Bloedwaarden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door flowerbaby, 27 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerbaby

16 mei 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Hoi hoi,

Ik heb mijn bloed laten prikken en ben benieuwd wat jullie van deze waardes vinden.

Ik ben al jaren bezig met zwanger worden. Tot nu toe helaas nog niet gelukt. Ik heb verder best wel een regelmatige cyclus (dagen schomelen tussen 26 en 29 dagen) en verder ovuleer ik altijd.

LH: 1.91
    FSH: 7.81
    Oestradiol: 44
    AMH: 0.57
    Leeftijd: 35 jaar
    Geprikt: CD 8

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.801
    8.470
    113
    Vrouw
    AMH is laag maar niet op de juiste dag geprikt, dat kan het beste op dag 3 van de cyclus. Nou denk ik niet dat het enorm veel verschil zou maken maar het kan zijn dat ie in werkelijkheid ietsje hoger ligt. Dan is het nog steeds te laag, maar minder erg..

3. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

25 jul 2023
    431
    425
    63
    Vrouw
    Ik heb er totaal geen verstand van maar vroeg me wel af wat de rede is dat ze geprikt hebben. Ik heb nog nooit bloedonderzoek gehad en ben toch ook wel nieuwsgierig.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Hm dat ziet er niet heel goed uit icm niet zwanger raken. Wat zegt je arts?
    Met deze waardes (maar je zou eigenlijk cd 3 moeten prikken) zou je vervroegd in de overgang kunnen raken.
    Mocht je ivf willen dan zou ik daar zsm mee beginnen want met een fsh van 8 zou je al moeilijker te stimuleren zijn met deze AMH zullen er ook niet heel veel eitjes klaarliggen. Maar zou vooral een uitgangsecho laten doen dat zegt veel meer.
    Ik had met 39 0.65 AMH en geloof FSH 7, bij mij lagen er zo'n 10 eitjes klaar maar nooit ivf gedaan dus geen idee wat er van over zou blijven. Ik ben nu 45 en wel echt zwaar in de perimenopauze :(

5. flowerbaby

16 mei 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Het zit zo.

Ik heb al een jaar IUI behandelingen achter de rug. (daarvoor allemaal verschillende testen gehad, maar alles was altijd goed.. eileiders goed open en geen bijzonderheden bij echos of bloeduitslagen) Ik spoot voor de IUI toen 75 Gonal F. Hier groeiden er altijd 2 grote eitjes en ovulatie altijd volgens schema. Helaas geen enkele zwangerschap.

Na de zomervakantie zou ik starten met IVf. Hiervoor heb ik op CD8 mij AMH laten opmeten zodat ze konden berekenen hoeveel Rekovelle ik zou moeten spuiten. Ben begonnen met Decapeptyl en heb een uitgangsecho gehad en deze was helemaal prima. Ik moest 12 eenheden spuiten.. Een week later weer een echo gehad, maar er was 1 grote ei van 20cm en 3 anderen nog klein. rond de 14 cm. Het was zonde om voor de IVF te gaan met maar 1 ei, dus werd het een escape IUI. Helaas ook niet zwanger geraakt. Dus nu ben ik bezig met poging 2.

Ik heb dus op CD 8 mijn uitgangsecho gehad en ze zei dat mijn eierstokken er goed en rustig uitzagen. Ze twijfelde alleen een beetje over mijn baarmoederslijmvlies. Ze had verwacht omdat ik decapaptyl gebruik dat het nog veel dunner zou zijn. Ze zag 3 lijntjes en verwachhte 2 lijntjes te zien.

Ik heb daarom gisteren dus bloed geprikt op LH, FSH en Oestradiol. Ze wilde het zekere voor het onzekere.. Gisteren laat in de middag ben ik gebeld dat de bloeduitslagen goed zijn en dat ik vandaag kan starten met 18 klikjes rekovelle spuiten. Volgende week vrijdag heb ik weer een echo om te kijken hoe het ervoor staat.

Dat is een beetje mijn verhaal hierachter.

6. flowerbaby

16 mei 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Ik ben dus ook bang dat ik bijna in de perimenopauze zit.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ja met deze waarden begint dat wel, maar alsnog zou ik dan liever ook nog een keer op cd 3 alles prikken. Het kan ook nog wel wat schommelen per maand. Hoeveel eitjes lagen er deze keer klaar met uitgangsecho?
    Op zich kun je gewoon normaal zwanger raken in de perimenopauze hoor, het is alleen voor ivf gewoon niet zo gunstig. Ik zou misschien ook overwegen om over te stappen naar Cuypers of UZ Gent, meestal kunnen die veel beter helpen. Andere medicatie, waarom blijft het niet plakken, doen veel meer onderzoeken en vaak hoor ik over veel betere opbrengsten.
    Maar goed het is wel een tijd/geld investering vaak.

Deel Deze Pagina