Ik heb hier een bloemkool liggen die ik vandaag wil eten... Maar ik wel eens iets anders dan aard, groente, vlees Jullie een lekker en simpel gerecht met bloemkool???
Ik heb pas couscous met bloemkool en erwtjes gemaakt. Was heerlijk! Bloemkool in roosjes snijden en koken. Diepvrieserwtjes ook koken Couscous in een grote kom doen en overgieten met kokend water. Deksel er op en 8 min laten staan. Ondertussen 250gr spekjes uitbakken. Rood uitje snipperen en wat platte peterselie snipperen. Als couscous klaar is spekjes en uitje er door. Als bloemkool gaar is door de couscous scheppen met de erwtjes. Op smaak maken met zout en peper en peterselie er over. Wij eten het met kippenpoten uit de oven. Heerlijk!
Ben je anti-pakjes en zakjes? Anders is de bloemkool-room ovenschotel van Knorr heel lekker *Edit* Oh, het was Maggi
ja die bedoelde ik idd ook heerlijk is die!! niet al te veel aardappels erin. ik doe altijd net ff wat minder dan op het pakje staat. jummmmm krijg er weer trek in haha. hier gaat hele pan op. kids eten dan zo 2 borden leeg ervan
Ik maak er een pittig sausje bij: 2 sjalotjes fruiten, blikje tomatenpuree, theelepel koriander en theelepel gemberpoeder even meefruiten. 250 a 350ml groentebouillon (dikke of dunne saus) erbij en 10 minuten laten sudderen.
Ik weet niet of je nog zin hebt om naar de winkel te gaan voor iets erbij, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel de spulletjes voor in huis hebben: Oven-Roasted Cauliflower with Garlic, Olive Oil and Lemon Juice Recipe : Emeril Lagasse : Food Network En ik weet niet wat voor vlees je erbij hebt, maar je kunt natuurlijk altijd zelf een marinade maken, vullen of paneren
Rijst maken van de bloemkool, te combineren met van alles. Je kunt van bloemkool ook een pizzabodem maken met oa kaas. Daarna beleggen met wat je wilt.
jeetje krijg echt trek in ovenschotel nu whaha. denk dat ik weet wat we dit weekend gaan eten deze is het:
Allerhande heeft een super lekkere ovenschotel met bloemkool en vis!! Ik hou persoonlijk niet zo bloemkool, maar in de ovenschotel vind ik m heerlijk!!
Overschotel met bloemkool kun je ook makkelijk zelf maken ipv pakje. Ui, knoflook, gehakt, kerriepoeder en een sausje maken van ei, crème fraiche, beetje peper en zout. Geraspte kaas erover.
Ja, ik krijg er nu ook helemaal zin in Wij halen altijd diepvries-bloemkool als het in de aanbieding is, liggen nog een paar zakken in de vriezer. De laatste weken staat bloemkool me echt ontzettend tegen en hebben we het dus niet gegeten, maar ik vermoed dat dit topic daar verandering in gaat brengen
Ovenschotel, en dan zonder zakjes en pakjes. Eerst laagje geruld gehakt, daaroverheen bloemkool in kleine roosjes, dan aardappelschijfjes of puree, dan een zelfgemaakt kaassausje erover gieten, liefst niet te dik, en wat geraspte kaas erover. Of bloemkool wel met aardappels en vlees,en dan met satésaus, hmm