel maken gebruik van kruiden die dan weer schadelijk kunnen zijn voor kindje. Tomtom altijd even de bijsluiter lezen. Wat daar in staat is leidend. Zo doen heel beeld mensen moeilijk over neusspray maar dat mag gewoon mits je nietlanger dan 5 dagen gebruikt. Advies van fk.cvz is het meest actueel.