HELP! mega vet haar:(

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik heb sinds een half jaartje super vet haar!
    Is gewoon echt niet fijn meer.... heb al van alles gedaan;
    dure shampoo, goedkope shampoo, kappers schampoo tegen vet haar, creme spoeling gebruiken omdat dit beter zou moeten zijn....
    Maar niks helpt! Ik kan echt max. 1.5 dag met me haar, dat red het soms al niet eens, ik word er erg onzeker van:(
    Gebruik soms die talkpoeder shampoo om wassen uit te stellen, want ik weet zelf ook dat het beter is om je haar maar 2/3 keer per week te wassen maar dat red ik nooit... ik heb mijn haar altijd om de 2 dagen gewassen (voor iemand het vies gaat vinden, hahaha, wel elke dag douchen hoor:p)

Iemand tips???

2. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Geen tips helaas. Hier hetzelfde probleem vooral met dit weer. Ik was het dus eigenlijk iedere dag. Als het een keertje niet perse hoeft dan sla ik het uiteraard over.

3. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

thja daar heb ik ook vrij snel last van, zeker in de winter, vraag me niet waarom maar thja, helemaal had ik er last van tijdens de pubertijd vreselijk. ik was me haar gewoon elke dag, met shampoo van de action en dat bevalt eigenlijk het beste, geen creme spoeling want daar heb ik het gevoel van dat het alleen maar vetter wordt. nou moet ik zeggen dat ik sinds kort permanent heb ( bah vergissing van de eeuw) en het zelfs nu 2 keer moet wassen, anders is het echt niet schoon en fris, dus tips zijn hier ook welkom

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    gewoon iedere dag wassen hoor! met dat warme weer is het ook niet vol te houden toch?..

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ikzelf was mijn haar 2x in de week
    hoe vaker je je haar wast, hoe meer het daar aan gaat wennen
    je zou nog eens kunnen proberen om 1 dag je haar echt te wassen en de volgende dag alleen maar te spoelen (dus geen shampoo etc.), dan is je haar toch weer fris, maar went het niet aan al die middeltjes

en verder denk ik dat het ook een kwestie van aanleg is
    de ene persoon heeft er meer last van dan de ander
    en met dit warme weer kan het natuurlijk wel allemaal wat sneller vet worden!

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik heb zelf ook redelijk snel last van vet haar, maar ik probeer het niet vaker dan een keer in de 2 dagen te wassen.
    Wat je vooral niet moet doen is je hoofdhuid te goed schrobben, want daarmee stimuleer je de talgproductie (dus vetter haar).

Maar het blijft uitproberen wat het beste bij je haar past.. :)

7. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel snel vet haar :( Na een dag is het al vettig en moet ik het wassen. 2x per week wassen is echt geen optie. Ik kan moeilijk met een hele vette kop met haar op werk komen? Daarnaast vind ik het ook zo vies aan voelen.

Wat waarschijnlijk wel zou helpen is kort knippen. Mss doe ik dat wel. Bruiloft is nu toch voorbij. :p

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik was mijn haar al jaren elke dag, en het is niet sneller vet geworden. Ik zou het dus gewoon elke dag wassen.
    Ik vind het er zelf ook niet lelijk uit zien ;)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Je moet je haar juist NIET elke dag wassen.. Normaal heb ik ook heel snel vet haar, maar Wat bij mij geholpen heeft, om eerst de shampoo in je haar te doen zonder water en dan een beetje water totdat het schuimt.. En je haar een beetje masseren en dan uitwassen..

misschien proberen..

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

het slechtste voor je haar is om het iedere dag te wassen daar word het vet van ..

Ik denk dat het beste is ( hoe vies het ook is ) om je haar gewoon om de dag of 2 te wassen, in het begin zal je idd vet haar houden maar je moet je haar er aan laten wennen dat het niet iedere dag word gewassen ...

En anders zou ik eens naar een kapperswinkel gaan en vragen om advies, miss hebben hun wel goede tips

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ja dat zei de kapster ook jah... maar ik vind het zooooo vies eruit zien! En het stomme is bij mij is het alleen maar het bovenste stukje rest is zo mooi nog!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, die ervaring heb ik dus helemaal niet :) Zoals ik al zei, ik was het al jaren elke dag, en het is niet vet en ook niet stukgewassen :)
    Van dat inmasseren gaan je talgklieren juist werken, wist je dat?

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb het ook en dan gaat gigantisch jeuken wat ik dan maar weer doe is mn haar uitwassen

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik was mijn haar om de dag.
    Heb het ook vrij snel vet. Maar dat komt vooral door stylingproducten.
    Weet niet of je die gebruikt? Zou die dan eens flink minderen.
    Oh en haarlotion voor baby's savonds in je haar doen(niet teveel hoor!) Helpt bij mij ook nog wel eens.

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ik gebruik het nooit, :)

Deel Deze Pagina