Laat ze het maar goed controleren elke keer. Je wilt echt niet het HELLP syndroom krijgen zoals ik uiteindelijk had met een veeels te hoge bloeddruk.
mijn eerste zwangerschap begon met 8 weken al met een bloeddruk van 138/80 en werd al snel veel hoger.. ze hadden tegen mij gezegd.. als dit boven de 90 kwam.. dan werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis en dat gebeurde dus ook.. met 30 weken werd ik opgenomen met Pre eclampsie. Ik had toen een bloeddruk van 160/102 Nu met mijn tweede zwangerschap begin ik met gelijk met 112/62 wat volgens mijn verloskundige keurig netjes is.. ik ben nu 27 weken zwanger en heb nu een bloeddruk van 116/58 en zo hoort het te zijn zegt de verloskundige. Dus als ik jou was zal ik er wel even gaan bellen.. 85/95 is vrij hoog! en vooral met 6 weken zwanger al.
Pre-eclampsie en HELLP-syndroom - Patiëntenfolders - 5004 - Isala Je hoeft pas 'bang' te zijn voor PE of HELLP syndroom in het tweede, of derde trimester van je zwangerschap. Je bloeddruk in het eerst trimester is geen directe indicatie of je er later last van gaat krijgen. De meeste beginnen zelfs laag om later te stijgen. Dus dames; maak TS niet onnodig bang alsjeblieft. DAT is pas slecht voor der bloeddruk.
85 is niet hoog. 58 onderdruk is te laag. Een onderdruk onder de 60 wordt als een te lage bloeddruk gezien. Pas als de onderdruk boven de 95 uit gaat komen wordt hij als te hoog gezien.