Wij hebben 2 kinderen maar verder niemand in de familie met ook kleine kinderen. Dat mis ik wel vaak,van die gezellige families met allemaal neven en nichten etc. Hier zitten we met kerst met alleen ouders en opa`' en oma's Als ik dan zo`n grote familie zie ben ik daar toch wel jaloers op moet ik bekennen. Wie heeft dit ook?
Ik Ik heb een zus, die heeft geen kinderen. En ben ook nog eens alleenstaand, dus geen schoonfamilie. Heeeel klein kringetje dus. Kerst of andere familie gelegenheden zijn hier dus: Ik met m'n dochters M'n ouders Mijn zus en haar partner. Drukke boel he? Overigens, m'n ex schoonfamilie, dat is ook alleen maar m'n exman en zn ouders, hij heeft geen broers/zussen. Dus kringetje is aan alle kanten klein.
Hier ook aan beide kanten geen neefjes of nichtjes voor zoonlief helaas. Zwager en mijn broers willen maar niet aan de vrouw.. Ik vind het soms ook echt niet leuk,had ook liever een meer kinderrijke familie gehad.
Ik hoop zo ontzettend dat mijn dochter heeeeel snel een neefje of nichtje krijgt! 😅 Lijkt me zo leuk! Mijn man heeft alleen een broer, maar daar zie ik voorlopig nog geen kinderen komen. Zelf heb ik een broer zonder partner, en een zusje met een potentiële kinderwens. Mijn hoop ligt dus bij mijn zusje 😁
Ik ook. Mijn schoonzus wil geen kinderen Broertje 1 is vrijgezel Broertje 2 is 19, studeert en zijn vriendin ook. Die willen nog een jaar of 10 wachten . Ondanks dat onze dochter nu natuurlijk de volle aandacht krijgt van iedereen vind ik het ook echt wel eens jammer dat zij het enige kind is in de familie en dit ook zal blijven totdat wij zelf eventueel voor een tweede gaan. Maar je doet er niks aan
Mijn broer is single dus die heeft geen kinderen Mijn broertje is 18 dus die is ook nog kinderloos. De broertjes van mijn vriend zijn in de leeftijd 12 tot 18 dus die hebben ook geen kinderen. Ach mijn dochter krijgt alle aandacht van iedereen en dat vind ze tot nu toe geweldig!
Mijn schoonzus heeft wel 2 kinderen maar die zien we 1 of 2 keer per jaar. En mijn (schoon) broer en zussen zijn nog te jong of willen geen kinderen. Vooral op verjaardagen is dat jammer.
Ik heb zelf geen broer/zus, dus aan mijn kant geen directe neefjes/nichtjes voor de kinderen. Mijn man heeft een broer zonder kinderen, dus aan zijn kant ook geen directe neefjes/nichtjes. Dus met kerst inderdaad hier ook een 'klein' clubje. Al hebben de kinderen er geen moeite mee hier maar ze zijn natuurlijk met zn 3en en krijgen samen alle aandacht dus dat is allang prima. Het zou denk ik heel anders zijn als we er 1 hadden, maar we zijn meteen met 2 begonnen dus eigenlijk nooit een tijd gehad met maar 1 kind tijdens gezins gelegenheden. Maar buiten kerst om hebben wij geen klagen zegmaar kwa kinderen in de familie, want mijn nicht heeft 4 kinderen (1/8/10/14 jr) dus die zien we vaak, zeker 3x per maand. En ik heb nog een oom/tante vlakbij wonen met 2 kinderen (10/14 jr) die vaak elke week wel een keer hier te vinden zijn. Dus buiten de gezinsmomenten om hier genoeg kinderen. En met verjaardagen komt er nog een nicht met 2 kinderen (9/15 jr). Dan dus weer klein grut in overvloed.
Dat is hier ook heel lang zo geweest. Ik vond het, naast minder gezellig voor mijn kindjes, ook wel eens super onhandig. Dan wilden ze weer een familieborrel doen om 18.00. En ik maar uitleggen dat ik dan best langs wilde komen, maar dat ik dan wel snel weer weg moest omdat de kinderen om 19.00 uur instortten. Of dan stelde ik i.p.v. een borrel een ontbijt of brunch voor. Vonden ze leuk! Maar wel om 11.30 uur, als die van mij alweer bijna naar bed gingen. En dan was de argumentatie: de vorige keer hebben wij de borrel al een uurtje vervroegd, dan kunnen jullie je nu toch wel aanpassen? Het viel niet uit te leggen dat ik best wílde, maar dat het met mijn kleine kinderen gewoon niet ging. Maar sinds een jaar heeft ze zelf een kleintje en nu draait alles natuurlijk wel om haar slaaptijden en eettijden. Prima hoor, ik weet hoe het is. Maar je zou willen dat je de geschiedenis even terug kon spoelen om haar te laten zien wat ze gezegd heeft toen...
