Vanaf wanneer mag kindje in de fietskar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Emmamick, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Kan een baby van +- 3 maanden daarin vervoerd worden?
    http://link.marktplaats.nl/348748297
    Mijn vriend en ik willen graag een fietskar kopen, die we achter de fiets kunnen hangen en waarmee hij eventueel kan joggen.
    Vanaf welke leeftijd kan het kindje mee? Deze fietskar heeft bijv. bevestigingsgordels voor de maxi-cosi, dus kan een baby van +- 3 maanden ook erin vervoerd worden?

2. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik neem aan van wel, baby zit toch in de maxicosi?? Als het maar niet teveel hobbelt!!!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Als je je kindje in de maxi-cosi plaatst, moet je er wel op letten dat je niet te lang gaat fietsen/joggen. Dit is namelijk een énorme belasting voor het ruggetje van je kindje. Er zijn fietskarren waarin je een hangmatje kan bevestigen. Dit lijkt me comfortabeler en is beter voor het ruggetje.
    Vergelijk ook goed de prijs-kwaltiteit van verschillende fietskarren. Je wilt namelijk wel zeker zijn dat het een goede stevige kar is (bij aanrijding/vallen), dat ze goed meedraait als je fietst, dat ze goed meeveert bij hobbels,...

In principe mag je kindje onmiddellijk in de fietskar.

Lieve groetjes!

4. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hey Elke dankjewel voor de info. Ik ben ook heel erg op zoek naar websites waar je kwaliteit een beetje kunt vergelijken, maar nog zonder succes.
    Woon in Duitsland en die dingen zijn hier veel duurder en bovendien verkopen ze andere merken. Dus in de winkel bekijken/uitproberen heeft ook weinig zin.

Moet dus helaas afgaan op de productbeschrijvingen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zou kunnen kijken voor een baby schaal. die zet je er gewoon vast in.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is met alles zo;) nooit langer als 1,5 uur. vooral niet als ze het niet gewend zijn.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Geen probleem! ;)
    En zou het een probleem zijn om de fietskar in NL te gaan kopen? Heb al gemerkt dat daar véél meer keuze is en dat ze goedkoper zijn. Althans, toch goedkoper dan hier in België.

Amfy, je hebt helemaal gelijk! Maar zo'n babyschaal/hangmatje is toch net iets beter voor het ruggetje dan een maxi-cosi, dacht ik?
    Maar ik zou het geleidelijk aan opbouwen in tijd... Niet de eerste keren direct een rit van 2u gaan maken. ;)

Deel Deze Pagina