Bloemenriviera of toscane

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Angel31, Jan 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel31

Angel31 Lid

Jan 17, 2010
    53
    0
    0
    Zijn van plan om 3 weken in juni naar italie te gaan?
    Wat raden jullie aan, bloemriviera of toscane, en welke camping is leuk??
    T liefst een grote nette camping met diverse faciliteiten.

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Toscane, absoluut. De bloemenriviera is het westland van Italie, eindeloze rijen kassen, en bij de zee rotsige strandjes. Toscane is veel mooier, wijdser en ook de stranden zijn daar mooier.
    Wat nog wel leuk is, ligt er een beetje tussenin, is Cinque Terra, mooi om te bezoeken in elk geval.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,029
    6,778
    113
    zuid-holland zuid
    Toscane! Veel mooier dan de bloemenriviera.
    Cinque terre is wel erg mooi, maar wel echt een wandelbestemming en je hebt er geloof ik niet echt het soort campings wat jij zoekt.

Ik weet niet of je perse voor het strand wil gaan, maar dat zijn wel vaak stranden waar je moet betalen en een ligstoel moet huren. In Toscane liggen de mooiste plekjes meer in het binnenland en niet aan zee. Als je een camping in Noord Toscane neemt kun je wel nog een dagje naar zee. Wij hebben afgelopen zomer op camping Belsito gestaan, ideaal om steden te bezoeken en een dagje strand te doen. Een grotere camping daar in de buurt in Barco Reale, schijnt ook goed te zijn. Zuid-Toscane is mooier en rustiger, maar de rij-afstanden tussen de bezienswaardigheden zijn groter.

4. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik ben verliefd op Viareggio, een badplaats aan de Toscaanse kust. The best of both dacht ik zo ;)

Share This Page