WHAAAA zilvervisjesplaag

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bah ik zag net stuk of 10 zilvervisjes in onze slaapkamer waar ook mijn dochter van drie maanden slaapt. Ik kwam ze elke dag wel tegen maar nooit zoveel bij elkaar. Nu begin ik echt bang te worden. Ik heb gelezen dat ze niet gevaarlijk of vies zijn maar straks kruipen ze in haar oortjes of mond. Wat kan ik ertegen doen???

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Iekssss...ik heb daar een tip voor gelezen, ga heel even voor je op zoek!

3. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Er bestaat een product van hg ter bestrijding van zilvervisjes. Er staat wel bij dat het lastig is ze te bestrijden. Succes

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ja je moet sprayen met spul maar vind ik niet echt kindvriendelijk.
    Je kan ook het natuurlijk oplossen door een appel in een plastic zak te doen ofzo.
    Maarja als jij alles bestrijd dit het waarschijnlijk nog bij je buren en lost het geen meter op :(

5. Maia

Maia Niet meer actief

ga je binnenkort toevallig een dagje of weekendje weg? spuiten met een of ander spul dan maar en dan zijn ze weer een tijdje weg. Maar dat moet je niet doen als je thuis bent ;) vind ik dan. Ze komen over het algemeen helaas wel weer terug. Maar dit doe ik eens in de paar maanden en dan blijven die paar die ik dan nog zie wel te accepteren.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Als je buren er niks tegen doen en jij wel is het water naar de zee dragen. Ze komen door de kleinste kieren. Hier ook veel last. Ik maak dood wat ik zie lopen. Ik heb eens gelezen dat je ook een halve appel op de grond kan leggen s'avonds en de volgend ochtend zitten er dan heel veel op en kan e ze met veel tegelijk dood maken. Nooit geprobeerd omdat ik ze daar te eng voor vind.

7. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Mijn vriend werkt in de ongediertebestrijding. Die heeft mij al zóveel geleerd over allerhande beestjes! De truc is om te weten waarom ze op bepaalde momenten ergens komen (voortplanting?Vocht? droogte? Voedsel? Looproute? etc.) en op die manier kun je ze het best tegengaan. Zal hem vanavond ff voor je vragen hoe het nou ook al weer zat met die zilvervisjes!

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik zie ze alleen op de eerste verdieping. Ik zie ook allemaal kleintjes onder en langs de laminaat. Ze hebben daar een nest geloof ik, ieeeeeuw. Ik zag ook dat er een spray is maar dat je die niet mag gebruiken in ruimtes waar kinderen onder de vier jaar slapen. Nou daar heb ik dan niks aan. Of ik laat haar een aantal weken beneden slapen. Balen joh dat ze moeilijk te bestrijden zijn, enge beesten!!

9. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik weet niet of je in de buurt van duitsland woont maar daar kun je lokdoosjes met gif krijgen,hoef je niet te sprayen, zijn vergelijkbaar met mierenlokdoosjes. Sins we die hier hebben zie ik ze nauwelijks meer (heb ze aan m'n werk te danken, daar stikt het ervan blech, maar ook daar lijken die doosjes wel wat te helpen). Hier in NL heb je wel lokdoosjes van roxasect maar dat zijn gewoon van die plakdingen zoals die vliegenvangers.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ooo dat lijkt me handig, hoe heten die doosjes met gif. Ga ik gelijk opzoeken en misschien kan ik ze nog bestellen op Internet.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Een aardappel ;)

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wij hebben er ook veel last van gehad en zolang je buren ze ook hebben blijven ze helaas terugkomen.... Je kan er zelf wel veel aan doen om ze te verminderen en zoveel mogelijk weg te houden. Ze leggen eitjes onder/tussen plinten: veel stofzuigen dus! (ook achter de bank). Ze zijn gek op papier, dus geen stapels papier/tijdschriften op de grond. Met een paar weken was de "plaag" weg en nu kom ik er nog maar eens in de week of zo een tegen....

13. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ze heten silberfischen koder (met umlaut op de o) ik haal ze bij de DM drogist, eigen merk van hun, misschien hebben ze zelfs wel een webshop en anders zijn ze vast wel van een ander merk te vinden. Wel ff opletten want de papieren plakdingen het en dus precies hetzelfde, maar je moet dus echt de ronde lokdoosjes hebben.

14. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Een geschilde, rauwe aardappel in een zakje neerleggen.
    Hebben wij op het werk gedaan, werkt perfect!

15. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Van iemand die in de ongedierte bestrijding werkt heb ik gehoord, dat het alleen te bestrijden is als heel het blok huizen van jullie het mee helpt bestrijden. Zitten ze bij de buren, dan kom jij er ook niet vanaf.
    Hier helaas hetzelfde probleem en er ook nog niet vanaf.
    We hebben de zolder verbouwt en hebben alles wat in kartonnendozen zat in plastic dozen gedaan.
    Zelfs de fotoboeken gaan we nu in plastic dozen doen, want die zijn gewoon aangevreten door die beesten.
    Echt zoveel mogelijk papier en karton vermijden in huis en goed stofzuigen, dat wil wel een heel klein beetje helpen, maar echt helemaal weg krijg je ze daar niet van.
    Maar je kan ze dus makkelijker in huis halen dan ervan af komen, ik hoorde dat je ze mee in huis haalt tussen bijvoorbeeld wcpapier of keukenrollen etc.:(

16. Sweetlakecity

wij hebben op werk die papieren doosjes er zit een pil in. zou die ook niet nemen. Maar wel oppassen voor kindervingers. zolang ze zo klein is kan het wel en toch niet kruipt.

17. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben er op het werk heel veel last van!
    maar een aardappel in een zakje werkt?
    hoe doe je dat dan?
    knoop je het zakje dicht?
    waar leg je die dan neer??

18. Delta

Delta Niet meer actief

je hebt bij kruidvat van die lokdoosjes voor zilvervisjes, zit geen gif in!

19. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    In de slaapkamer alles kitten! Langs het laminaat, langs de randen tussen behang en plafond etc. Wij hadden er ook veel last van, maar sinds het kitten is het veeeel minder. Helpt echt!

20. Sweetlakecity

Zilvervisjes kun je met een huismiddeltje bestrijden, zoals een halve aardappel in een open plastic zak.
    * Leg mottenpapier op de plek waar ze veel zijn: bijvoorbeeld lades met papier. Degene die er zijn gaan dood en er komen vaak geen nieuwe bij.
    * Zilvervisjes blijven plakken op een lijntje honing. Een plastic zakje of bakpapier nemen. Lijntje honing er op smeren en neerleggen op een plek waar ze rondlopen. Het kan ook met een plakstrip zoals voor vliegen.

Deel Deze Pagina