heparine heeft enkel zin als het bewezen is.. bij afs is dus wel zo (dat is stolling die je kan verkrijgen tijdens zwangerschap etc is niet genetisch). Maar bij genetische afwijking + miskraam maar zonder trombose geschiedenis bij patient of familie heeft het nu niet zo veel zien er loop onderzoek na alife2 dan stel ben je zwanger dan kan je meedoen en je wordt uitgelot in groep die wel spuit en die niet spuit. Het schijnt tot nu toe niet bewezen dat het helpt. Was ik meeeens en wilde niet spuiten dus ik heb niet meegedaan aan die studie. Ze hebben verschillenden routes voor stolling ook bij genetische is afhankelijk of jezelf trombose had of je oma bijvoorbeeld. Hier dus heb ik niet gehad trombose en mijn familie niet bekent dus het beleid normaal is dan enkel na de bevalling 6wk spuiten. Stel dat mijn overgroot oma dat had dan zou ik tijdens Zwangerschap ook moeten spuiten vanaf 6wk. Aspirine heeft enkel goede werking op placenta werking/rijping/doorbloeding. ze geven het iedereen op miskraampoli hier vanaf 10wk maar dat kan ook eerder in principe. ikzelf heb ik inderdaad factor ii stolling mutatie in proteïne gen. Maar er zijn meerderen dingen gevonden: vitamine d onder 35; twijfelachtige bacteriële vaginose, te veel windingen aan navelstreng (na obductie) boven 75(normale waarde 15/35); Draagschap afwijking dna genen op x (een miskraam meisje had het andere niet, is verder onschuldige unieke afwijking). Maar de doodsoorzaak beide keren onbekend ze kunnen niet zeggen dat het een of andere of beide hebben bijgedragen puur omdat er geen studie of onderzoek na geweest .. zo zeggen ze dat te veel windingen vinden ze vaak bij problematische zwangerschappen en laag gewicht maar bij gezonde zwangerschappen is het nooit nagekeken. Ik heb ook altijs grote kinderen.. Maar goed uiteindelijk liep ik via prefentie arts miskraampoli. Daar horen dus alle aanvullende onderzoeken zoals suiker 2x met 15 en 26wk, infecties vooraf, vitamine d, aspirine.. elke week echo, nippt, guo etc. Ik heb daar wel op moeten aandringen na de tweede miskraam. Bij eerste deden ze enkel algemene dna, obductie etc geen vitamine d of stolling uitgebreid. Kwam toen ook niets uit behalve dna genetische afwijking.. nu dus ook extra en karyotypering en schildklier etc. Bovengenoemde.. Het is ook wel dat ik kon best wel snel zwanger worden ondankS endometriose + Had al gezonde kinderen en de miskramen waren laat, daarom misschien bij jou niet alles gedaan kon worden on nodig was qua onderzoeken. Maar inderdaad ik zou stolling zeker aanvullen doen!