Hallo, Wij hebben dinsdag een comb. Test laten doen en helaas de uitslag verhoogd risico op down gekregen. De nekplooi was prima 1,3 mm maar de Bloedwaarden niet. Papp-a: 0,320 en beta hCG: 2,190. Nu kan ik zou weinig vinden over wat normale waarden zijn. Wat ik er denk ik uit begrijp is een lage papp-a en hoge hCG. Kun jij me misschien wat meer vertellen? Ik lees idd over mogelijk down, maar ook vroeggeboorte, groeiachterstand, pre eclampsie etc. Wordt er best onzeker van.
hoi ik weet helaas geen referentiewaarden voor deze hormonen. Wij als verloskundigen worden geacht alleen de kansberekening te interpreteren. Ik snap dat een verhoogde kans geen leuk nieuws is. Maar probeer je ook vast te houden aan het feit dat het een kans is. Laat je goed informeren bij het volgende gesprek. Je hebt opnieuw een keus wat je met deze kans gaat doen. Je hoeft niet verder te onderzoeken, maar het mag wel. Schrijf alle vragen op die bij je opkomen, dan vergeet je straks niets en maak ook aantekeningen bij het gesprek om later nog eens door te kijken. Succes! Mirjam