Hier ook, heb 3 kinderen en de jongste is 7. Sinds mei heeft mijn broertje een zoontje en mijn andere broer heeft nog gee kinderen. Mijn ex-man heeft een zus waarmee hij geen contact had en zei had ook geen kinderen. Ik miste dit ook echt heel erg en hoe ouder de kinderen werden hoe meer ze er naar vroegen. Inmiddels een nieuwe partner zonder kinderen, zwager zonder kinderen en die gaan er ws ook niet komen. Maar hun familie is heel close. Mijn nieuwe partner heeft een hoop neven en nichten maar ook neefjes en nichtjes in de leeftijd van mijn kinderen en jonger. Heel druk maar mega gezellig alles bij elkaar. Mijn dochters roepen regelmatig dat ze zo blij zijn dat ze nu eindelijk neefjes en nichtjes hebben.
Ik. Langs mijn kant heb ik alleen nog maar mijn nicht maar zij is alleenstaand. En mijn vriend heeft een oudere zus en een oudere broer maar zij hebben geen kinderen en zullen dat ook nooit hebben waarschijnlijk (tenzij adoptie of kunstmatige inseminatie in acht genomen wordt). Soms een beetje zielig he, op de feestdagen voor de kinderen? Ik probeer dan ook altijd voor zijn verjaardag ook vrienden met kinderen uit te nodigen en zo. En veel met hen door het jaar af te spreken.
Bij mijn schoonfamilie zijn er neefjes en nichtjes in overvloed. Echt heel leuk, er zijn er ook een paar ouder dan mijn kinderen maar er zijn er ook een aantal met de zelfde leeftijden als mijn kinderen. Ze hebben altijd iemand om mee te spelen. Bij mijn familie ben ik de enige met kinderen. Mijn broertje en zus wonen nog thuis. Dat vind ik ook wel jammer want tegen de tijd dat mijn broertje of zus kinderen zullen krijgen dan zijn mijn kinderen alweer veel groter.
Hier een schoonzus die nog enkele jaren zal wachten gok ik. En mijn broertje die 25 wordt, geen vriendin en woont nog thuis. Dat zal nog heeeeel lang duren ben ik bang. Gelukkig hebben we wel vrienden met kinderen. Wat oudere maar ook 1 jaarverschil met ons meisje. Met die vrienden hebben we 2e kerstdag gevierd en dat is toch ook super leuk
Hier ook geen andere kindjes. Tenminste, die zien we amper en zijn veel kleiner. De kinderen vinden het prima hoor, meer aandacht en speelgoed voor hun 😂
Hier ook niet. 2 zussen, 1 wil geen kinderen en de ander nog lang niet. Zwager wil ook geen kinderen. Ik vind het wel heel jammer eigenlijk
Hier ook een kleine familie waar onze dochter het enigste kleinkind is aan beide kanten van de familiee. Ik vind het ergens wel en gemis maar komt omdat ik bij mij van vroeger anders ben gewend. Gezellig naar opa en oma terwijl mijn neefje en nichtje daar waren of bij ooms en tantes logeren. Altijd feest. Gelukkig hebben we erg goede vrienden met leeftijdsgenootjes en die zien wij ook als neefjes en nichtjes. Eigenlijk ook best gezellig. Maar die gezelligheid bij opa en oma vervangt dt natuurlijk niet.
Hier ook verder geen kinderen in de directe familie. Ik heb een zus, dus het kan nog in de toekomst (ze heeft het er wel soms over)! Maar voor de rest alleen nog een oma, mijn moeder, en dat was het. Mijn vriend heeft verder geen contact meer met zijn familie, dus ons clubje is wel heel erg klein. En de rest van mijn familie woont allemaal niet in de buurt, die hebben dus wel dat gezellige met allemaal kinderen, schoonfamilie met kinderen etc. Soms best jaloersmakend Maar helaas heb je dit soort dingen niet in de hand, enige wat je kan doen is je kind(eren) extra veel verwennen met aandacht.
Hier ook alleen de opa's en oma's Mijn broer is alleen en heeft ook geen kinderwens, M'n vriend heeft een broer en zus beiden hebben ze wel kinderen maar wonen ze in het buitenland...