Bloemkool beetgaar koken en dan de stukjes in een ingevette ovenschotel. Komijnekaas erover en even 5 tot 10 minuten in de oven, liefst met grill. Hmmmm Toegegeven, vervolgens doe ik daar wel bijna altijd aardappeltjes en vlees bij.
Oh en ik maak ook wel eens een hartige taart met bloemkool. Meestal doe ik er dan ook broccoli door. Weer even voorkoken, maar hoeft niet helemaal 20 minuten. Hartige taart bodem bekleden met bladerdeeg/hartige taart deeg. Groente erin. Eimengsel met beetje creme fraishe en geraspte geitenkaas maken en eroverheen gieten. Meestal gooi ik er ook nog wat amandelschaafsel overheen.
Deze curry met aardappels is ook erg lekker en makkelijk, vegetarisch (wel eitje erbij) Indiase curry met aardappel en bloemkool - Recept - Allerhande - Albert Heijn Die ovenschotel zonder pakje ga ik ook eens proberen, ook weer eens wat anders!
Aardappelen samen koken met de bloemkool. Eens gaar de pureestamper erin. Lekker met behoorlijk veel soorten vlees en vis. Vanavond is 't hier bloemkool die lichtjes opgestoofd is, met room over (in plaats van witte saus). Samen met aardappelen en schnitzels. Ook lekker met zalmfilet. Ik kieper meestal - op mijn bord - nog wat ketchup bovenop mijn bloemkool. Heb ik een soort "roze" saus .
Ik heb iets anders gevonden van maggi Een bloemkool kerrie mix ofzo. Doosje al weggegooid. Was erg lekker! Bloemkool apart even koken. kipfilet bakken, en uitje erbij. Kruidenmix en water erbij, 3 min koken Bloemkool erbij en weer 3 minuten koken Mmmm Heb er aardappeltoefjes uit de oven bij gedaan was lekker hoor Ga meerdere van zulke pakjes proberen 😀
Ik maak vaak ovenschotels met bloemkool... en stop het ook vaak in de Tajine of bij de Couscous (op zn Marokkaans)... heerlijk!!