Heeft iemand dit wel eens geprobeerd en is het überhaupt mogelijk?? Vanwege het grote vochtgehalte in de groente?
Geen idee, ik pak altijd diepvries bloemkool.. Is dat geen optie voor je? Of heb je al bloemkool in huis die je wilt invriezen.
Blancheren is: pannetje water koken, als het water kookt de groente erin doen. Als het water weer kookt groente eruit halen en onder de koude kraan houden zodat het niet verder gaart. Wat bloemkool betreft, ik kook altijd de helft. De andere helft wikkel ik in een krant en bewaar ik in de koelkast. Zo kun je het gerust een week bewaren!
voor m'n kinderen kook ik het gewoon normaal en wat niet opgaat gaat de vriezer in. Ja het wordt een prutje. Maar ze eten het. Zelf lust ik überhaupt geen bloemkool.
Ik heb pas geleden dezelfde vraag hier gesteld en heb het inmiddels uitgeprobeerd. Eerst 4 min. gekookt, snel af laten koelen (in de vergiet) en de vriezer in. Niet laten ontdooien, maar uit de vriezer in een pan met water dat al kookt. Wij proefden geen verschil met vers. Het was niet verkleurd of prutterig, dus zeker voor herhaling vatbaar!
Dit werkt! ik koop nu ook wel bevroren bloemkool in de supermarkt. Zodat je niet altijd naar een potje hoeft te grijpen als je wat eet wat je niet mag hebben.