Acupunctuur bij IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elllen, 6 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elllen

Elllen Nieuw lid

6 jan 2021
    1
    1
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

We zijn ondertussen zo ver dat we 3 terugplaatsingen via IVF (waarvan 1 cryo) hebben gehad. Nu staan we op het punt om acupunctuur te proberen voor de volgende IVF terugplaatsing.
    Zijn hier ervaringen mee? zo ja welke? En weet iemand een goede acupuncturist in het zuiden van het land? Wij wonen in Noord-Brabant.

Groet,

Elllen

Trassi vindt dit leuk.
  2. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik ben gestart met acupunctuur ter voorbereiding op IVF. Alleen was IVF niet meer nodig en ben ik zwanger geraakt bij IUI5. Ze vermoedde een koude baarmoeder en heeft dat dmv acupunctuur aangepakt. Ik merkte meteen verschil. Waar ik eerst altijd koude handen had, had ik nu opeens warme handen. Ik woon alleen in N-H, dus kan je niet helpen aan een goede. Maar als je zoekt op acupunctuur en fertiliteit ofzo, vind je vast wel eentje in de buurt. Hou er alleen wel rekening mee dat ze nu, door de lockdown, dicht zijn.

Asil vindt dit leuk.
  3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb het ook gedaan in voorbereiding van een terugplaatsing van een vierde icsi poging. Ik ben zwanger geworden van die terugplaatsing maar blijft natuurlijk lastig om te zeggen of dat het verschil is geweest.
    Wel merkte ik verschil tijdens de behandelingen: ik sliep beter en dieper en had geen last meer van zweten s nachts. Ook leek ik wat rustiger/meer ontspannen. Het kan sowieso geen kwaad!
    Ik zat in Utrecht dus denk ik ook niet handig voor jou.

Asil vindt dit leuk.
  4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb het ook gedaan ter voorbereiding ik voelde me er sowieso beter van, rustiger in mijn livmchaam.
    Ik zou het gewoon dien als ik jou was, baad het niet dan schaad't niet

5. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,
    Hebben jullie ook acupunctuur gedaan tijdens de zwangerschap?

Lili85 vindt dit leuk.
  6. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Hier een ander verhaal. Geen acupunctuur. Het is niet bewezen dat het werkt ondanks vele onderzoeken, kost dus alleen maar tijd (en geld). Over het algemeen lijkt er vooral een placebo effect op te treden. Als dat voor jou werkt, prima, dan vooral doen. Anders zou ik iets anders zoeken waar je je bij kan ontspannen.

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik doe ook acupunctuur sinds Juli, en ben ook echt veel rustiger. Ook een koude baarmoeder, koude handen en voeten. Dit gaat steeds beter. Ik vind het heerlijk voor mijn lijf maar ook mijn gemoedstoestand, heb ADHD en kan rust en balans goed gebruiken.

Wij gaan straks op naar ICSI 3 en blijf gaan, resultaat hou je van me tegoet. Ik woon in Rotterdam, als je zoekt zou ik echt fertiliteits acupunctuur in google invoeren.
    "normale" Acupuncturisten weten wel iets maar zijn niet gespeciliseerd en recenties lezen.

Sommige geven ook Chinese kruiden mee.

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    (off topic)

Jullie hebben ook een reis erop zitten zeg. Wat mooi dat er toch een kleintje uit voort is gekomen. Ben je nu ook zwanger?

9. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik ben er tot 14 weken mee doorgegaan. 1x p.w. daarna moesten ze sluiten ivm de lockdown. Het werkte in de zwangerschap tegen misselijkheid.

10. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Ik zag in een ander topic dat je s ochtends yoghurt eet en s middags sla. Dat zijn 2 producten die verkoelend werken en je beter kan laten staan. Via google kan je voedingsmiddelen vinden die verkoelend en verwarmend werken.

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    I know en doe ik :), ik neem het mee naar mijn werk en zet het niet in de koelkast. Probeer zoveel mogelijk warm te eten en te drinken hiernaast. Heb niet echt altijd de kans of zin om s'middags soep te eten en door mijn PDS eet ik weining brood. Het is behelpen. Doe wel kruiken, sokken en legging aan in bed en als ik thuis kom gelijk pantoffels en dikke compfy sokken :)

Daarnaast moet mijn gewicht ook omlaag en probeer dus tussen alles een balans te vinden.

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    dit verbaast me wel. heb altijd gehoord (ook bij de acu die ik ooit heb gehad) dat ze eerste trimester juist normaal geen behandelingen doen

13. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Wat ik heb gehoord is dat acupunctuur juist heel erg kan helpen tegen misselijkheid. Zijn zelfs verloskundige/gynaecologen die zwangere vrouwen met HG doorsturen naar acupuncturist.
    Ik werd overigens ook alleen nog op energie geprikt.

14. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    Hoop dat het snel raak mag zijn!

Asil vindt dit leuk.
  15. rossi1

rossi1 Actief lid

9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ja, vandaag 22 weken (moet mn onderschrift nodig aanpassen :roflmao:).

Beide keren overigens niks aan alternatieve geneeskunde gedaan. Naast dat ik er niet in geloof (en dus ook niet in de koude baarmoeder etc) denk ik dat het allemaal extra onrust en onzekerheid met zich mee brengt. Het hele traject ligt zo buiten je handen en er is een dosis geluk bij nodig, ook omdat ze zoveel nog niet weten.

Ik hoop voor jou dat het je in ieder geval hoop geeft en misschien ook wel wat ontspannend werkt, en uiteraard een positieve afloop!

Asil vindt dit leuk.
  16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Klopt maar ik dacht wel pas na 3 mnd?

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Geen acupunctuur maar wel osteopatie gedaan tijdens ivf behandeling en daarna zwanger geraakt. Ik vond osteopaat heel fijn

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Jawel, je kunt prima naar een acupuncturist zo lang de punten die dalend en ontspannend op de baarmoeder werken, maar niet worden gebruikt. Elke acupuncturist krijgt daar uitgebreid info over in de opleiding.

Misselijkheid komt door een rebellerende maag / chong mai combinatie.. daar kan heel fijn op geprikt worden :)

julia80 vindt dit leuk.
  19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Je spijsvertering gaat om wat je eet en hoe het vuur onder je kookpotje is. Zuivel en rauwkost zijn dampvormend en koud, dat is lastig te verteren. Daarnaast gaat door de kou je spijsverteringsvuur uit en dat maakt verteren nog lastiger. Er is een deel van de vrouwen die hierdoor gewoon geen gewicht verliest. Warme substanties zoals soep en stoofpot houden het vuur aan, verteren makkelijk en kunnen daardoor júist voor gewichtsafname zorgen :)
    Naast dat je lichaam warm blijft en een baby gewoon liever in een warme dan in een koude baarmoeder nestelt :)

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Waar in Noord Brabant ongeveer? Ik ken een goede in Amsterdam en Deventer, specifiek voor subfertiliteit. Maar ook eentje bij Tilburg, bij Roermond.. als Breda zeg maar dan zou ik even moeten zoeken.

Let wel dat acupuncturisten helaas ook dicht zijn in lockdown.

En goed dat je dit probeert :) er is veel uit te halen :)

Deel Deze Pagina