Gezonde voeding

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lisalisalisa, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hey

Ik ben 24+2 weken zwanger.
    Wil echt heel gezond eten maar lukt niet. Ik gun het mezelf, manlief (die elke dag werkt), de baby en mijn peutertje echt wel.
    Maar mijn hele huishouden is niets waard.

Hoe doen jullie het? Liefst ook budgetproof? Tips?

2. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    1x in de week naar de supermarkt gaan en van te voren bedenken wat elke dag wilt eten (dus gezonde maaltijden). Hiermee zorg je dat je alles al in huis hebt en voorkom je dat je ongezonde keuzes maakt als je honger hebt. Weggooien zul je (als je budgetproof koopt) niet snel doen omdat dat dan zonde is.

3. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    De beste tip die ik je kan geven is: bedenk elke week een week planning, je kan zelfs elke week de foldertjes uitpluizen en kijken wat er in de aanbieding is en daar je planning op afstemmen. Is best wel veel werk omdat je dan naar meerdere winkels moet maar ik zelf vind boodschappen doen leuk dus niet erg haha en zo verspil je ook het minste.

Op pinterest kun je heel veel inspiratie opdoen voor goedkope en gezonde maaltijden. Denk bijvoorbeeld aan een soort van mexicaanse wraps met kidney bonen, mais, paprika etc of een pasta salade met tonijn en groente. Gezond, makkelijk en goedkoop. Of maak voor jezelf een lekkere smoothie met fruit en groente dat drink je zo weg. :) Banaan + spinazie is erg lekker.

4. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik heb vaak einde vd dag ook geen zin meer dus mijn tip is om 's morgens het voorbereidende werk al te doen. Piepers schillen, groente snijden etc.

5. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dit inderdaad. En mocht dat met werk niet lukken (zoals hier) dan alvast de dag vantevoren wat klaar zetten.
    Ovenschotels kun je heel goed de avond vantevoren klaar maken.

6. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Bedankt voor de goede tips!
    Ik mag niet meer werken door teveel vruchtwater dus moet ik ook veel rusten. Ben vaak ook gewoon niets waard.

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik heb ook een hekel aan maaltijden bedenken, boodschappen doen en koken.

Één keer in de week maak ik een lijst met wat we eten en wie kookt (en wie kookt bedenkt wat het wordt).
    Gerechten haal ik vaak uit de jumbo app. Ik zet de spullen dan in één keer in de app en bestel ze. Een dag later haal ik de boodschappen op.

Inmiddels heb ik een flinke lijst met lekkere gerechten en een lijst met andere producten (wasmiddel, broodbeleg etc). Die kijk ik wekelijks even na en bestel ik ook mee.

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik doe twee keer per week boodschappen. Houd het simpel. Haal verse groente of diepvries of potje kan ook een keer. Doe keer gekookte aardappel, gebakken aardappel, pasta of rijst. Wraps met groente vullen is ook erg lekker. Visje, kip of vega erbij en klaar. Ik zou vooral niet te moeilijk doen. Als je kookt en het is gezond is dat goed genoeg.

Deel Deze Pagina